تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819237963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديركل منابع طبيعي كرمانشاه: 115 هزار هكتار از جنگل‌هاي كرمانشاه به بيماري خشكيدگي بلوط مبتلا شده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: مديركل منابع طبيعي كرمانشاه: 115 هزار هكتار از جنگل‌هاي كرمانشاه به بيماري خشكيدگي بلوط مبتلا شده‌اند
استان كرمانشاه داراي بيش از ۵۲۷ هزار هكتار جنگل است كه بر اساس آمارگيري‌هاي انجام گرفته بيش از ۱۱۵ هزار هكتار از اين جنگل‌ها به خشكيدگي بلوط مبتلا شده‌اند. مديركل منابع طبيعي كرمانشاه: 115 هزار هكتار از جنگل‌هاي كرمانشاه به بيماري خشكيدگي بلوط مبتلا شده‌اند


ايلنا: مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان كرمانشاه با اشاره به بيماري موجود در درختان بلوط كوه‌هاي زاگرس، گفت: يك ششم از كل جنگل‌هاي منطقه زاگرس به مشكل خشكيدگي درختان بلوط مبتلا شده‌اند كه اين عارضه به خوبي در ۸ استان كشور ديده مي‌شود.

حسين سليماني در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري ايلناي كرمانشاه اظهار داشت: استان كرمانشاه كه در رشته كوه‌هاي زاگرس قرار گرفته، داراي بيش از ۵۲۷ هزار هكتار جنگل است كه بر اساس آمارگيري‌هاي انجام گرفته بيش از ۱۱۵ هزار هكتار از اين جنگل‌ها به خشكيدگي بلوط مبتلا شده‌اند.

وي با اشاره به اينكه روند اين آلودگي‌ها نسبت به سال‌هاي گذشته سريع‌تر است، گفت: براي اولين بار اين مشكل در استان ايلام اعلام شد و بعد از شاهد خشكيدگي ۱۵ هزار هكتار از جنگلهاي بلوط در استان كرمانشاه بوديم.

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان كرمانشاه روند اين خشكيدگي را ۸ برابر سال نخستين عنوان كرد و اظهار داشت: براي مبارزه و جلوگيري از شيوع اين بيماري، طرحي به مجلس ارائه كرده‌ايم كه متاسفانه هنوز به نتيجه مورد نظر نرسيده است و اين سازمان خود با انجام نشست‌هاي تخصصي به دنبال پيدا كردن راه حلي براي مبارزه به اين مشكل است.

سليماني گفت: بي‌شك اگر مسئوليت اين برنامه بر عهده استاندار قرار بگيرد، مي‌توان شاهد پيشرفت‌هاي بهتري در اين زمينه باشيم و مي‌توان به جلوگيري از خشكيدگي جنگل‌هاي بلوط در استان كرمانشاه اميدوار‌تر بود.

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان كرمانشاه عنوان داشت: اقدامات اجرايي نيز به صورت پايلوت در حال انجام است، اما در صورت تخصيص اعتبار در سطح وسيع اجرايي خواهد شد.

وي در ادامه به برخي از روش‌هاي مبارزه با اين عارضه طبيعي اشاره داشت و افزود: در حال حاضر بهترين راه براي مقابله به خشكيدگي درختان بلوط، قطع و سوزاندن آن‌هاست.

سليماني به علل ايجاد اين بيماري در جنگل‌هاي بلوط اشاره كرد و اظهار داشت: خشكيدگي بلوط به علت سه بيماري آفت «سوسك چوب خوار»، «بيماري قارچي» و آفت «لورانتوس» به‌وجود مي‌آيد.

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان كرمانشاه با اشاره به اينكه اين ۳ بيماري را نمي‌توان تنها دلايل علت اين عارضه عنوان كرد، گفت: ‌ براساس تحقيقات انجام شده برخي از عوامل ديگر در خشكيدگي درختان جنگل بي‌تاثير نيستند كه از اين ميان مي‌توان به ريزگرد‌ها، افزايش دماي هوا اشاره كرد.

سليماني در پايان اظهار داشت: براي مبارزه با بيماري در جنگل‌هاي بلوط استان به اعتباري در حدود ۲۰۰ ميليارد ريال نيازمند هستيم.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن