تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802204960




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشروح هفتمين جلسه دادگاه تجديد نظر اختلاس از بيمه


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: مشروح هفتمين جلسه دادگاه تجديد نظر اختلاس از بيمه


خبرگزاري آريا-هفتمين جلسه دادگاه تجديدنظر متهمان پرونده اختلاس از بيمه ايران در شعبه 79 كيفري استان تهران به رياست قاضي محمدي كشكولي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري آريا،در جلسه صبح امروز ابتدا قاضي كشكولي اسم دو نفر از متهمان به نام هاي "ح ر د، الف ب" را قرائت كرد كه تاكنون در اين دوره از رسيدگي ها به اتهامات آنها رسيدگي نشده است اما اين دو نفر حضور نداشتند .
در ادامه رئيس شعبه 79 نماينده بانك ملي را احضار كرد و گفت: استعلامي كه قرار بود درباره بدهكاري يكي از متهمان به نام " د س ش"به دادگاه ارائه دهدكه وي اين استعلام را به دادگاه ارائه داد .
در ادامه جلسه دادگاه قاضي محمدي كشكولي " ع خ" را به جايگاه احضار كرد تا آخرين دفاع را اخذ كند.
وي در تفهيم اتهام متهم پرونده خطاب به متهم گفت اتهام شما براساس مستندات پرونده معاونت در اختلاس به ميزان دو ميليارد و 702 ميليون و 442 هزار و 500 ريال است.
همچنين پولشويي به ميزان تحصيل مال نامشروع به مبلغ دو ميليارد و 600 ميليون ريال است.
به عنوان آخرين دفاع از خود دفاع كنيد.
متهم در پاسخ گفت: من همه اتهامات را رد مي كنم بلكه شوهر خواهرم حمزه نوسي به من اعلام كرد كه ما ماشين هاي تصادفي را به صورت وكالتي مي خريم و آنها را تعمير مي كنيم و مي فروشيم و به همين دليل براي اينكه مشخص بشود ما اين خودروها را مي خريم چك ها را به اسم افراد مختلف مي زنيم و من با اين توجيه اين چك ها را نقد مي كردم.
قاضي از متهم پرسيد: شما در مجموع چند فقره چك نقد كرده ايد؟
متهم پاسخ داد 120 فقره چك به نام من ثبت شده كه من آنها را بعد از وصول به حمزه نوسي دادم بدون اينكه يك ريال از اين مبالغ را براي خود بردارم .
وي افزود: تعداد چك هايي كه در پرونده به نام من ثبت شده قبول دارم اما همه آنها را بعد از وصول پس مي دادم.
قاضي از متهم درباره پشت نويسي چك ها پرسيد كه متهم پاسخ داد: من در پشت نويسي چك ها خلاف قانون عمل نكردم و چك ها را با شناسنامه و كارت ملي واقعي نقد و برخي از آنها را به حساب خودم واريز مي كردم و حدود پنج ، شش فقره چك را به حساب دخترم و هفت هشت فقره را به حساب همسرم واريز كردم و بعد از دو سه روز پول چك ها را دريافت كرده و به ح ن مي دادم.
قاضي از متهم پرسيد: شما دفتر بيمه داشتيد و با شيوه كار آشنا بوديد؟
متهم پاسخ داد: من در آن زمان كه نزد حمزه نوسي كار مي كردم مدير تالار او بودم و فقط تشويق و تقديرنامه هاي او را كه از بيمه صادر مي شد را مي ديدم و به مرور زمان به وي اعتقاد پيدا كردم كه كار او درست است.
وي ادامه داد: در آن زماني كه بنده دفتر بيمه داشتم بيشتر از 12 ميليون تومان حق صدور بيمه نامه نداشتيم و دوره هاي پرداخت خسارت و ديه را نيز نديده ام و آشنايي نداشتم و همانطور كه گفتم با توجيه هاي آقاي حمزه نوسي قانع شدم كه اين كار را انجام دهم اما پول را تمام و كمال به وي بر مي گرداندم.
قاضي از متهم پرونده پرسيد: همسر و دختر شما تصادفي نكرده بودند چرا چك ها به نام آنها صادر مي شد متهم پاسخ دادچك ها را به نام كساني صادر مي كردم كه اعتماد داشتم تا پول ها را به آنها برگردانم.
وي افزود: من از سال 84 تا 87 براي حمزه نوسي كار مي كردم .
وي ادامه داد: درباره پولشويي به مبلغ 260 ميليون تومان نيز حمزه نوسي با يد بگويم حمزه نوسي و فهيمي دو متهم اصلي پرونده اين چك ها را امضا مي كردند و هر كدام از آنها چك ها را به اطرافيان خود مي دادند تا نقد كنند.
قاضي از متهم پرسيد: شما از وصول اين چك ها چه مقدار دريافت كرديد كه متهم پاسخ داد من از بابت وصول چك ها پولي دريافت نمي كردم بلكه در نزد فهيمي كار مي كردم و در قبال اين زحمات دستمزد به من مي داد و در اين مدت كه در زندان هستم اجاره خانه و خرج و مخارج زندگي ام را ايشان تامين مي كند و من از 4-8-88 تاكنون در زندان به سر مي برم.
قاضي از متهم پرسيد: شما چگونه متوجي شديد كه فهيمي و حمزه نوسي با هم اختلاف دارند كه متهم پاسخ داد: در مدتي كه انفرادي بوديم آنها درباره اختلاف خود با همديگر بحث مي كردند و من متوجه موضوع شدم.
در ادامه قاضي محمدي كشكولي دو متهم ديگر به نام هاي (ح، م و م ق د) را براي آخذ آخرين دفاع به دادگاه احضار كرد كه هيچ كدام حضور نداشتند و بعد از آن نيز نوبت اخذ آخرين دفاع (ر م ر ) رسيد .
رئيس شعبه 79 خطاب به متهم پرونده افزود: اتهام شما براساس كيفرخواست صادره 1- پولشويي به ميزان سه ميليارد و 764 ميليون و 755 هزار ريال و 2- معاونت در اختلاس به همين ميزان و 3- تحصيل مال نامشروع به مبلغ 750 ميليون ريال است.
به عنوان آخرين دفاع از خود دفاع كنيد.
«رم ر» پاسخ داد: من اين اتهامات را نمي پذيرم و چك ها را به دليل آشنايي و دوستي كه با فهيمي (متهم اصلي پرونده) داشتم وصول كردم و يك ريال نيز از وصول اين چك ها به من داده نشده است.
وي افزود: فهيمي به دليل شراكتي كه در خريد يك قطعه زمين در صفادشت كرج با من داشت 40 ميليون تومان به من بدهكار بود كه هنوز هم اين سند به نام فهيمي است .
وي ادامه داد: در بحث پولشويي نيز من اين 12 فقره چكي كه در پرونده به نامم ثبت شده عين مبالغ را نقد و به وي پس برگرداندم .
وي ادامه داد: هرچند در كيفرخواست 12 فقره چك به نام من ثبت شده اما من هفت تا هشت فقره چك بيشتر وصول نكردم و مبالغ آن نيز خيلي كمتر از آن چيزي است كه در بحث پولشويي به من تفهيم شد.
در ادامه قاضي از متهم پرسيد: شما از وصول اين چك ها طلب خود را بر مي داشتيد و همكاري خود را ادامه نمي داديد پس چرا به اين كار خود ادامه داديد؟
متهم پاسخ داد: من همانطور كه گفتم با فهيمي در تالار كرج شريك بودم و با هم كار مي كرديم .
متهم در پايان لايحه اي تقديم دادگاه كرد .
قاضي محمدي در ادامه « ل ز» را براي اخذ آخرين دفاع به جايگاه احضار كرد كه در وي در جلسه حضور نداشت.
در ادامه « ح ن» متهم ديگر پرونده به جايگاه احضار شد كه قاضي اتهام پولشويي به مبلغ 575 ميليون و 525 هزار ريال و معاونت در اختلاس به همين ميزان و تحصيل مال نامشروع به مبلغ 30 ميليون ريال را به وي تفهيم كرد.
متهم پرونده نيز در آخرين دفاع از خود گفت: من سه ميليون تومان از فهيمي قرض كرده بودم كه بعد از شانزده ، هفده ماه آن را پس دادم و بار اول و دوم براي بحث بيمه و دريافت خسارت به نزد فهيمي رفته بودم كه يك فقره چك به من داد آن را نقد كنم و بار سوم نيز با من تماس گرفت تا براي كاري به نزد او بروم كه يك فقره چك به من داد تا آن را وصول كنم.
وي ادامه داد: با توجه به شناختي كه از او داشتم اگر ده فقره چك نيز به من مي داد آنها را وصول مي كردم و در جريان 20 درصد نبودم و بعدا موضوع را شنيدم و هيچ پولي از بابت وصول اين چك ها نداشتم.
متهم ادامه داد: من سه ميليون توماني كه از فهيمي قرض كرده بودم به صاحبخانه دادم و پول آن را بعدا پرداخت كردم .
در ادامه قاتضي از متهم پرسيد: آيا چك ها را به حساب خود مي گذاشتي كه متهم پاسخ داد من فقط چك آخري را به حساب خود واريز كردم كه بعد از وصول چك به محل كار فهيمي مراجعه كردم به من گفتند حضور ندارد و براي جلسه اي به تهران رفتم وقتي با او تماس گرفتم به من گفت چك را به حساب خود بگذار فردا كسي را براي دريافت ان مي فرستم من نيز اين كار را كردم.
در ادامه هفتمين جلسه دادگاه تجديد نظر پرونده اختلاس از بيمه ايران، قاضي محمدي كشكولي (م- ب- ح) يكي از متهمان پرونده را براي اخذ آخرين دفاع به جايگاه احضار كرد.
رئيس شعبه 79 كيفري استان تهران ابتدا اتهام پولشويي به ميزان 739 ميليون و 500 هزار ريال، معاونت در اختلاس به همان ميزان و تحصيل مال به ميزان 25 ميليون ريال را به وي تفهيم كرد .
متهم پرونده با رد اتهامات در آخرين دفاع گفت: همانطور كه پيش از اين نيز گفتم من براي ديدن نوه هايم به تهران مي آمدم كه دامادم فهيمي دو فقره چك به من داد تا آنها را نقد كنم.
وي افزود: من قبل از اين قضايا دو ميليون تومان از دامادم قرض گرفته بودم كه سر محصول به وي برگرداندم.
قاضي محمدي كشكولي در ادامه جلسه دادگاه (م - ف - ر) را به جايگاه احضار كرد كه وي در جلسه دادگاه حضور نداشت.
در ادامه جلسه دادگاه قاضي از (م - ف- الف) را به جايگاه احضار كرد تا آخرين دفاعش را ارائه كند.
با حضور متهم در جايگاه، قاضي محمدي كشكولي اتهام پولشويي به مبلغ 680 ميليون و 925 هزار ريال و معاونت در اختلاس به همان ميزان را به وي تفهيم كرد.
متهم در آخرين دفاع خود گفت: من چهار فقره چك از فهيمي در فواصل مختلف دريافت كردم و پس از وصول آن را به وي برگرداندم.
وي افزود: من ماشين پرايد داشتم و مي خواستم آن را بفروشم و روآ بخرم به همين دليل براي اينكه بيمه ماشين را سه ماهه تمديد كنم نزد فهيمي رفتم كه بعد از آن فهيمي به من گفت من كمكت مي كنم ماشينت را عوض كني.
اين متهم گفت: فهيمي از من خواست يك فقره چك براي او نقد كنم و من نيز اين كار را كردم، هر چهار فقره چكي كه براي فهيمي نقد كردم همه به نام خودم بود و چك ها را همان روزي كه به من مي داد، همان روز نقد مي كردم و پس مي دادم و پشت نويسي چك ها نيز يك بار آدرس خانه خود را نوشتم و سه بار آدرس خانه پدري و شماره تماسي كه در پشت چك ها مي نوشتم همه درست بود حتي با آن شماره ها با من تماس گرفتند و همه اين وقايع در سال 87 اتفاق افتاد.
قاضي در ادامه (ش- ق) را براي اخذ آخرين دفاع به جايگاه احضار كرد و پولشويي به ميزان 100 ميليون و 561 هزار ريال و معاونت در اختلاس به همان ميزان با وصول دو فقره چك را به وي تفهيم كرد.
متهم در پاسخ گفت: من بي گناهم و كار خلافي انجام نداده ام بلكه از من سوء استفاده شده است.
وي افزود: من براي دريافت خسارت ماشينم به بيمه رفته بودم كه مسئول باجه در هر دو بار به من چكي داد تا آن را از شعبه بيرون بانك نقد كنم و سريعتر خسارت خود را دريافت كنم كه من نيز آنها را نقد كردم و به مسئول باجه تحويل دادم.
اين متهم گفت: مسئولان باجه به من گفتند چون بانك داخل بيمه شلوغ است اين چك ها را از بيرون نقد كن و من نيز بعد از نقد كردن اين دو فقره چك خسارت 120 هزار و 50 هزار توماني خودم را دريافت كردم.
قاضي از وي پرسيد: شما در بازجويي ها از بديع ا... كياني نام برديد كه او چك ها را به شما داده است؟
متهم پاسخ داد: در اولين جلسه بازجويي بنده را تهديد كردند كه اسم مسئول باجه را نام ببرم و من از آنجايي كه اسم او را نمي دانستم اسم كياني را بردم و پرونده خسارتي من مربوط به سال 83 است.
رئيس شعبه 79 (ع- ن) را به جايگاه احضار و اتهام پولشويي به مبلغ 825 ميليون و 985 هزار ريال را به وي تفهيم كرد.
متهم در پاسخ گفت: من چك ها را از (خ) دريافت مي كردم و بعد از آنكه آنها را وصول مي كردم پول را تمام و كمال به وي بر مي گرداندم.
قاضي از متهم پرسيد: شما پرونده خسارتي و تصادفي در بيمه نداشتيد؟ پس چرا اين چك ها به نام شما صادر مي شد؟ كه متهم در پاسخ گفت: من اين موضوع را از (خ) پرسيدم كه وي به من توضيح داد كه ما تعميرگاه داريم و ماشين هاي تصادفي را مي خريم و چون نمي خواهيم مسئولان بيمه بدانند كه ما اين ماشين ها را مي خريم چك ها را به نام افراد مختلف مي زنيم به ويژه كه اين چك ها را حمزه نوسي دايي شما امضا مي كرد
وي ادامه داد: مي دانستم اين چك ها مربوط به دايي بنده است و چك ها را به حساب خود واريز مي كردم و پس از آنكه نقد مي كردم آن را پس از يكي دو روز پولش را دريافت و به (خ) مي دادم و او نيز به حمزه نوسي مي داد.
قاضي در ادامه (خ) را به عنوان مطلع به جايگاه احضار كرد و گفت: آيا اظهارات متهم پرونده را قبول داريد؟ كه (خ) نيز در پاسخ گفت: آقاي حمزه نوسي با من تماس گرفت و گفت: چند تا از اين چك ها به اسم (ع- ن) خواهرزاده ام صادر مي شود و در نقد كردن اين چك ها از او استفاده كن و وقتي نيز (ع- ن) از من پرسيد چرا چك ها به اسم او صادر شده است، من او را توجيه كردم كه اگر مشكلي داشت مسلماً به اسم شما صادر نمي كرد و دايي، خواهرزاده خود را به دردسر نمي اندازد و براي نقد كردن چك ها با (ع- ن) به بانك مي رفتيم و پس از آن كه آن را نقد مي كرديم، پول ها را به حمزه نوسي مي داديم.
قاضي در ادامه براي دومين بار (ل- ز)، (ح- ح- م)، (م- ق) را به جايگاه احضار كرد كه در جلسه دادگاه حضور نداشتند.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن