تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803882184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش مطهری به «عجوزه» خواندن رییس هیات پارلمانی اروپا از سوی کوچک‌زاده/ برخورد با ستوده سختگیرانه بود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
واکنش مطهری به «عجوزه» خواندن رییس هیات پارلمانی اروپا از سوی کوچک‌زاده/ برخورد با ستوده سختگیرانه بود

واکنش مطهری به «عجوزه» خواندن رییس هیات پارلمانی اروپا از سوی کوچک‌زاده/ برخورد با ستوده سختگیرانه بود
علی مطهری می‌گوید: با نفس این دیدار مخالفم اما برخورد با نسرین ستوده، سختگیرانه بود. چرا که او به خاطر مصاحبه با شبکه «بی بی‌سی» و چند اتهام دیگر مدتی را در حبس گذراند به گزارش نامه نیوز، روزنامه شرق نوشت:

برخی در مجلس ادبیات خاص خودشان را دارند. تعدادشان اندک‌شمار است و هیاهوها فراوان. جالب آنکه وقتی دعوت به حفظ حرمت می‌کنند در بیان و عباراتشان بی‌حرمتی به برخی شخصیت‌ها دیده می‌شود. نمونه‌اش ادبیات روز گذشته مهدی کوچک‌زاده در صحن علنی مجلس بود که خانم «تاریا کرونبرگ»، رییس هیات پارلمانی اروپا را «عجوزه» خطاب کرد: «نمایندگان پارلمان اروپا در معیت عجوزه‌ای به سرزمین شهیدان دعوت می‌شوند.»

البته علی مطهری تاکید دارد که اگرچه این لفظ در زبان عربی به معنای پیرزن است اما به کاربردن آن به این شکل در زبان فارسی توهین به فرد به شمار آمده و ما نباید حتی به دشمنانمان هم توهین کنیم.

صحن علنی مجلس باز هم به موضوع دیدار هیات پارلمانی اروپا و نسرین ستوده و جعفر پناهی معطوف شد. علی مطهری در همین زمینه به «شرق» می‌گوید: «اگرچه، با نفس این دیدار مخالفم اما برخورد با نسرین ستوده، سختگیرانه بود. چرا که او به خاطر مصاحبه با شبکه «بی بی‌سی» و چند اتهام دیگر مدتی را در حبس گذراند. این در حالی است که وقتی امکان گفت‌وگوی برخی افراد با رسانه‌های داخلی فراهم نباشد، به تبع به گفت‌وگو با رسانه‌های خارجی دعوت می‌شوند و آن وقت به خاطر گفت‌وگو با رسانه خارجی محکوم می‌شوند.»

این روزها برخی نیروهای اصولگرا در مجلس از چپ و راست موضوع این دیدار را زیر سوال برده و آن را دیداری خلاف قانون می‌دانند. البته کاظم جلالی، رییس پارلمان دوستی ایران و اروپا به موافقت تلویحی محمدجواد لاریجانی، مشاور حقوق‌بشر قوه‌قضاییه اشاره می‌کند و لاریجانی نیز این مساله را به شکل ضمنی رد کرده و اظهار نظر جلالی را شتابزده می‌داند. با این وجود عضو هیات پارلمانی اروپا در گفت‌وگو با «شرق» دلیل دیدار با ستوده و پناهی را بدون منع‌دانستن این دیدار از سوی جواد لاریجانی اعلام کرده بود.

«علی مطهری»، درباره اینکه هیات اروپایی نیز تاکید داشته که جواد لاریجانی به آنها گفته دیدار با این شهروندان آزاد ایرادی ندارد، به «شرق» می‌گوید: «خب اگر دیدار با موافقت قوه‌قضاییه، دولت یا هر نهاد دیگری بوده، آن نهاد با صداقت مساله را بگوید و اینقدر ماجرا را به دوش یکدیگر نیندازند.»

مطهری می‌افزاید: «امثال نسرین ستوده وقتی نمی‌توانند با رسانه‌های داخلی حرف بزنند با رسانه‌های خارجی مصاحبه می‌کنند و با آنها برخورد می‌شود. با وجود آنکه برخورد دستگاه قضایی را سختگیرانه می‌دانم و اعتراض دارم اما کار هیات اروپایی درست نبود. به هر حال آنها میهمان ما بوده و حالا به دو نفر از منتقدان نظام جمهوری اسلامی جایزه داده‌اند، این کار آنها، به شکلی، تحقیر ملی است.»

حضور نمایندگان پارلمان اروپا در معیت عجوزه‌ای در سرزمین شهیدان
در بخشی از نطق مهدی کوچک‌زاده آمده است: «آقای روحانی؛ اینکه هر روز رییس‌جمهور کودن و بی‌ادب آمریکا ملت ایران را به غلط زیادی روی‌میزبودن همه گزینه‌ها تهدید می‌کند، آیا زبان تکریم است؟ اینکه نمایندگان پارلمان اروپا در معیت عجوزه‌ای به سرزمین شهیدان دعوت می‌شوند و اجازه دیدار با خائنان ملت را یافته و به آنها جایزه می‌دهند یا در دیدار با مسوول محبوب شما هم آداب دیپلماتیک که هیچ، بلکه آداب انسانی را رعایت نمی‌کنند، زبان تکریم است؟»

البته مهدی کوچک‌زاده یک‌بار دیگر ادبیات تندی نسبت به اهالی رسانه به کار می‌برد: «به بهانه سریع‌القلم‌کردن ممنوع‌القلم‌ها اجازه ندهید که هرزه‌نامه‌نویسان مجال یابند که مقدسات دینی و اسلامی را در روزی‌نامه‌هایشان که نان شرق می‌خورند و نوکری غرب می‌کنند در بازی‌های به اصطلاح روشنفکرانه‌شان مورد هتاکی قرار دهند.»

مهدی کوچک‌زاده، همین سال پیش بود که باز هم از لفظ غیرمودبانه «هرزه‌نویس» برای اهالی رسانه استفاده کرد. آن روز طرح برخی نمایندگان برای محدودکردن حضور عکاسان در مجلس رای نیاورد اما مهدی کوچک‌زاده دستانش را به علامت پیروزی به سمت خبرنگاران گرفت و بلندبلند گفت که اجازه نخواهد داد هیچ «هرزه‌نگاری» در رسانه‌ها حرف نامربوط بنویسد. حالا از آن تاریخ یک سالی گذشته و او درست در روزی که بنا دارد «حسن روحانی» را دعوت به پاسخ به بی‌حرمتی هیات پارلمان اروپا کند، در کلام و بیانش بی‌حرمتی به شخصیت‌های سیاسی و خبرنگاران را عیان می‌سازد.






1392/10/4





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن