تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803104163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اظهارات صريح دبير جشنواره‌ي «مونولوگ» / «حاشيه‌ها به جشنواره‌ي ما ضربه زد»


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: اظهارات صريح دبير جشنواره‌ي «مونولوگ» / «حاشيه‌ها به جشنواره‌ي ما ضربه زد»
دبير پنجمين جشنواره‌ي «مونولوگ» دانشگاه هنر با گله از مديران اين دانشگاه ابراز عقيده كرد: مسئولان دانشگاه دلشان‌ مي‌خواهد اين جشنواره برگزار نشود.

امين مجرد در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، توضيح داد: جشنواره مونولوگ در سال‌هاي گذشته توسط دانشگاه هنر و به صورت جشنواره‌اي داخلي برگزار شده است و امسال براي اولين‌بار جشنواره را به صورت سراسري برگزار كرديم.

اين دانشجوي تئاتر با اشاره به استقبال بسيار خوب دانشجويان تئاتر از سراسر كشور از اين جشنواره يادآور شد: 150 نمايش از كل كشور متقاضي شركت در جشنواره بودند اما متاسفانه در طول 4‌، 5 ماهي كه براي برگزاري جشنواره فعاليت داشتيم، كوچك‌ترين حمايتي از طرف دانشگاه انجام نشد.

او ادامه داد: در اين مدت فقط آقاي حسين فرخي مدير گروه تئاتر دانشكده سينما تئاتر از ما حمايت كرد اما هيچ حمايت ديگري انجام نشد. به طوريكه نزديك به 5 بار برآورد مالي جشنواره را كم كرديم و در نهايت مبلغي بسيار ناچيز براي اين جشنواره تصويب شد.

اين دانشجوي تئاتر كه در گرايش طراحي صحنه تحصيل مي‌كند، اظهار تاسف كرد: يك هفته مانده به برگزاري جشنواره از طرف دانشگاه گفتند اصلا چنين جشنواره‌اي در كار نيست و نمي‌توانيم هيچ پولي بدهيم. آنها گفتند يك ميليون تومان مي‌دهيم و شما جشنواره را به صورت رپرتوار كارهاي كلاسي برگزار كنيد به همين دليل ما دانشجويان ابتدا تصميم گرفتيم از خير برگزاري جشنواره بگذريم اما بعد به اين نتيجه رسيديم بايد در هر شرايطي جشنواره‌مان را برگزار كنيم چون گويي مسئولان دانشگاه از خدايشان است كه بچه‌ها جشنواره برگزار نكنند.

عضو شوراي عالي كانون تئاتر دانشگاه هنر با ابراز خرسندي از سطح كيفي اين جشنواره افزود: از برگزاري جشنواره راضي بوديم اما مي‌شد خيلي بهتر از اين باشد ولي حاشيه‌ها به اين جشنواره خيلي ضربه زد.

مجرد گفت: حمايت‌هايي كه خارج از مجموعه دانشگاه از ما داشتند، بسيار زياد بود و ما را شرمنده كرد. اما نمي‌دانيم چرا خود دانشگاه كه اين جشنواره ويتريني براي افتخارات آن است، از آن حمايت نكرد.

اين دانشجو رفتار دانشگاه را توهين آميز توصيف كرد و گفت: ما چندين ماه فعاليت كرديم اما از طرف دانشگاه هيچ اهميتي داده نمي‌شد و حتي به ما توهين شد. من دبير جشنواره هستم اما تا امروز كه اختتاميه جشنواره برگزار مي‌شود،هنوز حكمم را نزده‌اند! چون مي‌گويند اين جشنواره را نمي‌شناسيم.

وي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با اشاره به مشكلات فراواني كه در دانشكده سينما تئاتر وجود دارد اظهار تاسف كرد: نه تنها جشنواره مونولوگ كه جشنواره تئاتر عروسكي هم كه 12 دوره آن برگزار شده است، همچنان مورد بي‌توجهي دانشگاه است در حاليكه اين جشنواره يك جشنواره دانشجويي بين‌المللي است و جايگاه تعريف‌شده‌اي دارد.

عضو شوراي مركزي كانون نمايشي دانشكده سينما تئاتر افزود: 30 آذر ماه اختتاميه جشنواره «مونولوگ» برگزار مي‌شود از ارديبهشت ماه كه درگير برگزاري اين جشنواره شده‌ايم مدام مسئولان شوك‌هايي به ما وارد مي‌كنند. آنقدر درگير حاشيه شده‌ايم كه دانشجويي مانند من كه ترم گذشته شاگرد اول بودم، اين ترم سه درس را حذف كرده‌ام.با اين شرايط چگونه مي‌توان درس خواند؟!

او با اظهار تاسف از مشكلات اقتصادي جشنواره مونولوگ به ايسنا گفت:جشنواره ما داوراني چون حميد پورآذري،علي اصغر دشتي و ليلي رشيدي كه از بهترين هنرمندان تئاتر هستند، داشت اما به دليل مشكلات مالي نمي‌توانيم به داوران و برگزيدگان جشنواره هيچ پولي بدهيم. داوران فقط به دليل حمايت از يك حركت دانشجويي، با ما همكاري كردند ولي ما شرمنده آنها هستيم.

امين مجرد در ادامه اين گفتگو به ديگر مشكلاتي كه در دانشكده سينما تئاتر وجود دارد، اشاره كرد و توضيح داد: رفتارهاي بدي با استادان ما مي‌شود و از سوي ديگر معلوم نيست بعضي از افراد چگونه به عنوان استاد به دانشگاه راه پيدا كرده‌اند! به همين دليل دانشجويان گاه با نرفتن سر كلاس‌ها، دانشگاه را واداشته‌اند برخي از استادان را تغيير دهد.

دبير جشنواره مونولوگ از جابه‌جايي ساختمان دانشكده سينما تئاتر خبر داد و افزود: دانشكده ما را به باغ ملي منتقل كرده‌اند اما جالب اينجاست كه اين مجموعه هيچ گونه امكانات گرمايشي و حتي يك بخاري معمولي ندارد بعضي از روزها بچه‌ها سر كلاس پتو آورده‌اند! سوال ما اينجاست وقتي دانشگاه براي خريدن بخاري بودجه ندارد، چگونه دوربين‌هاي مداربسته چندين ميليون توماني را در خصوصي‌ترين مكان‌ها نصب كرده‌اند؟!

او ادامه داد: قرار است دانشكده هنر كم‌كم به باغ ملي منتقل شود. اين مكان جاي زيبايي است و از نظر تاريخي خوب است كه دانشكده هنر در اين مكان مستقر باشد اما مساله اين است در اين مكان، حداقل امكانات براي دانشجويان فراهم نيست. كلاس‌هاي تئوري در باغ ملي برگزار مي‌شود اما چون آنجا پلاتو ندارد، كلاس‌هاي عملي در مكان قبلي دانشكده سينما تئاتر خيابان وزرنده برگزار مي‌شود و همين جابجايي‌ها مشكلات زيادي را براي دانشجويان به همراه داشته است.

مجرد اظهار تاسف كرد: بچه‌هاي دانشجو قرباني لج و لجبازي مسئولان دانشگاه هنر مي‌شوند متاسفيم كه دانشگاه هنر در ميان تمام دانشكده‌ها آخرين رديف بودجه سالانه را دارد در حالي كه 80 درصد واحدهاي درسي بچه‌هاي هنر عملي است.

او با بيان اينكه سال آينده اين دانشگاه 160 دانشجو مي‌گيرد‌، اضافه كرد: در حال حاضر نيز با مشكلات و كمبودهاي بسياري روبرو هستيم و هر روز بر سر پلاتوها دعوا است چون دانشكده فقط سه پلاتو دارد و حالا در اين شرايط اضافه شدن 160 دانشجوي ديگر نيز مشكلات ما را چندين برابر خواهد كرد.

مجرد گفت: كم كم داريم به اين نتيجه مي‌رسيم كه رئيس دانشگاه بودجه دانشگاه را به وزارتخانه بر مي‌گرداند همچنانكه سال قبل نيز دانشگاه هنر داوطلبانه طرح تفكيك جنسيتي را اجرا كرد و ما دانشجويان در اعتراض به اين مساله دو ماه سر كلاس نرفتيم كه خوشبختانه بعد از انتخابات رياست جمهوري اين مشكلات حل شد.

به گفته اين دانشجو، دانشجويان دانشكده سينما تئاتر در اعتراض به شرايط اين دانشكده، تاكنون چند بار تجمع كرده و بيانيه منتشر كرده‌اند.

به گزارش ايسنا، پنجمين جشنواره مونولوگ دانشكده سينما تئاتر از 25 تا 28 آذر ماه برگزار شد.

هيات داوراني مركب از حميد پورآذري‌،‌ علي اصغر دشتي و ليلي رشيدي داوري آثار اين جشنواره را برعهده داشتند.

در اين جشنواره 16 مونولوگ در بخش مسابقه صحنه‌اي و 4 اثر در بخش راديويي‌ اجرا شدند.

مراسم اختتاميه اين جشنواره امروز 30 آذر ماه راس ساعت 17 در تالار فارابي دانشگاه هنر برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن