تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802894853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسط مديركل اوقاف و امور خيريه استان مركزيبرنامه‌هاي هفته وقف در اين استان مركزي اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: توسط مديركل اوقاف و امور خيريه استان مركزيبرنامه‌هاي هفته وقف در اين استان مركزي اعلام شد
مديركل اوقاف و امور خيريه استان مركزي برنامه‌هاي هفته وقف در اين استان را اعلام كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس از اراك حجت‌الاسلام آيت‌الله عباسيان صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسيدن هفته وقف اظهار داشت: 27 ماه صفر در تقويم رسمي ايران به عنوان روز وقف نامگذاري شده است كه به همين مناسبت برنامه‌هاي هفته وقف از روز نهم دي ماه در استان آغاز و تا پانزدهم دي ماه ادامه خواهد داشت.

وي تصريح كرد: شعار امسال هفته وقف همانند سال گذشته شعار همه واقف باشيم انتخاب شده كه اين نشان دهنده اهميت وقف است.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان مركزي با بيان اينكه وقف از جمله سنت‌هاي ماندگاري است كه پيامبراكرم(ص) ترويج دهنده آن بود، تصريح كرد: پيامبر اكرم(ص) در همان نخستين روزهايي كه در مدينه حضور يافت با خريداري يك قطعه زمين اقدام به ساخت مسجد قبا كرد و نخستين موقوفه را ايجاد كرد.

وي با اشاره به اينكه وقف از فضيلت‌‌هاي خوب و پسنديده اخلاقي و انساني در اسلام است، خاطر نشان ساخت: وقف از ديدگاه انساني به مفهوم پيروزي ارزش‌هاي معنوي در وجود انسان است و گسترش فرهنگ وقف در يك جامعه به معناي سيطره‌ ارزش‌هاي معنوي بر ارزش‌هاي مادي در جامعه است.

عباسيان ادامه داد: حضرت محمد(ص) در طول دوران حيات پر خير و بركتش هر مالي را كه به دست مي‌آورد، آن را در راه خدا وقف مي‌كرد و به صورت عملي فرهنگ وقف را ترويج مي‌داد.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان مركزي گفت: وقف منحصر به احكام ديني و عبادي نيست و با توجه به مشكلاتي كه در جامعه وجود دارد مي‌توان در همه زمينه‌ها و براي رفع مشكلات نسبت به وقف اقدام كرد.

وي با بيان اينكه ‌فلسفه وجودي فرهنگ وقف‌، فقرزدايي جامعه اسلامي است، اضافه كرد: با گسترش فرهنگ وقف ميزان فقر و محروميت در جامعه كاهش يافته و بسياري از مشكلات موجود حل خواهد شد.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان مركزي با اشاره به اينكه يكي از روش‌هاي نيكو و سنت‌هاي حسنه وقف است، بيان كرد: گره گشايي از مشكلات مسلمانان و اين كه انسان بخشي از اموال خود را به ديگران دهد به عنوان يكي از ارزش‌هاي اجتماعي و فرهنگي مطرح است كه از آن به وقف تعبير مي‌شود.

وي با بيان اينكه در حال حاضر در كشور 700 نوع نيت وقف وجود دارد، خاطر نشان ساخت: وقف باعث ماندگاري شخص و نام و ياد او شده و از اجر بالايي برخوردار است.

اين مسئول ادامه داد: متاسفانه امروز به دليل محدوديت‌هاي مالي بسياري كه در كشور وجود دارد، امكان حل مشكلات وجود ندارد كه مردم مي‌توانند به وسيله سنت حسنه وقف بخشي از اين مشكلات را كاهش دهند.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان مركزي مشكلات درماني را يكي از مهم‌ترين مشكلات موجود كشور عنوان كرد و افزود: امروز به دليل گراني دارو بسياري از بيماران توان پرداخت هزينه‌هاي سنگين دارو و درمان را ندارد در حالي كه افراد خير مي‌توانند با وقف در بخش بهداشت و درمان، بيماران بي‌بضاعت را در تامين داروهاي مورد نياز كمك دهند.

به گفته وي افراد خير مي‌توانند اموال خود را در بخش بهداشت و درمان، آموزش و پژوهش، ازدواج جوانان، تامين مسكن افراد كم درآمد و... هزينه كنند.

عباسيان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برنامه‌هاي هفته وقف در استان بيان كرد: برگزاري همايش وقف و رسانه،‌ برپايي ايستگاه همه واقف باشيم در ميادين اصلي شهر، برگزاري نشست‌هاي صنفي،‌ برگزاري همايش استاني همه واقف باشيم، غبارروبي بقاع متبركه، كلنگ‌زني و بهره‌برداري از 20 پروژه عمراني، ديدار با نماينده ولي فقيه در استان، برپايي نمايشگاه عملكرد اوقاف،‌ برگزاري محافل انس با قرآن كريم، برگزاري دعاي ندبه، گلباران قبور پاك و مطهر شهدا و... بخشي از برنامه‌هاي هفته وقف در اين استان است.

انتهاي پيام/87004/ل40

پنجشنبه 5 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن