تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818895091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديركل اوقاف و امور خيريه استان ايلام تاكيد كرد: اولويت برنامه‌هاي تبليغي ائمه جمعه ايلام ترويج فرهنگ وقف باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: مديركل اوقاف و امور خيريه استان ايلام تاكيد كرد: اولويت برنامه‌هاي تبليغي ائمه جمعه ايلام ترويج فرهنگ وقف باشد
ائمه جمعه استان ايلام اولويت برنامه‌هاي تبليغي خود را ترويج و گسترش فرهنگ در اين استان قرار دهند. مديركل اوقاف و امور خيريه استان ايلام تاكيد كرد: اولويت برنامه‌هاي تبليغي ائمه جمعه ايلام ترويج فرهنگ وقف باشد
مديركل اوقاف و امور خيريه استان ايلام، گفت: ائمه جمعه استان ايلام اولويت برنامه‌هاي تبليغي خود را ترويج و گسترش فرهنگ در اين استان قرار دهند.

به گزارش ايلنا حجت الاسلام محمد كاروند مديركل اوقاف و امور خيريه استان ايلام، اظهار كرد: با توجه به اينكه در آستانه گرامي داشت هفته وقف هستيم ائمه جمعه بايستي نه فقط در هفته وقف به مقوله ترويج اين سنت حسنه استان تلاش كنند بلكه اين امر را يك تكليف شرعي در تمام اوقات براي خود بدانند.

وي بيان كرد: مردم اين استان اهل كار خير بوده و همواره زمينهٔ حضور اقشار مختلف مردم به ويژه افراد متمكن اين استان در جهت كارهاي خير و خداپسندانه به خصوص سنت نيكوي وقف فراهم بوده است.

حجت الاسلام كاروند، تصريح كرد: مردم اين استان در كارهاي خير هر چند كوچك و ناچيز شركت كرده به ويژه در بحث خدمت به زائران عتبات عاليات و همچنين نذورات و كمك‌هاي خود به بقاع متبركه و امام زادگان اين استان، ارادت خود را به اهل بيت (ع) نشان داده‌اند.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان ايلام، بيان كرد: وقف به عنوان صدقه جاريه در طول عمر واقف همواره ماندگار بوده و آثار و بركات آن نيز براي هميشه در جامعه خودنمايي مي‌كند.

وي، اضافه كرد: بيشتر واقفان و خيران بخش يا تمام اموال خود را با نيات مختلف هديه كرده كه بهتر است براي ماندگاري و جلوگيري از تعرض افراد سودجو اموال خود را در راستاي نيات خود وقف كنند.

حجت الاسلام كاروند، ادامه داد: بيشترين موقوفات در ايران مربوط به زمان صفويه بوده و با همت و تلاش مضاعف روحانيون و علماي آن دوران، سنت وقف براي همگان به خوبي تبيين شده و موقوفات فراواني از جمله حمام، حوزه‌هاي علميه و مساجد به عنوان وقف به يادگار مانده است.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان ايلام، يادآور شد: امروز در حوزه وقف شاهد بي‌مهري مسئولان و شايد روحانيون و مبلغان بوده و بايستي فرهنگ وقف و نهادينه كردن اين سنت زيباي الهي براي اقشار مختلف جامعه به درستي تبيين و جا انداخته شود.

وي، بيان كرد: مبلغان و ائمه جمعه مي‌توانند با آگاهي بخشي مردم در بحث فرهنگ وقف زمينه مرتفع كردن بسياري از مسائل و مشكلات اقتصادي و اجتماعي جامعه به ويژه اين استان گام مهم و بلندي بردارند.

ححجت الاسلام كاروند، خاطرنشان كرد: خوشبختانه طي چندسال اخير با تبيلغات گسترده شاهد موقوفات بيشتري در اين استان بوده و بسياري از مردم با اين امر تاكيد شده در دين مبين اسلام تا حدودي آشنا شده‌اند.

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن