تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802984869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دعوت دبير ستاد سرمايه‌گذاري سراب از نخبگان براي اجرايي كردن پيشنهاد استانداركليد نفت آذربايجان زنگ زده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دعوت دبير ستاد سرمايه‌گذاري سراب از نخبگان براي اجرايي كردن پيشنهاد استانداركليد نفت آذربايجان زنگ زده است
نفلين سينيت 10 سال پيش با كلنگ اسحاق جهانگيري نفت آذربايجان لقب گرفت و مردم اين خطه با بازگشت جهانگيري به دولت اميد دارند فكري براي گشودن قفل زنگ‌زده نفلين بعد از 10 سال بكنند.


به گزارش خبرگزاري فارس از سراب، اسماعيل جبارزاده استاندار آذربايجان‌شرقي در گفت‌وگو با خبرنگاران سراب پيشنهاد كرد، صرف نظر از طرح‌ها و پروژه‌هاي تعريف شده دولتي اهل فن و دلسوزان سراب طرح توسعه شهرستان با محوريت مشاركت بخش غيردولتي را تهيه و در اختيار استانداري قرار دهند.

بلند پروازانه نبودن و محور بودن نگرش، سرمايه‌گذاري غيردولتي از جمله شروط استاندار براي اين طرح اعلام شد و وي بر آمادگي مشاور اقتصادي خود براي كمك به تدوين چنين طرحي تاكيد كرد.

*نفلين نخستين موضوع كاري استاندار در تهران

* تأسف از كندي كار در نفلين‌سينيت

استاندار آذربايجان‌شرقي با بيان اينكه آغاز طرح نفلين‌سينيت در سراب در سال 1382 بعد از انجام كارهاي مطالعاتي صورت گرفت، اظهار كرد: آغاز اين طرح بعد از موفقيت طرح پايلوت آذرشهر بوده و موضوع نداشتن توجيه اقتصادي عملاً منتفي است.

جبارزاده ادامه داد: متاسفم كه در اين چند سال پيشرفت چنداني در طرح حاصل نشده است.

استاندار آذربايجان‌شرقي با تاكيد بر اهميت موضوع نفلين‌سينيت، از تشكيل جلسه مشترك استاندار با مديران وزارت صنايع و نماينده سراب در محل وزارت صنايع خبر داد و تاكيد كرد: در اين نشست كاري كه با هدف تسريع در اين پروژه و بررسي راهكارها و موانع آن صورت گرفته، از آنها خواسته شد تا ظرف يك ماه گزارش كاملي از روند كار ارائه كنند.

وي افزود: حتي با سفير روسيه نيز هماهنگي‌هايي براي حضور هيئت كارشناسي ايراني در روسيه و بررسي فني موضوع صورت گرفته است.

دانشگاهيان نسبت به اجرايي شدن پيشنهاد استاندار آذربايجان‌شرقي همت كنند

داود رفيقي رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سراب گفت: اجرايي شدن پيشنهاد استاندار مي‌تواند افق‌هاي روشني براي توسعه و عمران شهرستان سراب درپي داشته باشد.

وي با بيان اينكه تدوين چنين برنامه‌اي بايد از سوي دانشگاهيان و نخبگان و افراد خبره صورت گيرد، اظهار كرد: واقعيت اين است كه اگر تهيه چنين طرحي صرفا به مديران واگذار شود كارساز نخواهد بود افزود: تدوين برنامه توسعه منطقه با محوريت بخش غير دولتي بايد به دور از كليشه‌نويسي باشد.

دبير ستاد سرمايه‌گذاري شهرستان سراب از نخبگان و دانشگاهيان خواست تا نسبت به اجرايي شدن پيشنهاد استاندار همت گمارند.

اهميت طرح نفلين سينيت سراب

رفيقي بار ديگر بر اهميت طرح نفلين سينيت تاكيد كرد و ابراز داشت: سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در زمينه صنايع مرتبط و تكميلي با توليد آلومينا مي‌تواند مدنظر قرار گيرد.

وي گفت: سرمايه‌گذار بخش خصوصي در صورت مناسب بودن شرايط از سرمايه‌گذاري و بهره‌برداري استقبال خواهد كرد و اعطاي مشوق‌هاي مالياتي و كاستن از بروكراسي‌هاي اداري را براي سرمايه‌گذاران ضروري دانست.

توسعه هر منطقه منوط به مشاركت بخش غيردولتي است

مسعود سعادتي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سراب با استقبال از پيشنهاد استاندار در مورد تدوين طرح توسعه سراب اظهار كرد: بدون توجه به مشاركت بخش خصوصي نمي‌توان از توسعه سخن گفت.

وي با اشاره به ظرفيت‌هاي توسعه‌اي شهرستان سراب افزود: با مدرنيزاسيون بخش كشاورزي و دامپروري و به طبع آن سرمايه‌گذاري در صنايع تكميلي و مرتبط توسعه سراب شكل خواهد گرفت.

رئيس كارگروه سرمايه‌گذاري شهرستان سراب افزود: نگاه به بخش غيردولتي يك اصل بديعي بوده و دولت فقط در بخش‌هاي استراتژيك بايد سرمايه‌گذاري كند.

فرماندار سراب با تاكيد بر اينكه كارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري از فعال‌ترين كارگروه‌هاي فرمانداري سراب است، اذعان كرد: دولت نمي‌تواند معجزه‌گر باشد و توسعه هر منطقه‌اي منوط به مشاركت سرمايه‌گذاران غيردولتي است.

براساس اين گزارش، با راه‌اندازي كارخانه نفلين سينيت 70 هزار تن آلومينا به همراه محصولات جانبي مورد نياز كشور تامين و در فازهاي بعدي به ترتيب به 200 هزار تن و 500 هزار تن در سال افزايش پيدا خواهد كرد.

با اجراي اين طرح اشتغال مستقيم 2 هزار نفر و غيرمستقيم 10 هزار نفر پيش‌بيني مي‌شود كه با احداث كارخانه سيمان اين ميزان افزايش پيدا خواهد كرد.

بي‌شك با اجراي اين طرح شاهد تحول چشمگير اقتصادي در منطقه خواهيم بود و به نظر مي‌رسد با توجه به نقش استراتژيك فلز آلومينيوم و توليد پودر آلومينا در آذربايجان كه ماده اوليه آلومينيوم است، خودكفايي فلز استراتژيك آلومينيوم به زودي در كشور محقق شود و منطقه آذربايجان به عنوان قطب صنعت آلومينيوم كشور در آينده مطرح شود.

انتهاي پيام/60002/ع30

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن