تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801768386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلسه نقد و بررسي نمايش «غول بزرگ مهربان» برگزار شد استقبال بي‌نظير هنرمندان تئا‌تر و تقدير از گروه اجرايي


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: جلسه نقد و بررسي نمايش «غول بزرگ مهربان» برگزار شد استقبال بي‌نظير هنرمندان تئا‌تر و تقدير از گروه اجرايي
نمايش «غول بزرگ مهربان» شب گذشته در حالي مورد نقد و بررسي كار‌شناسان تئا‌تر، تئا‌تر كودك و نوجوان و منتقدان برجسته تئا‌تر قرار گرفت كه ميزبان جمع كثيري از هنرمندان بود.


به گزارش خبرنگار تئا‌تر برنا، در حالي كه پلكان‌ها و بالكن تالار مملو از تماشاگر بود تعدادي از تماشاگران نيز اين نمايش را به صورت ايستاده تماشا كردند. از جمله ويژگي‌هاي اين اجرا حضور ۱۰ هنرمند تئا‌تر و تئا‌تر كودك و نوجوان به جاي بچه‌هايي كه در هر اجرا نقش نوازندگان موسيقي را بازي مي‌كردند بود. حامد زحمتكش، حامد زارعان، فرزاد سليماني، مهدي داوودي، حميد بنده رادي، احمد تيموري، سپيده زينلي و... در اين گروه ديده مي‌شدند.

جلسه نقد و بررسي نمايش در پايان اجرا و با حضور فروغ سجادي عضو انجمن منتقدان خانه تئا‌تر، شهرام كرمي به عنوان كار‌شناس منتقد، مهدي قلعه رئيس انجمن تئا‌تر كودك و نوجوان و مريم كاظمي كارگردان، حسين محب اهري و جواد اعرابي بازيگران اين نمايش برگزار شد.

مهدي قلعه در آغاز اين جلسه به همكاري انجمن منتقدان تئا‌تر در نقد علمي تئا‌تر كودك اشاره كرده و نقد نمايش غول بزرگ مهربان را به عنوان چهارمين جلسه از اين دست معرفي كرد.

قلعه ضمن تشكر از حضور منتقدان شناخته شده تئا‌تر، هنرمندان پيشكسوت و شناخته شده تئا‌تر و تئا‌تر كودك، كارگردانان و پژوهشگران اين حوزه در اين جلسه، استقبال از جلسه نقد و بررسي را نشانه اهميت اين گونه نشست‌ها براي هنرمندان دانست.

فروغ سجادي صحبت خود را با بيان تاريخچه كوتاهي از فعاليت هنري نويسنده رمان غول بزرگ مهربان و نويسنده نمايشنامه آن آغاز كرد. او در نقد نمايش به باورپذير بودن بازي بازيگران، يكدستي اجرا، كارگرداني دقيق نمايش و شناخت خوب گروه اجرايي از دنياي كودك پرداخته و گفت: يكي از اتفاقات خوب و درست در اين نمايش اين است كه فانتزي و روياي كودكان به خوبي نشان داده شده است. اينكه به كودك اهميت داده شده و او را نادان تصور نكرده‌ايد، به كودك و جهان او احترام گذاشته‌ايد مهم‌ترين ويژگي كار شماست و جاي تقدير دارد.

شهرام كرمي نيز در تكميل صحبت‌هاي سجادي از گروه اجرايي تشكر كرده و در ادامه بخش‌هاي ايراني شده متن همچون جشن تولد را در باور پذير كردن متني با فرهنگ متفاوت موثر دانست. وي افزود: در حوزه انتخاب موسيقي جاي توجه و دقت بيشتري وجود دارد و كارگردان مي‌توانست در بخشي از قطعات موسيقي با انتخاب‌هاي ديگري فضاي فانتزي و تخيل را به نمايش در آورد.

در بخش‌هاي ديگر اين جلسه نكاتي همچون انتخاب موسيقي، عروسك گرداني، پرهيز از پند و اندرزهاي مستقيم و اجازه تصميم گيري دادن به كودك براي شناخت خوب و بد‌هاي تربيتي، واكنش مخاطب به نمايش و استقبال تماشاگران از رمان و نمايش غول بزرگ مهربان، شيوه بازيگري در اين نمايش و ترجمه و اجراي نمايشنامه‌هاي خارجي در تئا‌تر كودك و نوجوان مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار گرفت.

شهرام كرمي مدير تالار هنر در بخشي از صحبت‌هايش تاكيد كرد كه اجراي پي در پي نمايشنامه‌هاي ديويد وود در تالار هنر به دليل انتخاب كارگردانان و در دسترس بودن ترجمه‌هاي خوب از اين نمايشنامه هاست و هيچ برنامه ريزي از سوي تالار در اين زمينه وجود ندارد.

مريم كاظمي كارگردان نمايش غول بزرگ مهربان در آغاز صحبت اشتياق خود براي شنيدن نقد و نظر حاظران در جلسه را عنوان كرده و گفت: ما هر چه فكر مي‌كرديم درست است را روي صحنه برده‌ايم و دوست ندارم خودم درباره كارم توضيح بدهم. تلاش كرديم پيشنهاد‌هاي اجرايي نمايشنامه و نمايشنامه نويس را به طور كامل و بنا بر شرايط و امكانات تئاتريمان اجرا كنيم.

حسين محب اهري نيز در بخشي از اين نشست از اينكه در اين گروه حضور دارد ابراز خوشحالي كرده و گفت: به من گفتند كه صورت تو زير اين سر غول ديده نمي‌شود و من كه تا آن لحظه به اين موضوع فكر نكرده بودم احساس كردم كه مسير تئاتريم چقدر درست بوده كه نشان دادن خود برايم بي‌اهميت‌تر از نشان دادن نقش است.

وي در بخش ديگري نيز تاكيد كرد: بازيگر هيچ‌گاه نبايد بگويد كه سالن اشكال دارد و صدا به تماشاگر نمي‌رسد. در هر سالني و در هر شرايطي يك بازيگر موظف است كه صدايش را تنظيم كند. مسلما در گروه به اين نكته توجه داريم و اگر جايي باشد كه صدا خوب شنيده نشود روي آن كارخواهيم كرد.

جواد اعرابي نيز در اين نشست فروش قابل توجه رمان غول بزرگ مهربان در تالار را يكي از دلايل استقبال مخاطب از اين نمايش و دوست داشت اجرا عنوان كرد.

در بخش پاياني اين نشست گروه اجرايي نقد و نظر حاظران در جلسه را شنيدند. گفت‌و‌گو درباره اين نمايش و رويكرد تربيتي در تئا‌تر كودك و نوجوان تا ساعت 30. 10شب در تالار هنر ادامه داشت.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن