تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798251865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد3 برابري حضور پژوهندگان معلم استان مركزي/ بايد برنامه هاي درسي تحليل محتوا شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رشد3 برابري حضور پژوهندگان معلم استان مركزي/ بايد برنامه هاي درسي تحليل محتوا شود
اراك - خبرگزاري مهر: معاون پژوهش، برنامه ريزي و منابع انساني اداره كل آموزش و پرورش استان مركزي از رشد حضور در طرح معلم پژوهنده استان مركزي خبر داد و گفت: حضور پژوهندگان معلم استان مركزي رشد3 برابري يافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد عزيزآبادي عصر چهارشنبه در همايش تجليل از پژوهشگران فرهنگي و دانش آوزان پژوهنده ناحيه يك اراك، افزود: در سال گذشته 590 معلم در اين طرح حضور داشتند كه امسال اين حضور سه برابر و به هزار و 800 نفر در طرح معلم پژوهنده حضور يافتند.

وي اضافه كرد: اگر مسائل تربيتي با اهداف متعالي تدوين و اجرا شود پيشرفت هاي روز افزوني در اين بخش خواهيم داشت.

عزيزآبادي خواستار حضور همه افراد علاقمند به اقدامات پژوهشي شد و تصريح كرد: حضور افراد نيازمند شرايط ويژه اي نيست و هر فردي با هر مدرك تحصيلي مي تواند دست به اقدام پژوهي بزند.

پژوهش، نوآوري و فن آوري سه مقوله مهم

وي با بيان اينكه با تاكيد بر اينكه توجه به نيازهاي جامعه و تلاش در راستاي رفع آن نياز به پژوهش هاي مدون دارد، اظهار كرد: پژوهش، نوآوري و فن آوري سه مقوله مهم و از تكاليف واجب آموزش و پرورش است.

معاون پژوهش، برنامه ريزي و منابع انساني اداره كل آموزش و پرورش استان مركزي افزود: بر اساس الزامات قانوني همچون مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، خواست مقام معظم رهبري، سند تحول آموزش و پرورش اهداف متعالي پژوهش و فن آوري بيان شده است.

عزيزآبادي با بيان اينكه استفاده هوشمند از فن آوري هاي نوين براي ارتقاء يادگيري و ياددهي و راهكارهاي مناسب آن ضروري است، اضافه كرد: توليد محتواي الكترونيكي با همكاري بخش هاي خصوصي و غيرخصوصي لازمه موفقيت است.

وي با اشاره به اينكه رويكرد پژوهشي قبل از اين هم در جوامع بوده است، ادامه داد: در سال هاي اخير به اين موضوع بيشتر از قبل و آنگونه كه بايد پرداخته شده است.

معاون پژوهش، برنامه ريزي و منابع انساني اداره كل آموزش و پرورش استان مركزي خاطر نشان كرد: در اين راستا اقدامات مطلوبي انجام شده اما بايد بيشتر در اين راستا تلاش كنيم.

اهداف متعالي در امر پژوهش و تحقيق

عزيزآبادي با تاكيد بر اهداف متعالي در امر پژوهش و تحقيق، اضافه كرد: اين اهداف كه در سند تحول آمده و به دست مديران و معلمان رسيده نيازمند نيروهاي توانمند و پژوهشگر است.

وي اظهار كرد: در اين طرح نبايد روش هاي يادگيري و ياددهي و تعليم و تربيت گذشته را ادامه دهيم و نيازمند روش هاي نوين با استفاده از تكنولوژي هاي روز دنيا داريم.

معاون پژوهش، برنامه ريزي و منابع انساني اداره كل آموزش و پرورش استان مركزي با اشاره به هوشمند سازي مدارس، تصريح كرد: حضور معلمان و پديران فعال براي كسب مطالب و انتقال آن به دانش آموزان در طرح هوشمندسازي مدارس به وضوح قابل مشاهده است.

عزيزآبادي با بيان اينكه وظيفه آموزش و پرورش دامن زدن به امر پژوهش و حضور نيروهاي علمي در اين راستا است، افزود: همكاران فرهنگي نيز با حضور داوطلبانه خود مي توانند گام هاي موثري را در اين راستا بر دارند.

تاسيس مركز مطالعات و پژوهش در اراك

وي ابراز اميدواري كرد: با يافته هاي علمي براي پاسخ به سوالات دانش آموزان و پيشرفت هاي روز افزون بتوانيم گام هاي موثري را براي ارتقاء در امر پژوهش برداريم

عضو شوراي اسلامي كلان شهر اراك نيز گفت: يكي از مهمترين اقدامات شوراي شهر در اين دوره تاسيس مركز مطالعات و پژوهش در اراك است.

عليرضا فقيهي با اشاره به فرهنگي كه هم اكنون در يادگيري و ياددهي در جامعه حاكم است، اشاره كرد و افزود: متاسفانه در جامعه كنوني افراد علم و دانش خود را به اشتراك نگذاشته و اگر فردي در امري ضعيف باشد به خود اجازه يافتن و پژوهش در آن بخش را نمي دهد.

وي با تاكيد بر اينكه مهلكترين امر در جامعه كنوني امر مذكور است، گفت: بايد اين فرهنگ در جامعه متداول شود كه افراد آموخته هاي خود را در اختيار ديگران قرار داده و افرادي كه در بخشي ضعيف هستند به دنبال رفع آن باشند.

بايد برنامه هاي درسي تحليل محتوا شود

اين استاد دانشگاه در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه بايد برنامه هاي درسي تحليل محتوا شود، اظهار كرد: بايد كميته هاي در اين راستا تشكيل و معلمان با طرح يك مسئله به بررسي و راه حل بپردازند.

فقيهي ادامه داد: پس از طرح اوليه يكي از معلمان اين طرح را اجرا و سپس نقاط ضعف و قوت طرح بررسي شده و طرح پاياني تدوين شود.

وي خاطرنشان كرد: اين روش درس پژوهي در دروس مختلف و با حضور معلمان و حتي به طور مداوم نيز قابل اجرا بوده و سبب تحقق اهداف آموزشي مي شود.

عضو شوراي اسلامي كلان شهر اراك با بيان اينكه اقدام پژوهي بايد مداومت داشته و از آن محافظت شود، تصريح كرد: بايد در اين راستا متعهد و متخصصيني با خلاقيت حضور يافته تا موفقيت هاي مورد نظر كسب شود.

فقيهي با بيان اينكه اين اقدام تاكنون انجام نشده بود، افزود: براي تصميم سازي و تصميم گيري براي گام نهادن در مسيرهاي پژوهشي نيازمند مراكز علمي و افراد فعال در اين عرصه هستيم.

اراك شهري با هويت فرهنگي، صنعتي و كشاورزي

اين استاد دانشگاه خواستار حضور فرهنگيان و كليه علاقمندان به پژوهش در اين مركز تحقيق و پژوهش شد و اضافه كرد: حضور علاقمندان و تحقيق و پژوهش در بخش هاي مختلف گامي است براي توليد محتواي علمي و ساخت شهري در شان شهروندان اراكي.

فقيهي در بخش ديگري از سخنانش به با تاكيد بر اينكه اراك شهري با هويت فرهنگي، صنعتي و كشاورزي است، اظهار كرد: به دليل بي توجهي برخي در حال از دست دادن هويت هاي ملي و فرهنگي در سطح شهرهستيم.

وي تصريح كرد: براي پيشگيري از اين امر نيازمند حضور اقشار جامعه و تلاش براي حفظ كلان شهر اراك داريم.

اين استاد دانشگاه با تاكيد بر اينكه انتقال هويت به نسل نوجوان و جوان در مدارس انجام مي شود، اظهار كرد: تحقيق و پژوهش به چهار شكل تحقيق بنيادي، كاربردي، توسعه اي و عملي انجام مي شود.

فقيهي در بخش ديگري از سخنانش درس پژوهي را نوعي اقدام پژ
چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن