تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803694270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش مي‌دهدبيمارستان مرند در بند وعده‌ها/ كليد اعتدال و قفلي زنگ زده


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش مي‌دهدبيمارستان مرند در بند وعده‌ها/ كليد اعتدال و قفلي زنگ زده
بيمارستان 100 تختخوابي مرند كه از دهه فجر سال گذشته مسئولان قول افتتاح آن را مي‌دادند سرانجام در پنجم مرداد امسال با حضور معاون اول رئيس جمهور وقت افتتاح اما از روز بعد درهاي اين بيمارستان به روي مردم بسته شد اما مسئولان در تازه‌ترين قول‌هاي خود افتتاح آن را به دهه فجر امسال موكول مي‌كنند.


به گزارش خبرگزاري فارس از مرند، نماينده مردم در مرند كه يكي از مسئولاني بود كه از سال گذشته همواره پيگير حل مشكلات اين بيمارستان بود بازديدي از آخرين وضعيت اين بيمارستان داشت.

مسئولان شهرستان براي حل مشكل بيمارستان جديد مرند جدي هستند

نماينده مردم مرند و جلفا در مجلس گفت: مسئولان شهرستان براي حل مشكل بيمارستان جديد مرند جدي هستند.

محمد حسن‌نژاد صبح امروز در حاشيه بازديد از بيمارستان جديد مرند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرند با اشاره به اينكه بيمارستان رازي مرند با قدمت بيش از 60 سال قادر به پاسخگويي به نيازهاي بهداشتي و درماني براي دومين شهر پرجمعيت استان نيست، افزود: با توجه به افزايش جمعيت و روي آوردن بيماران از ساير شهرستان‌هاي همجوار و جمهوري نخجوان كمبود، امكانات از يك طرف و نبود كادر پزشكي كافي از طرف ديگر دست در دست هم داده و مشكلات بهداشتي شهروندان را افزون‌تر كرده است.

وي گفت: اين امر باعث شده تا شهروندان به اجبار براي تامين نيازهاي بهداشتي و درماني خود به مركز استان مراجعه كنند و اين هم از نظر اقتصادي و اجتماعي موجب رنجش و سرگرداني بيماران در مراكز بهداشتي و درماني را فراهم مي‌كند.

حسن‌نژاد در ادامه اظهار كرد: امروز در اين بازديد كه البته بيشتر به قصد درد و دل و عرض ادب به شهرونداني كه در بيمارستان بستري هستند، بودند و در اين بين از نزديك با نحوه ارائه خدمات به شهروندان آشنا شده و مطلع شديم كه بيشتر شكايات از ارائه خدمات و برخورد پرسنل بوده ولي در حال حاضر آنچه كه شبكه بهداشت درمان مرند را اذيت مي‌كند بحث پزشك متخصص و پرسنل است كه با تعداد كم موجود قادر به پاسخگويي به نياز شهروندان نيست.

وي گفت: كمبود پزشك متاسفانه در طول چند سال جايگزين نشده و با پيگيري‌هايي كه انجام شده در آينده اين مشكل رفع شده و شاهد ارائه خدمات بيشتر به شهروندان خواهيم بود.

عضو كمسيون اقتصادي مجلس در ادامه با بيان اينكه سلامت لازمه توسعه پايدار در جامعه بوده و نقش مهمي دارد، اظهار كرد: تمام مسئولان شهرستان براي حل مشكل بيمارستان جديد تلاش مي‌كنند.

حسن‌نژاد افزود: تاكنون براي حل اين مشكل با تشكيل جلسات متعدد بين مسئولان وزارت راه و شهرسازي و بهداشت و درمان در استان و شهرستان تلاش داشتم تا مشكل ساختمان حل شده و مرداد ماه با حضور معاون اول رئيس جمهور دولت دهم افتتاح كنيم ولي به علت كمبود اعتبار و نيازهاي موجود موفق نشديم.

وي گفت: رفع نياز بيمارستان و اتوماسيون اداري به 2 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد كه اخيراً 500 ميليون تومان آن با پيگيري انجام شده، تامين شده و در حال حاضر نير يك و نيم ميليارد تومان ديگر براي تكميل و راه‌اندازي كامل بيمارستان جديد اعتبار نياز است.

حسن‌ن‍ژاد افزود: با توجه به اينكه در طول اين دو سال بيش از 93 ميليارد تومان براي تكميل اين بيمارستان جذب شده، براي تجهيز و تكميل تا امروز بيش از 22 ميليارد تومان هزينه شده كه تجهيزات بيمارستان جديد در شمال‌غرب كشور نمونه است.

نماينده مردم مرند و جلفا در پاسخ به اين پرسش خبرنگار فارس كه بالاخره اين بيمارستان چه زماني بيمار پذيرش خواهد كرد، اظهار كرد: با مسئولان شبكه بهداشت و درمان مرند هماهنگي‌هاي لازم به عمل آمده تا زمينه پذيرش بيمار در دهه فجر در بيمارستان جديد مرند فراهم شود و با انتقال بخش‌هايي از بيمارستان قديم كه در حال حاضر 60 تخت مازاد بر نياز در آن وجود دارد به همراه جذب پزشك متخصص، از مشكلات درماني و بهداشتي شهروندان كاسته شود.

*قول جديد رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز اين بار در دولت تدبير و اميد

محمدحسين صومي رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز صبح امروز در سفر به مرند و بازديد از بيمارستان جديد اين شهرستان كه سريال اتمام آن تا امروز پاياني نداشته از افتتاح و پذيرش بيمار در اين مركز تا پايان امسال خبر داد.

وي در ادامه با اشاره به اينكه براي تامين نيازهاي بهداشتي مردم بايد زيرساخت‌هاي اوليه مهيا باشد، گفت: اين امر كمك خواهد كرد تا بتوان بسترهاي لازم براي پذيرش بيمار و ارائه خدمات بهداشتي براي مراجعه‌كنندگان به نحو شايسته انجام گيرد.

صومي با بيان اينكه بايد تمهيداتي انديشيد تا براي سلامت و تامين بهداشت مردم منطقه مشكلي به وجود نيايد، تاكيد كرد: براي تكميل نواقص ساختمان بيمارستان مرند هيچ‌گونه مشكلي نيست اما براي تجهيز و نصب دستگاه‌هاي لازم، 2 ميليارد تومان اعتبار نياز است كه از اين مبلغ 500 ميليون تومان با پيگيري نماينده مرند و جلفا در مجلس تامين شده و سعي خواهيم كرد تا آخر سال‌جاري اين بيمارستان كلاً تكميل شده و به اهالي شريف شهرستان مرند ارائه شود تا شهرهاي اطراف نيز از خدمات آن بهره گيرند.

وي در خصوص تامين نيروي انساني و كادر درماني براي بيمارستان جديد مرند نيز اظهار كرد: با توجه به وضعيت اقتصادي، اعتبارات دولتي براي اين امر اختصاص داده نمي‌شود ولي سعي ما بر اين است كه كادر بيمارستان قديم مرند را كه فرسود بوده و نمي‌تواند پاسخگوي نيازهاي بهداشتي و درماني اهالي باشد به بيمارستان جديد انتقال دهيم و در ادامه با تجهيز كامل آن را تا پايان سال راه‌اندازي كنيم.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي تبريز در خصوص ميزان اعتبارات هزينه شده براي احداث و تجهيز اين بيمارستان گفت: تاكنون بيش از 22 ميليارد تومان هزينه شده و با انتقال بخشي از قسمت‌هاي بيمارستان قديم به بيمارستان جديد، مشكل تامين پزشك متخصص و كادر درماني و خدماتي حل خواهد شد، با اين وجود هنوز نيازمند يك و نيم ميليارد تومان هستيم تا اين بيمارستان مورد بهره‌برداري كامل قرار گيرد.

وي تصريح كرد: در اين زمينه نيازمند پيگيري‌هاي لازم از وزارتخانه و ساير منابع هستيم و بر همين اساس به طور جدي مسئولان استاني و شهرستان تمام سعي و تلاش خود را به كار گرفتند تا تمام نواقص بيمارستان جديد رفع شده و تا آخر امسال بيمار پذيرش شود.

*مردم در رؤياي افتتاح بيمارستان جديد مرند

در ادامه اين بازديد، معاونان دانشگاه علوم پزشكي با فرماندار ويژه مرند جلسه‌اي تشكيل دادند كه در اين جلسه بهنام رضواني معاون استاندار و فرماندار ويژه مرند اظهار كرد: اين خواسته به حق مردم شريف مرند است كه از بيمارستاني تازه تاسيس با امكانات مناسب برخوردار باشند.

وي افزود: شهرستان مرند با داشتن بيش از 250 هزار نفر جمعيت دومين شهر پرجمعيت استان است كه با اين تعداد ساكن تنها يك بيمارستان با قدمت 60 ساله دارد و بي‌ترديد نمي‌تواند نيازهاي بهداشتي و درماني اهالي و ساير شهرهاي همجوار را تامين كند.

رضواني تصريح كرد: اين امر باعث شده كه اهالي مجبور شوند به مركز استان مراجعه كنند و اين خود مشكلات عديده‌اي از نظر اقتصادي و اجتماعي براي آنها به همراه داشته است.

فرماندار ويژه مرند در ادامه با تاكيد بر حل سريع مشكلات درماني، رفع مشكل پانسيون مخصوص پزشكان و آماده‌سازي تقاطع هم‌سطح ورودي بيمارستان جديد را خواستار شد.

وي در ادامه افزود: بايد به صورت دقيق كارشناسي شود تا بتوانيم با اولويت‌بندي، كمبودهاي بيمارستان را به طور كامل حل كنيم.

رضواني گفت: سعي خواهيم كرد اين آخرين قولي باشد كه مردم از سوي رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان براي تكميل بيمارستان، پذيرش بيمار و ارائه خدمات بهداشتي و درماني مي‌شوند.

اميد است اين بازديد و قول و قرارها آخرين قسمت از سريال افتتاح و پذيرش بيمار در اين بيمارستان باشد تا روياي اهالي مرند اين بار رنگ واقعيت گرفته و قول رئيس جديد دانشگاه علوم پزشكي تبريز و پيگيري‌هاي نماينده مردم مرند و جلفا در مجلس همچنين تلاش مسئولان شبكه بهداشت و درمان مرند تا آخر امسال عملي شود.

شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعيت به علت قرار گرفتن در جاده ترانزيت اروپا و آسيا و تردد روزانه بيش از 15 هزار مسافر خارجي و داخلي تنها بيمارستان قديمي و 60 ساله مرند با امكانات كم قادر به پاسخگويي اهالي شهرستان و شهرهاي همجوار و حتي از جمهوري نخجوان نيست و اين امر براي شهروندان مشكلاتي را ايجاد كرده است.

مردم شهرستان مرند براي تامين سلامتي و درمان خود و خانواده‌شان مسافت 70 كيلومتري را تا مركز استان طي مي‌كنند.

آيا اين‌بار هم وعده مسئولان مبني بر افتتاح بيمارستان جديد مرند تا پايان امسال وعده سر خرمن خواهد بود و يا امسال ستاره‌اي درخشان نوراني و خواب و رؤياهاي اهالي تعبير خواهد شد.

مردم رؤياي افتتاح اين بيمارستان را كم كم به سريال‌هاي جذاب ولي غمگين كتاب‌ها و رسانه‌هاي سمعي و بصري را آرزو مي‌كنند.

لازم به يادآوري است، محمدحسن طريقت‌منفرد وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي طي سفر احمدي‌نژاد در ارديبهشت سال 1392 در بازديدي كه از بيمارستان جديد 100 تختخوابي مرند داشت به علت تجهيز نشدن اين بيمارستان به امكانات پزشكي از افتتاح آن پس از هفت سال خودداري كرد كه بعد از آن هر 15 روز يكبار وعده افتتاح آن داده شد تا اينكه پنجم مرداد امسال با حضور معاون اول رئيس‌جمهور وقت از بيمارستان مرند پس از هفت سال افتتاح شد اما روز بعد درهاي آن به روي مردم بسته و پس از آن تا به امروز اين بيمارستان به دليل نبود تجهيزات بيمارستاني تعطيل و به روي مردم بسته است.

انتهاي پيام/60001/ع40

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن