تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803030170




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شكري، رييس كميسيون حقوقي كميته ملي المپيك:‌ مغايرتي نمي‌بينم اما مي‌توانند ابطالش كنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: شكري، رييس كميسيون حقوقي كميته ملي المپيك:‌ مغايرتي نمي‌بينم اما مي‌توانند ابطالش كنند
رييس كميسيون حقوقي كميته ملي المپيك با تاكيد بر اينكه هيچ مغايرتي ميان اساسنامه و آيين‌نامه انتخاباتي اين كميته وجود ندارد بعضي ابهام‌هاي مطرح شده را پاسخ داد.
نادر شكري درباره صحبت‌هاي مطرح شده مبني بر تفاوت اساسنامه ايران با اساسنامه IOC گفت: «در هر صورت اساسنامه فعلي از آنجا كه هم تاييديه مجمع و هم تاييديه IOC را دارد حاكم و مرجع عمل است، حتي اگر اشتباه داشته باشد.» او با تاكيد بر اينكه تصويب آيين‌نامه انتخاباتي كميته ملي المپيك هيچ نيازي به تاييديه كميسيون حقوقي نداشت، ادامه داد: «طبق اختياري كه مجمع به هيات اجرايي داده است، تصويب آيين‌نامه‌هاي داخلي كميته ملي المپيك مانند آيين‌نامه انتخاباتي برعهده هيات اجرايي است و در اين مورد هيچ نيازي به تاييديه كميسيون حقوقي نيست. بنابراين اين موضوع كه در رابطه با آيين‌نامه انتخاباتي و اينكه تاييد شدن يا نشدن آن منوط به نظر كميسيون حقوقي بوده، اساسا درست نيست و هيچ فرقي در نتيجه نهايي ندارد.»
رييس كميسيون حقوقي كميته ملي المپيك با بيان اينكه آيين‌نامه مصوب هيات اجرايي براي انتخابات 30 دي‌ماه هيچ مغايرتي با اساسنامه فعلي اين كميته ندارد، تاكيد كرد: «طبق اختيار مجمع، هيات اجرايي صلاحيت تصويب آيين‌نامه را داشته و حالا كه اين آيين‎نامه به تصويب رسيده، لازم‌الاجراست؛ حتي اگر مدعي باشند كه بندي از آيين‌نامه مصوب هيات اجرايي با اساسنامه فعلي مغايرت داشته باشد كه البته چنين نيست.»
شكري در پاسخ به اين مطلب كه شايد آيين‌نامه بنا به آنچه كه مي‌گوييد با اساسنامه مغايرتي نداشته باشد اما موضوع اينجاست كه گفته مي‌شود اساسنامه كميته ملي المپيك با اساسنامه كميته بين‌المللي المپيك مغايرت دارد، گفت: «اساسنامه فعلي كميته ملي المپيك بعد از تصويب در مجمع براي مسوولان IOC ارسال شد تا تاييديه آنها را بگيرد اين يعني اينكه اساسنامه – چه ايراد داشته باشد و چه نداشته باشد - ابتدا از كانال مجمع عبور كرد و بعد از تصويب براي IOC ارسال شد كه تاييديه اين نهاد را هم به همراه داشت. بنابراين اساسنامه فعلي كه در كميته ملي المپيك است حتي اگر ايراد داشته باشد ملاك عمل است چون هم مجمع آن را تاييد كرده و هم IOC. در اين ميان ممكن است شخصي نظري بدهد اما اين نظر هيچ چيز را عوض نمي‌كند چون اساسنامه مصوب است و تا زماني كه فرآيندي براي اصلاح آن طي نشود حاكم خواهد بود. تاكيد مي‌كنم كه آيين‌نامه انتخاباتي هم بر اساس همين اساسنامه تصويب شده و بنابراين لازم الاجرا است به خصوص اينكه هيچ مغايرتي با آن ندارد.»
نادر شكري با بيان اينكه مرجع تغيير اساسنامه، مجمع به علاوه IOC است، به اين پرسش كه چگونه مي‌توان ايرادات موجود در اساسنامه را برطرف كرد، اينطور پاسخ داد: «براي اين كار دو راه‌حل وجود دارد اول اينكه مسوولان فدراسيون‌ها با درخواست اصلاح اساسنامه، آن را در مجمع آتي فوق‌العاده كميته ملي المپيك مورد بررسي قرار دهند و دومين راه مراجعه به ديوان عدالت اداري است. طبق قانون ديوان عدالت اداري مسووليت بررسي مصوبات نهادهاي عمومي غيردولتي مانند كميته ملي المپيك را برعهده دارد و كساني كه نسبت به اساسنامه انتقادي دارند مي‌توانند با مراجعه به آن تقاضاي ابطالش را بدهند. تا زماني كه يكي از اين دو راه براي اصلاح اساسنامه طي نشود، اساسنامه فعلي حتي اگر ايراداتي داشته باشد حاكم خواهد بود و مرجع تمام كارها است. دوستاني هم كه در اين مورد صحبت مي‌كنند يا از موضوع اطلاع ندارند يا مي‌خواهند فرافكني كنند.»

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن