تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803043361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش تورم در بزرگ‌ترين اقتصاد جهان


واضح آرشیو وب فارسی:ايران اکونوميست: افزايش تورم در بزرگ‌ترين اقتصاد جهان
آمار و ارقام تازه‌اي كه وزارت كار ايالات متحده، بزرگ‌ترين اقتصاد جهان، ديروز منتشر كرد، نشان مي‌دهد كه قيمت‌هاي مصرف‌كننده طي 12 ماه منتهي به ژوئن 1.8 درصد افزايش يافته است.
اين افزايش بيش از پيش‌بيني اقتصاددانان و بيشتر از افزايش 1.4 درصدي در سال منتهي به ماه پيش از آن بود. اين افزايش تورم در جهت هدف فدرال رزرو بوده است و به سياستگذاران اين امكان را مي‌دهد كه در ماه‌هاي باقي‌مانده سال ميلادي جاري از شدت محرك‌هاي اقتصادي كه بالاترين ركورد را شكسته‌اند، بكاهند.
به گزارش بلومبرگ، استوارت هافمن، اقتصاددان ارشد گروه خدمات مالي پي‌ان‌سي واقع در پيتسبورگ كه به عنوان دومين مركز در انتشار بهترين پيش‌بيني‌هاي اقتصادي شناخته شده است، مي‌گويد: «بخش مسكن بي‌شك رو به جلو در حال پيشرفت است، توليدات كارخانه‌اي هم به تدريج رو به بهبود است و ما در مسير تنزل شديد قيمت‌ها هم قرار نداريم. من اين وضعيت را به عنوان نشانه‌هايي از قدرت اقتصادي در پايان فصل دوم مشاهده كردم. همه اينها باعث مي‌شود نتيجه بگيريم كه فدرال رزرو اقدام به كاهش نرخ بهره خواهد كرد.»
هافمن مي‌گويد: «از نظر فدرال رزرو و اقتصاددانان، مادامي كه تورم بيش از حد افزايش نيابد، نرخ تورم كمي بيشتر هم مطلوب است. اين به نوعي خبر خوشايندي است مبني بر اينكه آمريكا به سمت افت بيش از حد قيمت‌ها پيش نمي‌رود.»
به گزارش بلومبرگ، براساس گزارش وزارت كار ايالات متحده، هزينه زندگي آمريكايي‌ها طي ماه ژوئن بيشترين افزايش را در چهار ماه گذشته نشان داده و علت آن افزايش قيمت بنزين بوده است.
شاخص قيمت‌هاي مصرف‌كننده پس از افزايش 0.1درصدي در ماه مه ،در ماه ژوئن شاهدافزايش 0.5 درصدي بوده است. نظرسنجي بلومبرگ از اقتصاددانان اين افزايش را 0.3 درصدي پيش‌بيني كرده بود. بدون در نظرگرفتن قيمت‌هاي غذا و انرژي، قيمت‌ها براي دومين ماه متوالي 0.2 درصد افزايش يافت.
برخي از سياست‌گذاران فدرال رزرو از جمله جيمز بولارد، رييس فدرال رزرو سنت‌لوييس، اظهار نگراني كرده است كه نرخ تورم بيش از حد پايين است و اين موضوع مي‌تواند خطر افت ناگهاني قيمت‌ها را در پي داشته باشد و موجب اخلال در احياي اقتصادي شود. قيمت‌هايي كه به هدف فدرال رزرو نزديكتر باشند مي‌تواند به بانك مركزي اين انعطاف‌پذيري را بدهد تا طي ماه‌هاي پيش رو در سال ميلادي جاري، در جهت كاهش خريد ماهانه 85 ميليارد دلاري دارايي‌ها حركت كند. اين خريدها جزيي از برنامه محرك اقتصادي براي رونق‌دهي به اين اقتصاد بوده است.
استر جورج، رييس فدرال رزرو كانزاس سيتي ديروز گفت كه ايالات متحده در «مسير درست» احياي اقتصادي بوده است و كند نمودن سرعت محرك‌هاي اقتصادي «قابل تقدير»است. جورج كه در شبكه فاكس بيزينس سخن مي‌گفت همچنين اعلام كرد كه به نظر مي‌رسد تورم «متوسط» است و نرخ بهره نبايد براي مدت طولاني پايين نگه‌داشته شود.
بر اساس گزارش ديگري كه ديروز فدرال رزرو ايالات متحده منتشر كرد، توليدات كارخانه‌اي كه در حدود 75 درصد كل توليدات آمريكا را تشكيل مي‌دهد، در ماه ژوئن 0.3 درصد افزايش يافت كه اين افزايش بيشترين ميزان طي چهار ماه گذشته بوده است. در ماه مه اين افزايش 0.2 درصد بود كه بيش از پيش‌بيني‌ها رقم خورد. اقتصاددانان در نظرسنجي بلومبرگ افزايش 0.2 درصدي را براي ماه ژوئن پيش‌بيني كرده بودند. توليدات صنايع مربوط به فناوري ازجمله رايانه و نيمه‌رساناها، در ماه ژوئن 1.2 درصد افزايش يافت و اين پس از آن بود كه در هر يك از دو ماه پيش از آن 2.3 درصد افزايش يافته بود.
بنابراين گزارش، خطوط مونتاژ ايالات متحده در ماه ژوئن خودرو و رايانه‌هاي بيشتري توليد كردند كه نشان از احياي توليدات اين اقتصاد دارد و كمك خواهد كرد تا بزرگ‌ترين اقتصاد جهان در نيمه دوم سال ميلادي جاري - 2013- قدرتمندتر شود. توليدات كارخانه‌اي، شامل معادن و تاسيسات، 0.3 درصد افزايش يافته است و اين بيشترين افزايش از ماه فوريه تا كنون بوده است. گزارش جداگانه‌اي هم نشان مي‌دهد كه اعتماد فعالان ساخت و ساز مسكن در ماه جاري به بيشترين ميزان طي هفت سال گذشته رسيده است.
موجودي كم كالاها در انبار و فروش رو به بهبود خودرو به آمريكا كمك مي‌كنند تا بر بازارهاي خارجي و تاثيرات كاهش شديد بودجه و افزايش ماليات‌ها غلبه كند.
افزايش توليدات كارخانه‌اي آمريكا با ميانگين پيش‌بيني 86 اقتصاددان كه در نظرسنجي بلومبرگ شركت كردند، همخواني دارد. اين پيش‌بيني‌ها از 0.2 تا 0.7 درصد افزايش را نشان مي‌داد.
از سوي ديگر بنا بر آماري كه سنديكاي ملي سازندگان مسكن آمريكا ارائه كرده است، اعتماد سازندگان مسكن در ماه ژوئيه به بالاترين سطح از ژانويه 2006 افزايش يافت چون شركت‌ها نسبت به شرايط فروش خوش‌بين‌تر شدند. شاخص اعتماد اين گروه در ماه ژوئن از 51 به 57 افزايش يافت. اين رقم طي دو ماه 13 درصد افزايش يافته است. اين رقم از پيش‌بيني تقريبا همه 49 اقتصادداني كه در اين باره پيش‌بيني كرده بودند پيشي گرفت. تنها يك نفر بود كه مطابق با اين آمار پيش‌بيني كرده بود. برايان جونز، اقتصاددان ارشد سوسيت جنرال نيويورك مي‌گويد: «شما شاهد يك جهش قابل توجه در تقاضا براي ساختمان‌هاي مسكوني هستيد.» او تنها اقتصادداني بود كه رقم 55 را براي شاخص اعتماد مسكن سازان پيش‌بيني كرده بود. او مي‌گويد: «نرخ وام مسكن در حال افزايش است و افراد بيشتري در حال استفاده از آن هستند. به نظر من در كل، اقتصاد رو به بهبود است.»

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران اکونوميست]
[مشاهده در: www.iraneconomist.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن