تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818807480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتقاي فرهنگ عمومي و مشاركت مردم پايدار از منابع طبيعي به همراه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: ارتقاي فرهنگ عمومي و مشاركت مردم پايدار از منابع طبيعي به همراه دارد


خبرگزاري آريا- رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور ، بهترين راه حفظ، احيا و بهره برداري پايدار از منابع طبيعي را ارتقاي فرهنگ عمومي و حفظ حقوق و ارزش هاي منابع طبيعي دانست.
به گزارش سرويس اقتصادي آريا، مهندس خداكرم جلالي افزود: با وجود اينكه 90 درصد سرزمين ايران در مناطق خشك و نيمه خشك واقع شده است اما خداوند با اين شرايط موجود پوشش هاي گياهي مناسبي را در اين مناطق براي زندگي بشر فراهم ساخته تا بتواند از مواهب آن براي ادامه حيات استفاده نمايد.
رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور با اشاره به وضعيت اقليمي كشور؛ ميزان بارندگي و افزايش تبخير آب، از وجود 2/2درصد بيابان هاي جهان در ايران خبرداد و خاطر نشان ساخت: در گذشته بيش از 90 شهر،20 هزار روستا و بسياري از راه هاي مواصلاتي و تاسيسات در جنوب و جنوب شرقي كشور تحت تاثير هجوم شن هاي روان قرار داشت كه اكنون با ايجاد جنگل هاي دست كاشت و احداث بادشكن ها امنيت زندگي به اين مناطق بازگشته است.
جلالي در باره روند بياباني شدن سرزمين نيز گفت: هرگاه شاخص هاي پايداري محيط زيست دچار مشكل شود و آب هاي زيرزميني با افت شديد مواجه گردد، پوشش هاي گياهي تخريب و سرزمين به سوي بياباني شدن پيش مي رود.
معاون وزير جهاد كشاورزي ضمن اشاره به موضوع مشاركت مردم در طرح هاي منابع طبيعي، اجراي ترسيب كربن در استان خراسان جنوبي را نمونه بارز نقش و مشاركت مردم برشمرد و تصريح كرد: آنچه در طرح ترسيب كربن در جنوب خراسان و 7 استان ديگر در حال اجراست مدل هايي است كه از آژانس هاي بين المللي و جوامع محلي گرفته شده و مردم با توجه به درآمد ها و انگيزه هايي كه از قبل گياهان دارويي و فراورده هاي حاصل از آن ايجاد شده نسبت به حفظ پوشش گياهي منطقه بسيار مصمم و كوشا هستند.

كدM-ch2531

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن