تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820083173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افراد مبتلا به بي‌اختياري ادراري، دلستر و نوشابه نخورند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: افراد مبتلا به بي‌اختياري ادراري، دلستر و نوشابه نخورند
يك متخصص كليه و مجاري ادراري گفت: افرادي كه به بي‌اختياري ادرار مبتلا هستند در مرحله اول بايد سبك زندگي خود را تغيير دهند و از مصرف نوشابه و دلستر و كشيدن سيگار خودداري كنند.

دكتر زهره برتني در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه كرمانشاه، بي‌اختياري ادرار را به چند گروه تقسيم و اظهار داشت: يك نوع از بي‌اختياري ادرار كه نوع اورژانسي ناميده مي‌شود علائم كاملا مشخصي دارد و فرد از زماني كه احساس دفع ادرار دارد تا زماني كه به دستشويي برسد نمي‌تواند خود را نگه دارد.

وي گفت: نوع اورژانسي بي اختياري ادرار در زنان شايع‌تر است.

اين پزشك متخصص بي‌اختياري استرسي را نوع ديگري از بي‌اختياري ادرار دانست و اضافه كرد: در اين نوع فرد با يك استرس كوچك از جمله سرفه، عطسه يا خنده و همچنين با انجام يك كار سنگين كنترل ادرار خود را از دست مي‌دهد كه اين نوع نيز در زنان شيوع بيشتري دارد.

برتني خاطرنشان كرد: در نوع ديگري از بي اختياري ادراري خروجي مثانه خصوصا به دليل بزرگ شدن پروستات در مردان مسدود مي‌شود و مثانه آنقدر پر مي‌شود كه سر ريز مي‌كند.

وي تصريح كرد: در برخي موارد نيز بي اختياري ادرار دلايل جدي‌تري دارد كه اين دلايل مي‌تواند ناشي از عمل جراحي و ايجاد يك مسير غيرطبيعي از مثانه يا حالب به دليل راديوتراپي يا ناشي از ضربات از جمله تصادف و ... باشد.

به گفته اين متخصص كليه و مجاري ادراري هر يك از انواع بي اختياري ادراري بسته به نوع آن در سن و جنس خاصي شايع‌تر است و درمان متفاوتي نيز دارد.

اين متخصص كليه و مجاري ادراري در خصوص درمان انواع بي‌اختياري ادراري، يادآوري كرد: به طور كلي در مرحله اول به همه افراد توصيه مي‌شود سبك زندگي خود را تغيير دهند، اگر اضافه وزن دارند لاغر شوند، سيگار را ترك كنند، از نوشيدن برخي مايعات خصوصا نوشابه و دلستر پرهيز كنند، براي دستشويي رفتن خود زمان بندي مناسب داشته باشند و در برخي موارد نيز ورزش‌هايي براي تقويت عضلات كف لگن به آنها داده مي‌شود تا بهتر بتوانند ادرار خود را كنترل كنند.

برتني افزود: اگر بي‌اختياري ادراري به درمان‌هاي اوليه و درمان دارويي پاسخ نداد مي‌توان از روش‌هاي مختلف جراحي براي اين منظور استفاده كرد.

وي گفت: در سال‌هاي اخير پيشرفت‌هاي خوبي در درمان و جراحي بي‌اختياري ادراري صورت گرفته و در مراكز درماني استان نيز اين عمل‌ها انجام مي‌شود.

انتهاي پيام

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن