تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803109642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير آموزش و پرورش:آموزش و پرورش بنگاه كاريابي نيست/ اجراي آزمايشي سرانه‌اي‌ شدن بودجه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزير آموزش و پرورش:آموزش و پرورش بنگاه كاريابي نيست/ اجراي آزمايشي سرانه‌اي‌ شدن بودجه
وزير آموزش و پرورش با اشاره به اجراي آزمايشي سرانه‌اي‌ شدن بودجه در برخي مدارس، گفت: آموزش و پرورش بنگاه كاريابي نيست كه بدون توجه به نياز، نيرو جذب كند.


به گزارش خبرگزاري فارس، علي‌اصغر فاني در نشست صميمي با مديران كل و كارشناسان معاونت توسعه مديريت و پشتيباني كه صبح امروز در سالن اجتماعات حوزه ستادي برگزار شد با اشاره به نقش كليدي و مبنايي اين حوزه اضافه كرد: اگر تحولي بخواهد در آموزش و پرورش صورت پذيرد، شروع آن از معاونت توسعه مديريت و پشتيباني است كه زمينه ايجاد هرگونه تحول در آموزش و پرورش را فراهم مي‌سازد.

وي با انتقاده از تمركز گسترده‌اي كه در آموزش و پرورش وجود دارد، گفت: تمركز زدايي نيز بايد از همين معاونت آغاز شود.

وزير آموزش و پرورش با مرور 4 سياست توسعه مشاركت، عملياتي كردن بودجه بر اساس سرانه مدارس، ساماندهي نيروي انساني و مديريت آموزشگاهي اضافه كرد: يكي از كارهاي خوبي كه در ستاد بودجه انجام شده، تنظيم احكام بودجه سال 93 براساس اين 4 سياست اعلام شده است كه جاي تشكر دارد.

وي افزود : از اين به بعد كار دشوارتر است، زيرا بايد آيين‌نامه‌هاي اجرايي آن نوشته شود و من تأكيد كرده ام در نوشتن آيين‌نامه تسريع به عمل آيد تا پس از تصويب بودجه، آموزش و پرورش اولين دستگاهي باشد كه آيين‌نامه اجرايي احكام بودجه را آماده كرده است.

* دو رويكرد درباره سرانه‌اي كردن بودجه آموزش و پرورش

فاني به دو رويكرد متفاوت در سرانه‌اي كردن بودجه اشاره كرد و يادآور شد: گروهي اين اقدام را مثبت و گامي در جهت تمركز زدايي و توزيع متوازن قلمداد كرده و افرادي نيز آن را نگران كننده توصيف كرده‌اند.

وي ادامه داد: قرار بر اين است كه اين طرح ابتدا به صورت آزمايشي در تعدادي از مدارس به اجرا در آيد و پس از بررسي‌هاي لازم و باز خوردگيري و اصلاح به ساير مدارس تعميم يابد.

وزير آموزش و پرورش افزود: در تئوري‌هاي مديريت، سازمان به عنوان يك موجود زنده توصيف مي‌شود؛ اگر مقررات از انعطاف پذيري و مديريت توانمند برخوردار نباشد، به مرگ سازمان منجر مي‌شود لذا ايجاد انعطاف، تمركز زدايي و مديريت قوي و توانمند از لوازم ادامه حيات سازمان است.

* انتقاد وزير از تخصيص 98 درصد بودجه آموزش و پرورش به هزينه پرسنلي

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، فاني با انتقاد از تخصيص 98 درصد بودجه به هزينه پرسنلي گفت: با 2 درصد باقيمانده نمي‌توان كار تحولي چشمگيري انجام داد، لذا بايد تلاش كرد تا با كاهش 2 درصد هزينه‌هاي پرسنلي آن را به 96 درصد برسانيم و اين كار با توزيع مناسب انساني متناسب با نيازهاي آموزش و پرورش امكان پذير است.

وي از وجود 58 هزار نيروي اضافي كه حقوق مي‌گيرند و كار نمي‌كنند ياد كرد و افزود: اصلاح اين وضعيت به صرفه‌جويي بيش از هزار ميليارد تومان منجر خواهد شد و تخصيص آن به نيروهاي توانمند موجود انگيزه و بهره‌وري آنان را نيز افزايش خواهد داد.

* بخش عظيمي از بدهي‌هاي موجود ناشي از بي‌برنامگي‌هاست

وزير آموزش و پرورش با تأكيد بر آنكه هرگز قولي ندهيد كه نتوانيد عمل كنيد، زيرا عدم انجام تعهدات جايگاه وزارتخانه را تضعيف خواهد كرد، ادامه داد: چرا بايد براي انجام كارهايي اعتباري پيش‌بيني نشده و لذا بخش عظيمي از بدهي‌هاي موجود ناشي از همين بي‌برنامگي‌هاست؛ به همين دليل تأكيد كرده‌ام هيچ طرحي بدون پيش بيني محل اعتبار آن و پيوست مالي پذيرفته نشود.

وي به لزوم ايجاد توازن بين دريافتي‌هاي حوزه صف و ستاد اشاره كرد و افزود: چگونه است كه بهترين نيروهاي حوزه ستادي 2 سال آخر به جاي آنكه بمانند و از تجارب ارزشمند آنان آموزش و پرورش بهره‌مند شود، معاونت دبستاني را ترجيح مي دهند؟

وي به معاون توسعه مديريت و پشتيباني مأموريت داد تا با تشكيل جلسات كارشناسي براي اين مشكل راه حل مناسبي پيدا كنند تا هر روز شاهد عزيمت كارشناسان خبره از حوزه ستادي به مدرسه نباشيم.

* افراد فراواني با مدارك تحصيلي غيرمرتبط داريم

فاني با انتقاد از استخدام‌هاي دستوري كه متناسب با نيازهاي آموزش و پرورش نيست، اضافه كرد: در اين خصوص بايد در اين مورد خاص با حساسيت تمام نيازهاي آموزش و پرورش احصاء و متناسب با آن اقدام به جذب نيروي انساني كرد.

وي با تأكيد بر اين نكته كه آموزش و پرورش بنگاه كاريابي نيست، افزود: افراد فراواني با مدارك تحصيلي غيرمرتبط داريم كه بايد براي بهسازي آنان برنامه‌ريزي شود؛ يعني همين نيروي انساني موجود را براي ايفاي مسئوليت‌هاي مورد نياز آماده كنيم و در اين راه تلاش همه بخش‌ها ضروريست.

وزير آموزش و پرورش، فراهم كردن زمينه كمك غيرنقدي از جمله بن كالا، سفرهاي زيارتي ـ سياحتي، كمك هزينه مسكن و غيره را اقدامي راه‌گشا در تمام كشورها توصيف كرد كه علاوه بر ارتقاي انگيزه كاركنان تورمي در پي نخواهد داشت.

انتهاي پيام/

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن