تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802204656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس از تلاش كارگران شهرداري در فصل سرد گزارش مي‌دهدنارنجي‌پوش‌ها؛ نقش بارزي كه كمرنگ ديده مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس از تلاش كارگران شهرداري در فصل سرد گزارش مي‌دهدنارنجي‌پوش‌ها؛ نقش بارزي كه كمرنگ ديده مي‌شود
كارگران شهرداري در سرما و گرما و شب روز در خيابان‌ها حضور دارند و ضمن نظافت و پاكيزگي شهر نقش مهمي در سلامت جامعه دارند كه اين نقش آنها در جامعه ديده مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از زنجان، در بحبوحه پاييز و زمستان كه مشخص نيست حضور كدوم را بايد به اثبات رساند برفي كه تداعي زمستان است اين بار با نقش پاييز ميهمان زنجاني‌ها شده است. به حساب هر كدام كه بگذاريم مهم زيبايي فصل سرد است كه زنجاني‌ها علاقه خاصي به آن دارند به گونه‌اي كه نشانه بارز آن يعني برف را نبينند دل تنگ مي‌شوند.

اما حضور پررنگ برف در شهرمان كه طراوت و نشاط خاصي را به ارمغان آورده و هر كس از ديد و منظر خود آن را به گونه‌اي توصيف و تحليل مي‌كند افرادي هستند كه موجبات آسايش و راحتي ما را فراهم مي‌كنند. البته حضور اين افراد مختص زمستان و پاييز نيست. اين آدم‌هاي خدوم را هميشه در شهر مي‌بيني و هميشه حضور گرم و پررنگ‌شان را در زيبايي شهر شاهد هستي. اما شايد هميشه بي‌تفاوت ازكنارشان مي‌گذري!

در جامعه مدرن امروزي ما هر فردي نقشي را بر عهده دارد. اين افراد در قالب صنوف و جوامع فعال در كنار هم براي آباداني و توسعه تلاش مي‌كنند. مهندسين، پزشك‌ها بازاريان و بسياري ديگر از مشاغل كه در توسعه و زندگي و آسايش يك‌ديگر تاثيرگذار هستند و هميشه نيز در اجتماع مورد قبول و احترام واقع مي‌شوند. بدون اين چرخه زندگي بشر دچار خدشه و آسيب مي‌شود و همه افراد حاضر در جامعه در كنار هم براي داشتن دنيايي زيبا تلاش مي‌كنند؛ اما برخي از افراد زحمت‌كش نيز در سطح شهر در فصل سرد و گرم نقش بارزي در چرخه زيستي ايفا مي‌كنند و بدون حضور آن‌ها قدم زدن در شهر برايمان سخت و غيرممكن است.

* خيابان‌هاي سرد زنجان با گرماي حضور نارنجي پوش‌ها ذوب مي‌شود

نارنجي پوش‌ها؛ همان سخت كوشاهايي هستند كه خيلي راحت از كنارشان مي‌گذريم بدون اينكه بدانيم در اين سوز سرماي زنجان شبانه‌روز حضور گرمي در خيابان‌ها و معابر شهر دارند و خيابان‌هاي سرد زنجان با گرماي حضور نارنجي پوش‌ها حال و هواي خاصي به خود مي‌گيرد و شهروند زنجاني مي‌تواند با آسايش در آن قدم بردارد و دغدغه‌اي براي رسيدن به مقصد خود نداشته باشد.

در حال حاضر 592 نارنجي پوش در شهر زنجان در سه منطقه شهري و به صورت شبانه روزي فعاليت مي‌كنند، اما كسي اين نفرات را نمي‌بيند. 213 نفر در منطقه يك، 150 نفر در منطقه 2 و 229 نفر هم در منطقه سه شهر زنجان كار مي‌كنند و اين سه منطقه شهري بين اين افراد تقسيم شده تا شهروندان زنجاني در سايه تلاش شبانه روزي آن‌ها در آسايش زندگي كنند.

* زباله، برف يا برگ خزان فرقي ندارد؛ نارنجي‌پوش حضور فعال دارد

نارنجي‌پوش‌ها در همه فصول مشغول كارند و كارشان تعطيلي ندارد. برف باشد يا زباله يا برگ خزان فرقي به حال نارنجي پوش شهرمان ندارد او حضور فعال دارد و برايمان شهري زيبا آماده مي‌كند كه ديدگانمان هميشه بر روي زيبايي گشوده شود.

هر چند مسئولان شهرداري مي‌گويند بيمه و دستمزد آن‌ها شامل سختي مشاغل زيان آور مي‌شود و فعاليت‌شان شامل اضافه كاري است و مطابق قانون كار با آن‌ها برخورد مي‌شود، اما اين نقش تاثيرگذار نارنجي‌پوش‌ها به سختي قابل جبران است نمي‌دانم تا چه حد اين موضوع در عمل اجرايي مي‌شود و دل نارنجي‌پوش شهرم چقدر از اين بي عدالتي و سختي‌ها به درد آمده؛ اما مي‌گويم در جامعه عدالت محور ما وظيفه و تكليف اخلاقي و شرعي است كه نقش پررنگ نارنجي پوش‌ها را دريابيم.

* عرق سرد، در روزهاي سرد سال پاداش نارنجي‌پوش‌هاست

در جامعه ما ايراني‌ها هر كسي با مدرك تحصيلي و جايگاه اجتماعيش سنجيده مي‌شود، اما انگار خيلي وقت‌ها اين جايگاه اجتماعي ساده لوحانه دسته‌بندي شده و به دور از عدالت است! كلمه مهندس كه امروز خيلي راحت صفتي براي افراد شده به راحتي هزينه مي‌شود و همين مهندس چقدر براي افراد احترام مي‌آورد حال بايد پرسيد اين افراد بعضاً مهندس واقعا نقش مهندسي براي جامعه ايفا مي‌كنند؟ بي‌شك مهندسين و جامعه مهندسي نقش و تعهد خود را براي مردم دارند، اما هدف سخن لفظ مهندس براي برخي غير مهندس است! آيا همان قدر كه براي صفاتي مثل مهندس و دكتر ارزش قائل هستيم براي نارنجي پوش‌هاي شهرمان ارزش مي‌گذاريم؟ آيا اين بي‌عدالتي آشكار در مورد افراد سخت كوش شهرمان نيست؟ انسان‌هايي كه صادقانه و بدون ابرو بالا و پايين كردن عرق سردي در روزهاي سرد سال مي‌ريزند.

اي كاش همين قدر كه تحمل كلاس برخي مهندس و دكترهاي شهرمان را صرفا به خاطر يدك كشيدن لفظ دكتر و مهندس داريم كمي هم قدردان زحمات برخي كارگراني باشيم كه در شهرمان عرق مي‌ريزند تا چرخه توسعه و حركت شهرمان شتاب بگيرد. چه نارنجي‌پوش‌هاي شهر كه در جلوي ديدگانمان هستند چه كارگران ساختمان و چه كارگران واحدهاي صنعتي و معادن؛ همه و همه براي شهرمان و كشورمان تلاش مي‌كنند، اما ديد ما همواره تبعيض آميز است. سختي كار، بيمه، دستمزد و حق و حقوق كاري اين كارگران شايد دست من شهروند نباشد، اما نگاه احترام‌آميز و تشكر لفظي روزانه هزينه‌اي برايمان ندارد. اين قدرداني را از نارنجي پوش‌ها و كارگران پرتلاش شهرمان دريغ نكنيم.

=============

گزارش از احمد اسدي

=============

انتهاي پيام/73007/ن۴۰

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن