تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804434371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بودجه 93 عدالت در سلامت را محقق نمي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: بودجه 93 عدالت در سلامت را محقق نمي‌كند
گروه سلامت: عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس تاكيد كرد: بودجه سال 93 عدالت در سلامت را محقق نمي‌كند و اصلا با چنين ديدي نوشته نشده و افراد مرفه‌ بيشتر از نيازمندان از اين بودجه بهره مي‌گيرند.


مسعود پزشكيان، عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) با تاكيد بر اينكه امروزه بر خلاف قانون برنامه توسعه پرداختي از جيب مردم در هزينه‌هاي درماني به بيش از 65 درصد رسيده است، عنوان كرد: براي افرادي كه گرفتار امور درماني هستند و به بيمارستان‌ها مراجعه مي‌كنند عقل، قانون و شرع حكم مي‌كند و مقام معظم رهبري نيز تاكيد دارند كه چنين فردي دغدغه‌اي به جز رنج بيماري خود نبايد داشته باشد؛ ولي واقعيت غيراز اين موضوع است و دولت‌ها نيز اهتمام جدي نسبت به اين مسئله نداشته‌اند.

پزشكيان با اشاره به اينكه 20 سال از تصويب قانون بيمه فراگير مي‌گذرد، تصريح كرد: اين مقوله نيز شعاري بود كه دولت به منظور كاهش هزينه‌ها آن را مطرح كرده بود، در آن مقطع دولت موظف بود كساني كه بيمارستان مي‌روند پولي از آن‌ها دريافت نكند بدين منظور طرح بيمه همگاني را مطرح كردند ولي هم اكنون دو دهه گذشته است و كساني كه كار مي‌كنند از حقوقشان برداشته مي‌شود و يك خدمتي ارائه مي‌شود و كساني كه كار نمي‌كنند، نيازمند هستند و به خاطر بيكاري گرفتار شده‌اند مطمئنا با چنين روندي اگر بيمار شوند بدبخت مي‌شوند.

وي يادآور شد: البته‌ها بعدها بحث‌هايي در دولت مطرح شد و بيمه‌ روستائيان را با اختصاص منابع كمي پوشش جزئي و ناقصش را به وجود آوردند و مجلس نيز كمك كرد تا كساني كه بر روي تخت بيمارستاني هستند و بيمه نيستند اين افراد را نيز بيمه كنند ولي بعدها نيز دوباره اين مسائل را به هم ريختند و هم اكنون نيز در سومين سال از قانون برنامه پنجم توسعه دولتي كه ادعا مي‌كرد اهتمامش به فقرا و محرومان است افرادي كه تحت پوشش بيمه قرار نگرفتند همين محرومان جامعه بوده‌اند.

اجماع صندو‌ق‌ها لازمه رفع تناقضات و هم پوشاني‌ بيمه‌ها

وزير اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با تاكيد بر اينكه تا زماني كه صندو‌ق‌ها اجماع نشوند تناقضات و هم پوشاني‌ها بيمه همچنان ادامه خواهد شد، بيان كرد: در حال حاضر پولي را كه سهم سلامت مردم است و بايد به بيماران پرداخت شود ولي صندوق‌هاي متعدد اين سهم را به مديريت اداره كرد، ساختمان، تجهيزات و پرسنل اختصاص مي‌دهند.

عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي در تكميل اين بخش از سخنان خود گفت: بدين منظور در قانون هم ديده شده كه صندوق‌ها بايد يكي شود تا ساختار اداري كاهش و منابع به جاي اينكه در ادارات هزينه شود به بيمار اختصاص پيدا كند كه اين موضوع را هم دولت انجام نداده و باعث هزينه‌هاي زيادي هم براي براي مخارج نيروي انساني و هم در دفترچه‌هاي متعدد و در پي آن پاسخگويي‌هاي ناقص شده است.

لزوم وجود عزم و اراده براي تجميع صندوق‌هاي بيمه

پزشكيان با تاكيد بر اينكه عزم و اراده براي تجميع صندوق‌هاي بيمه‌اي وجود ندارد، اضافه كرد: در دولت قبلي اين اهتمام وجود نداشت ولي بايد در دولت جديد كه تاكيد زيادي بر اجراي قانون دارد اين مقوله به كجا خواهد رسيد، ما نيز در پي آن هستيم تا به دولت براي اجراي قانون كمك كنيم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به بحث تعرفه‌هاي درماني بخش خصوصي و دولتي اشاره كرد و گفت: دولت اگر قانون را اجرا كند، بيمه‌هاي تكميلي را طبق قانون انجام دهد و با كساني كه در چارچوب صف بندي نيستند قرارداد نبندد مطمئنا تمامي اين مسائل شفاف مي‌شود ولي نبود اين عزم و اراده در سيستم‌هاي اجرايي براي پاسخگويي به سلامت يك بازاري را ايجاد كرده كه در آن نظارت و كنترل وجود ندارد و سيستم رها شده است.

بودجه سال 93 عدالت در سلامت را محقق نمي‌كند

وزير اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با تاكيد بر اينكه بودجه سال 93 عدالت در سلامت را محقق نمي‌كند، خاطرنشان كرد: اصلا با چنين ديدي بودجه نوشته نشده و تنها عنوان مي‌شود كه درصدي به منابع آن اضافه شده ولي فعلا خبري از عدالت نيست.

وي افزود: در همين بودجه سلامت كساني كه مرفه‌تر هستند بسيار بيشتر از كساني كه نيازمندترند بهره مي‌گيرند، عدالت واقعي يعني فردي كه نيازمندتر است بيشتر استفاده كند و فردي كه نيازش كمتر است كمتر ولي موضوع برعكس شده است.

اين عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين سوال كه آيا تدبيري براي كاهش سهم پرداختي از جيب مردم در اين بودجه انديشيده شده است يا خير، اظهار كرد: در بودجه كلي سهم سلامت افزايش پيدا كرده است ولي آيا اين افزايش با مديريتي كه طبق قانون است انجام مي‌گيرد يا تنها افزايشي است تا افرادي كه در حال تخلف در سيستم ارائه خدمت هستند باز هم آن‌ها بيشتر خواهد شد و كساني كه درست كار مي‌كنند سهمي گيرشان نخواهد آمد.

پزشكيان در بخش پاياني سخنان خود گفت: ما در حال تلاشيم تا در قانون اين‌ مسائل را شفاف‌تر كنيم ولي در قدم اولي كه دولت براي سهم بودجه سلامت برداشته قدم خوبي است ولي در چارجوب قانون نيست، به طور كلي در تلاشيم تا بودجه‌اي كه تخصيص پيدا مي‌كند براساس قانون و عدالت باشد، پوشش همگاني را ايجاد كند و سهم پرداختي از جيب مردم در هزينه‌هاي بهداشتي و درماني را كاهش بدهد.

سه شنبه 3 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن