تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه يكى از شما به خانه خود وارد مى‏شود، سلام كند، چرا كه سلام بركت مى‏آورد و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802545460




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبير اكران‌هاي مردمي جشنواره عمار در مسجد جوادالائمه:جشنواره عمار از تمام ظرفيت‌ها با سازوكار مردمي و نه بروكراتيك استفاده مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دبير اكران‌هاي مردمي جشنواره عمار در مسجد جوادالائمه:جشنواره عمار از تمام ظرفيت‌ها با سازوكار مردمي و نه بروكراتيك استفاده مي‌كند
دبير اكران‌هاي مردمي جشنواره عمار در نشست خبري اين اكران‌ها در مسجد جوادالائمه(ع) تهران، گفت: از تمام ظرفيت‌ها با سازوكار مردمي و نه بروكراتيك در اين عرصه حمايت مي‌كنيم.
به گزارش خبرنگار فرهنگي فارس، ظهر امروز پس از نماز ظهر و عصر نخستين نشست خبري اكران‌هاي مردمي جشنواره مردمي فيلم عمار در مسجد جوادالائمه تهران برگزار شد تا بار ديگر مسجد محل تجمع كساني باشد كه براي انقلاب فعاليت مي‌كند.

اين نكته از جمله نكاتي بود كه سيدناصر حسيني‌پور دبير اكران‌هاي مردمي جشنواره مردمي فيلم عمار از آنها ياد كرده و در سخنانش در اين نشست با اشاره به بروز بزرگان ادبيات و هنر از اين مسجد از جمله مجيد مجيدي، مرحوم اميرحسين فردي و فرج‌اله سلحشور گفت: اين در حالي است كه در سال‌هاي گذشته فيلم‌هاي هنري در تراز انقلاب براي تربيت حماسي و ولايي توليد نشده است.

* حسيني‌پور: استفاده از ظرفيت‌هاي متنوع براي پخش فيلم در جشنواره عمار

وي با اشاره به اينكه بشر يا ولايت نظام سلطه و شيطان يا ولايت اهل‌بيت(ع) و عدالت را مي‌پذيرد، افزود: ضرورت حضور هنري در اين عرصه توليد فيلم‌هايي است كه از جنس مردم و براي مردم باشند نه فيلم‌هايي كه زندگي‌ئي را نشان مي‌دهد كه مردم ما هيچ وقت در آن زندگي نكرده‌اند.

حسيني‌پور با بيان اينكه نظام سلطه دنبال توليد فيلم‌هايي با پول نظام است كه پلشتي‌ها را نشان دهد، تصريح كرد: جشنواره فيلم عمار داراي فيلم‌هايي است كه درد دين دارد و تريبوني است براي ديدن اين فيلم‌ها به گونه‌اي كه در دورترين نقاط كشور دوربين به دست گرفتند و فيلم ساختند.

وي در ادامه سخنان خود در اين نشست گفت: امروز مي‌توانيم بگوييم اگر خدا مي‌خواست قرآني نازل كند به دوربين آويني قسم مي‌خورد چراكه او دوربينش را بعد از جنگ خاموش نكرد و به فكه برد و آنجا بود كه شهيد شد و فيلم‌هايي ساخته بود كه تربيت حماسي و ولايي داشته است.

دبير اكران‌هاي مردمي جشنواره مردمي فيلم عمار در بخش ديگر از سخنان خود به تلاش براي استفاده از ظرفيت‌هاي متنوع براي پخش فيلم در اين جشنواره اشاره كرد و گفت: اين ظرفيت‌ها اعم از مساجد، حسينيه‌ها، خانه‌ها، تالارها، پارك‌ها، وسايل نقليه عمومي و ... است.

وي با اشاره به يك نمونه از اين اكران‌ها افزود: مادر شهيدي داشتيم كه وقتي فيلم مستند «ننه علي» را ديده بود مي‌گفت همانطور كه دوست دارم مردم به خانه‌ام بيايند و زيارت عاشورا، دعاي كميل و ... بخوانند دوست دارم اين فيلم را هم ببينند چراكه اين فيلم براي من مثل يك زيارت عاشوراست.

حسيني‌پور ادامه داد: يا وقتي كتاب من به زندان درود لرستان رفت يك قاتل جاني كه كسي فكر نمي‌كرد كه غير از وحشي‌گري كاري داشته باشد؛ پس از بخشش و آزادي كتابفروشي راه انداخته است.

* حسيني‌پور: در جشنواره عمار چون دفاع مقدس از پتانسيل‌هاي مردمي استفاده مي‌كنيم

وي با بيان اينكه كساني بوده‌اند كه حاضرند در آرايشگاه اكران فيلم داشته باشند، تاكيد كرد: قدرت جشنواره مردمي فيلم عمار در تار و پود و نقطه نقطه اين مملكت تنيده شده چراكه جشنواره مردمي فيلم عمار براي آنان است كه درد دين دارند.

نويسنده كتاب «پايي كه جاماند» با اشاره به مردمي بودن دفاع مقدس، افزود: همانگونه كه در دفاع هر كس بخشي از مسئوليت را مي‌گرفت، پشت جنگ يا خط مقدم كاري مي‌كرد و توانستيم پيروز شويم در اين عرصه نيز ما در عرصه مردمي حركت مي‌كنيم و از تمام ظرفيت‌ها با سازوكار مردمي و نه بروكراتيك حمايت مي‌كنيم.

وي با بيان اينكه مديريت اكران‌هاي مردمي در شهرها و استان‌هاي مختلف را به اشخاص مختلفي داده‌ايم، گفت: در مشهد آقاي «» از راويان برجسته و در تبريز آقاي «نورالدين عافي» راوي كتاب «نورالدين پسر ايران» را مسئول اكران‌هاي مردمي كرده‌ايم.

حسيني‌پور افزود: در بقيه استان‌ها نيز تلاش مي‌كنيم كه چهره‌هايي كه دغدغه ديني دارند و بدون روند بروكراتيك كارها را جلو مي‌برند را اعلام كنيم.

*بامروت‌نژاد: فيلم‌هاي ضريب‌نگرفته در صداوسيما در اكران‌هاي مردمي بيشتر ديده شده

در ادامه اين نشست خبري «حامد بامروت‌نژاد» دبير اجرايي جشنواره مردمي فيلم عمار با اشاره به فيلم‌هاي پرفروش در سينماي ايران، گفت: متوسط بينندگان يك فيلم پرفروش 300 هزار نفر است در حالي كه جمعيت ايران امروز چيزي نزديك به 80 ميليون نفر است و اين امر علل مختلفي دارد كه از جمله آنها نبود مكان پخش يا عدم احساس نياز مردم به ديدن فيلم‌هاست.

وي افزود: جشنواره عمار اما با بضاعتي كه داشته تلاش كرده است اين فضا را تغيير دهد و فيلم‌هايي كه با مردم ارتباط مي‌گيرد را براي طيف مختلف مخاطب از كودك تا خانم خانه‌دار تا ... براي مردم به نمايش درآوريم.

بامروت‌نژاد با بيان اينكه فيلم‌ها را در اكران‌هاي مردمي با كمك مردمي نمايش مي‌دهيم، تصريح كرد: از يك خانه شهيد در مشهد تا فلان پارك در دامغان تا يك مسجد و يا دانشگاه با وسايل ساده از يك يارانه شخصي و لب‌تاپ تا اقدام فعالان دانشجويي براي گرفتن سالني با 400 نفر دانشجو تنوع اكران‌هاي ما را نشان مي‌دهد.

وي با بيان اينكه اين نشست خبري دعوت عمومي از همه براي كمك به اكران‌هاي مردمي است، افزود: نكته در ضريب‌هاي اكران‌هاي مردمي نسبت به فيلم‌هاست اين است كه حتي اگر تلويزيون فيلمي را پخش كرده باشد بيشتر مردم آن فيلم را در اكران‌هاي مردمي ديده‌اند از جمله اين فيلم‌ها «اخراجي‌ها 4» بود كه قبل از اكران در عمار در تلويزيون پخش شده بود ولي ضريب درستي در آنجا نگرفته بود.

دبير اجرايي جشنواره مردمي فيلم عمار همچنين به برگزاري اين نشست خبري در مسجد اشاره كرد و گفت: علت اين امر آن است كه مسجد از پيش از انقلاب پايگاه مردمي براي حركت انقلاب بود و مسجد جوادالائمه(ع) يكي از فعالترين اين مساجد بود كه در عرصه هنر و ادبيات انقلاب درخشيد كه نمونه آن تئاتر «حر» بود كه رژيم پهلوي به خاطر آن به اين مسجد حمله كرد و چنين مساجدي در كشور زياد است.

وي به دو خاطره از اكران‌هاي مردمي جشنواره عمار در سال‌هاي اخير اشاره كرد و افزود: جشنواره عمار خوشحال مي‌شود كه بهانه‌اي براي فعاليت‌هاي اجتماعي و فرهنگي انقلابي باشد يعني اكران‌هاي ما هم هدف رسيدن فيلم به مردم را دنبال مي‌كند و هم هدف تقويت جايگاه‌هاي مردمي انقلابي در مساجد و مكان‌هاي ديگر را دنبال مي‌كند كه در اين راستا مي‌توانم بگويم اگر به ما بگويند سالن 4 هزار نفري هست به سراغ مسجد نرويد، ما مسجد را ترجيح مي‌دهيم.

* حاجي‌كرمي: تاكنون بيش از 2 هزار نقطه براي اكران‌هاي مردمي جشنواره عمار اعلام آمادگي كرده‌اند

بنابر اين گزارش، محمدهادي حاجي كرمي دبير اجرايي اكران‌هاي مردمي جشنواره مردمي فيلم عمار، در سخناني با بيان اينكه جشنواره مردمي فيلم عمار در دوره چهارم سرمايه‌گذاري مردمي بر روي اين وجهه متفاوت جشنواره كرده است، گفت: تاكنون بيش از 2 هزار نقطه براي اكران‌هاي مردمي جشنواره عمار اعلام آمادگي كرده‌اند و متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به سايت جشنواره عمار و يا با پيامك به شماره 300001801 هر نوع خدمتي درباره اكران‌ها كه مي‌توانند را در اختيار ما قرار دهند.

انتهاي پيام/س

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن