تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803249421




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قوه قضاييه موافق ديدار هيات پارلماني اروپا با ستوده و پناهي بود


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: قوه قضاييه موافق ديدار هيات پارلماني اروپا با ستوده و پناهي بود


به گزارش ايسنا، كاظم جلالي در جلسه علني صبح امروز(يكشنبه اول دي) در پاسخ به تذكر دو نفر از نمايندگان در اين رابطه اظهار كرد: از همكاران كه حساسيت به جايي دارند تشكر مي‌كنم اما با توجه به اينكه مطالب مختلفي در رسانه‌ها مطرح شده و شايد ذهن‌ها را مشوش كرده باشد مطالبي را براي روشنگري عرض مي‌كنم.

وي افزود: آخرين سفري كه گروه ايراني روابط به پارلمان اروپا داشت حدود شش سال پيش بود و از آن پس هر ساله قرار بود سفر رفت و برگشتي داشته باشيم. همچنين در پارلمان اروپا به دليل اهميت جمهوري اسلامي ايران، گروه خاصي براي روابط با ايران تشكيل شد در حالي كه در پارلمان اروپا براي بسياري از كشورها گروه روابط وجود ندارد و آنها به شكل منطقه‌اي با برخي از كشورها رابطه دارند.

نماينده مردم شاهرود در مجلس ادامه داد: در طول شش سال گذشته گروه روابط با ايران در پارلمان اروپا مرتبا شرايطي را براي حضور در ايران مي‌گذاشتند اما همواره شخص آقاي لاريجاني(رئيس مجلس) به ما مي‌گفت كه هيچ پيش‌شرطي براي سفري نمي‌پذيريم و ما هم اين را اعلام مي‌كرديم البته برخي اوقات هم برخي نارسايي‌ها از طرف ما وجود داشت تا اينكه در بهمن سال گذشته آنها مي‌خواستند به ايران بيايند و هر بار كه مي‌خواستند بيايند صهيونيستها و نمايندگان افراطي آمريكا بودند كه آنها را از سفر به ايران باز مي‌داشتند.

جلالي خاطرنشان كرد: به دليل خلأيي كه ما در پارلمان اروپا داريم اين پارلمان جولانگاه سازمان منافقين، ضد انقلاب و اپوزيسيون شده كه مرتب در پارلمان اروپا حضور دارند ولي متاسفانه حضور جمهوري اسلامي در پارلمان اروپا بسيار كم است.

وي ادامه داد: گروه روابط با پارلمان ايران بيشترين علاقمندي را به ايران و فرهنگ و تمدن ايران دارند و خانم كرومبرگ كه رييس هيات است، هنگامي كه مريم رجوي در پارلمان اروپا حضور مي‌يابد بلافاصله مخالفت مي‌كند و بيانيه مي‌دهد.

رئيس كميته روابط پارلمان اروپا در مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: در مورد اين سفر هم وزارت خارجه به ما گفت كه اينها پيش‌شرطي ندارند. ما براي آخرين هماهنگي جلسه‌اي ترتيب داديم، مدير كل اروپاي وزارت خارجه در اين جلسه شركت كرد، از دبيرخانه شوراي امنيت ملي كسي حضور نيافت و از وزارت اطلاعات هم بعد از اين كه به وزير و معاون او اطلاع داديم دو نفر از نيروهايشان حضور داشتند. از مجلس هم من و آقاي بروجردي براي هماهنگي آخرين برنامه به جلسه رفتيم تا ببينيم آنها پيش‌شرطي دارند يا خير.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس يادآورد شد: در اين جلسه مدير كل وزارت خارجه گفت اخيرا سوسياليست‌هاي اروپا به ايران آمدند و با دكتر محمد جواد لاريجاني ديدار كردند و خواستار اين شدند كه در سفر پارلمان اروپا با اين دو نفر ملاقات كنند و ايشان هم براي ملاقات با آنها موافقت كردند. ما قبل از اين مخالفت كرديم و گفتيم كه به عنوان مجلس با هر گونه ملاقاتي با كساني غير از مسئولين جمهوري اسلامي مخالفيم و دليلش اين است كه آنها حرف‌هاي اپوزيسيون را زياد شنيده‌اند يك بار هم حرف‌هاي خود ما را بشنوند.

وي تصريح كرد: من با آقاي محمدجواد لاريجاني تماس گرفتم و از ايشان پرسيدم شما چنين قولي داده‌ايد؟ ايشان گفت من قول دادم به اين دليل كه اين افراد كه در كشور جرمي مرتكب شده‌اند، محاكمه شده و مدت مجازاتشان را كشيده‌اند پس ما چه چيزي داريم مخفي كنيم پس اينها با هر كس مي‌خواهند ملاقات كنند، ملاقات كنند. مگر در جمهوري اسلامي ايران چيزي براي پنهان كردن داريم. ما به عنوان قوه قضاييه موافق هستيم. ضمنا ايشان گفتند كه اين افراد آزاد هستند(نسرين ستوده و جعفر پناهي) چطور مي‌شود كه به هيات اروپايي گفت كه با آنها ملاقات نكنند؟ البته آقاي لاريجاني گفتند چون آنها مهمان مجلس هستند، هر چه شما نظر بدهيد به همان عمل مي‌كنيم. من هم تاكيد كردم كه مجلس با هر ملاقاتي خارج از برنامه مخالف است.

جلالي در بخش ديگري از اظهارات خود خاطرنشان كرد: من همچنين در اين جلسه گفتم اگر آنها ملاقات كنند و جايزه ساخاروف را بدهند چه مي‌شود؟ مدير كل وزارت خارجه گفت: اين امكان وجود ندارد زيرا جايزه ساخاروف از سوي رئيس پارلمان اروپا در پارلمان اروپا و با تشريفات خاصي داده شود. لذا به عنوان وزارت خارجه مي‌گوييم اينها به هيچ وجه جايزه را نمي‌دهند. من اين شبهه را مطرح كردم كه با توجه به اينكه آنها آزاد هستند اگر در يك سفارتخانه خارجي ملاقات كنند، چه مي‌شود؟ آقاي بروجردي مطرح كردند وزارت اطلاعات تمهيدي كند كه اين اتفاق نيفتد.

نماينده مردم شاهرود در مجلس ادامه داد: وقتي اعضاي پارلمان اروپا به ايران آمدند طبق روال معمول برنامه در اختيار خودشان بود آنها به سفارت يونان رفتند زيرا يونان رئيس پارلمان اروپاست. و سفراي اروپايي را به همراه اينها براي هماهنگي برنامه‌ها دعوت كرده بود.

جلالي در پايان گفت: اين عمل خلاف عرف ديپلماتيك است. مجلس همه اقداماتش را انجام داد. در حدي كه مي‌توانست شبهاتي را مطرح كرد و جواب گرفت و فكر مي‌كنم جاي كوتاهي نگذاشتيم.

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن