تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803102381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمايي از يك دستاورد دارويي به معني تاييد مصرف آن نيست رييس كميته ملي مطالعات باليني سازمان غذا و دارو:


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: رونمايي از يك دستاورد دارويي به معني تاييد مصرف آن نيست رييس كميته ملي مطالعات باليني سازمان غذا و دارو:
رييس كميته ملي مطالعات باليني سازمان غذا و دارو با بيان اينكه از حدود دو هزار و 700 نوع دارو با نام ژنريك كه در كشور ثبت شده اند، حدود پنج درصد آنها وارداتي است، اظهار داشت: عرضه هرگونه داروي توليدي يا وارداتي در كشور منوط به بررسي و تاييد مستندات و روند مطالعات باليني دارو در اين كميته است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دكتر عليرضا حسيني در حاشيه سمينار مطالعات باليني و ايمني دارو در دانشگاه علوم پزشكي تهران اظهار داشت: كارشناسان حوزه مطالعات باليني در سازمان غذا و دارو فايل‌هاي مربوط به مطالعات باليني انجام شده بر روي داروهاي داخلي و خارجي را بررسي و براساس كيفيت داده‌هاي باليني اين پرونده‌ها را تاييد يا رد مي‌كنند و تنها داروهايي كه پرونده آنها تاييد شود مجوز ورود به بازار دارويي كشور را خواهند داشت.

اين استاد فارماكولوژي خاطرنشان كرد: مستندات و داده‌هاي تمامي داروهاي توليد داخل و نمونه‌هاي وارداتي از هر شركت داروسازي با استانداردهاي بين‌المللي GCP به طور كامل بررسي مي‌شوند و پس از تاييد نيز شركت واردكننده يا سازنده دارو ملزم به رصد و گزارش عوارض جانبي دارو بوده و مكلف است به صورت دوره‌اي داده‌هاي مربوطه را به وزارت بهداشت ارائه كند.

علاوه بر اين در صورت مشاهده هرگونه عارضه جانبي، پزشكان و ساير فعالان حوزه درمان از طريق فرم‌هاي زردرنگ ويژه، مورد را به مركز ثبت عوارض جانبي داروها گزارش مي‌دهند.

حسيني در ادامه با اشاره به اينكه حدود 90 تا 95 درصد اقلام دارويي مصرفي در كشور كه البته از لحاظ هزينه‌اي حدود 50 تا 60 درصد بازار دارويي كشور را تشكيل مي‌دهند در كشور توليد مي‌شوند در پاسخ به اين سوال كه آيا رونمايي داروهاي جديد كه با تلاش محققان صنعت داروي كشور توليد مي‌شوند به مفهوم تاييد اين داروها جهت عرضه در بازار دارويي كشور است، اظهار داشت: رونمايي داروها صرفا ارائه دستاوردهاي تحقيقاتي و نوآوري‌هاي متخصصان كشور است كه اميدواريم روز به روز شاهد تقويت اين جريان باشيم ولي الزاما رونمايي از يك دارو يا نوآوري به معناي تاييد مصرف آن نيست و اين قبيل داروها هم مانند ساير داروهاي توليدي يا وارداتي تحت بررسي‌هاي دقيق قرار مي‌گيرند.

رونمايي از موفقيت‌ها و نوآوري‌ها منافاتي با مسئوليت‌هاي سازمان غذا و دارو در زمينه كنترل كيفيت و اثربخشي داروها ندارد و هر دو اقدام، ضروري و كمك به ارتقاي نظام سلامت و دارو و درمان كشور است.

وي در پاسخ به اين سوال كه بحث اثربخشي بيشتر برخي اقلام دارويي خارجي در مقابل نمونه‌هاي داخلي آنها كه در سطح جامعه مطرح است، تا چه حد صحت دارد، گفت: بخشي از ذهنيتي كه در اين زمينه وجود دارد ناشي از مشكلات فرهنگي و تلقي‌هاي غلط برخي افراد است ولي به هرحال به دليل تحريم‌ها مشكلاتي در تامين مواد اوليه از منابع اروپايي وجود دارد كه باعث مي‌شود توليدكنندگان داخلي دارو ناچار به تهيه مواد اوليه دارويي از منابع ديگر با مرغوبيت كمتر باشند كه طبعا در كيفيت دارو تاثير دارد. با اين حال آنچه با اطمينان مي‌توان گفت اين است كه داروهاي تاييد شده، حداقل استانداردهاي يك داروي موثر را احراز كرده‌اند.

حسيني خاطرنشان كرد: شركت‌هاي داروسازي زيادي در كشور فعاليت دارند كه استانداردهايي فراتر از استانداردهاي الزامي وزارت بهداشت را رعايت مي‌كنند و سازندگان ديگر را هم تشويق مي‌كنيم كه به اين سمت حركت كنند.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن