تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803712823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طنين لبيك يا حسين از تهران تا كربلا


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: طنين لبيك يا حسين از تهران تا كربلا
امروز بار ديگر عطش شور حسين چو نسيمي دل را نواخته و قلب ها به تپشي دوباره انداخته و به تعبير محشتم كاشاني شوري در عالم انداخته است كه انس و جن در حيرت آن مانده اند.
امروز بار ديگر عطش شور حسين چو نسيمي ديگر دل را نواخته و قلب ها به تپشي دوباره انداخته و به تعبير محشتم كاشاني شوري در عالم انداخته است كه انش و جن در حيرت آن مانده اند.

اين بار و پس از 1400 سال از شرف يابي جابر بن عبدالله انصاري به مرقد پاك سيد الشهدا و در ام القراي دنياي اسلام بار ديگر بيرق سياه عزا برافراشته اند تا بگويند همچنان عزادار ظلمي هستند كه اشقيا بر خاندان آل محمد روا داشتنه اند و همچنان چشم به انتقام گيرنده اصلي هستند و تا بار ديگر انتقام سيلي زهرا را بگيرند.

هر جاي اين شهر را نگاه كني، جنبش عاشقان كربلا را مي بيني و عزاي حسين تا همه بدانند كه اين ها همچنان هوس كرب و بلا را در قلب قتنه زمانه را دارند.

*شركت در عزاداري نائب امام

نمي شود كه امام زمان عزادار جد شهيد خود باشد و نايب به حقش در اين عزا همراه مقصود و معبود روز در اربعين شهداي كربلا نباشد.

امروز حسينيه امام خميني (ره) ميزبان عزاداراني بود كه به همراه رهبر خود در عزاي حسين بر سر و سينه خود مي زدند و البته شاه بيت اين عزاداري حضور دانشجوياني بود كه از دانشگاه تهران و در قالب هيئت هاي عزاداري عازم اين حسينيه شده بودند كه بگويند ما هم در غم مولاي رهبرمان شريكيم.

در اين مراسم علاوه بر سخنراني حجت الاسلام و المسلمين قاسميان مداحان اهل بين عصمت و طهارت نيز به بيان مصائب اهل بيت عصومت و طهارت پرداختند.

*راهپيمايي 14 كيلومتري تهراني براي عزاداري حسين

نخستين و بزرگترين راهپيمايي شهروندان تهراني به مناسبت اربعين حسيني از ساعت 7 صبح امروز از ميدان امام حسين آغاز شد.

راهپيمايي كنندگان پس از تجمع در ميدان امام حسين(ع) به سمت ميدان شهدا حركت كردند و اين در حالي است كه قرار است از مسير ميدان شهدا به سمت ميدان خراسان، شوش، خيابان فدائيان اسلام، شهرري و در نهايت در حرم حضرت عبدالعظيم الحسني(ع) حضور پيدا كنند.

حضور گسترده جوانان و نوجوانان، سالمندان و خانواده‌ها در اين راهپيمايي قابل توجه است به طوري كه قبل از آغاز راهپيمايي، بسياري از شهروندان تهراني در ميدان امام حسين(ع) تجمع كرده بودند.

اكثر راهپيمايي كنندگان سربندهايي با ذكر يا حسين(ع)، يا عباس(ع) و يا زينب(س) را به سر خود بسته‌اند و اين در حالي است كه بسياري از خانواده‌ها كودكان خود را در كالسكه قرار داده‌اند و در مسير راهپيمايي حركت مي‌كنند.

نيروهاي امداد و نجات نيز در مسير راهپيمايي حضور فعالي دارند ضمن اينكه شهرداري تهران نيز ايستگاه‌هاي صلواتي را جهت ارائه خدمات به شهروندان داير كرده است.

در طول مسير بسياري از هيئات مذهبي نيز به راهپيمايي كنندگان اضافه مي‌شوند؛ مقرر شده است در پايان اين مراسم و در حرم حضرت عبدالعظيم الحسني (ع) نماز جماعت برپا شود.

*اقامه نماز با صلابت ظهر صدها هزار شهروند تهراني در آستان حضرت عبدالعظيم

ظهر امروز و همزمان با اربعين حسيني، صدها هزار شهروند تهراني كه براي نخستين بار به طور پياده از ميدان امام حسين تهران با شكوه و عظمت بالايي به سمت آستان ملك پاسبان حضرت عبدالعظيم (ع) حركت كرده بودند همزمان با طنين انداز شدن اذان ظهر به اقامه نماز با صلابت ظهر و عصر پرداختند.

امروز آستان مقدس حضرت عبدالعظيم (ع) ميزبان صدها هزار عاشق و دلداه ابا عبدالله الحسين(ع) و دين مبين اسلام است كه براي نخستين بار براي تجلي ايستادگي ملت ايران در عرصه‌هاي مختلف، امروز به طور پياده 14 كيلومتر مسير را به تعصي از عاشقاني كه پياده به سمت كربلاي معلي رفته‌اند، آنها امروز به استناد روايتي از امام هادي (ع) كه زيارت حضرت عبدالعظيم ثوابش برابر است با صواب زيارت حضرت ابا عبدالله الحسين(ع)، در آستان مقدس حضرت عبدالعظيم (ع) حضور يافتند.

به گزارش فارس، در حال حاضر تمام صحن‌ها، معابر و خيابان‌هاي اطراف حرم مملو از جمعيت است و در تمام خيابان‌ها و معابر و صحن‌ها و شبستان‌هاي حرم حضرت عبدالعظيم با گلبانگ الله‌اكبر ، نماز ظهخر عاشورا به جماعت اقامه شد و در حال حاضر تردد وسايل نقليه در اطراف حرم به كندي صورت مي‌گيرد.

*مردم باقر شهر هم به راهپيمايي عظيم حسيني پيوستند

صبح امروز و همزمان با اربعين حسيني مردم مومن و ولايي باقرشهر و كهريزك از توابع شهرستان ري با تجمع در مسجد موسي‌بن جعفر (ع) باقرشهر به اقامه عزا در سوگ حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و ياران باوفايش پرداختند.

عاشقان آل‌الله پس از قرائت زيارت عاشورا و اقامه عزا به‌طور پياده به سمت حرم مطهر حضرت عبدالعظيم الحسني (ع) آغاز كردند.

باقرشهر يكپارچه سياه پوش شده است، زن و مرد، پير و جوان همه آمده‌اند تا در رثاي اهل بيت عصمت و طهارت به اقامه عزا پرداخته و اربعين حضرت سيدالشهداء (ع) را به امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب و آزادگان جهان تسليت گفتند.‌

دلدادگان اهل بيت عصمت و طهارت عليهم‌السلام در طول مسير به اقامه عزا پرداخته و اشك ماتم ريخته و براي فرج امام عصر (ع) و سلامتي رهبر انقلاب دست به دعا برداشتند.

مردم متدين ايران اسلامي با حضور پرشور خود در اين مراسم‌هاي عزاداري باشكوه بار ديگر ايستادگي خود را در مسير اسلام، ولايت و ... به رخ جهانيان كشيدند.

عاشقان حسيني كه در حسرت پياده‌روي به كربلاي معلي هستند با حضور در پياده‌روي به سمت حرم حضرت عبدالعظيم الحسني (ع) كه به روايت امام هادي (ع) ثواب زيارتش برابر ثواب زيارت حضرت اباعبدالله الحسين (ع) است مي‌خواهند از آه و افسوس خود براي حضور در كربلا بكاهند.

*كربلا قلب تپنده دنيا در روز كربلا

به گزارش خبرنگار فارس در بغداددفتر رسانه‌اي 2 حرم مقدس كربلا به نقل از وزارت گردشگري با همكاري وزارت حمل و نقل اداره امنيت داخلي و موسسه امنيت زائران اعلام كرد كه تا ساعت 12 شب گذشته در مجموع 18 ميليون و 453 هزار 614 زائر براي مراسم اربعين وارد كربلا شدند.

اين گزارش مي افزايد كه پيش‌بيني مي‌شود ظرف 48 ساعت آينده آمار زائران با 10 درصد افزايش به 20 ميليون و 700 هزار نفر برسد.

در اين گزارش آمار ورود زائرين به تفكيك كشورها از مرزهاي هوايي و زميني تا ساعت 24 روز گذشته به شرح ذيل اعلام شده است:

ايران از فرودگاه بغداد 146 هزار نفر

ايران از فرودگاه نجف 127 هزار نفر

ايران از مرز شلمچه 57 هزار نفر

ايران از مرز خسروي 35 هزار نفر

هند به فرودگاه بغداد 53 هزار و 840 نفر

هند به فرودگاه نجف 37 هزار و 757 نفر

پاكستان به فرودگاه بغداد 168 هزار و 340 نفر

پاكستان به فرودگاه نجف 220 هزار و 354نفر

پاكستان به مرز خسروي 4 هزار و 870 نفر با اتوبوس

زائران آمريكاي لاتين به فرودگاه بغداد 8 هزار و 452 نفر

زائران آمريكاي لاتين به فرودگاه نجف 3 هزار و 249 نفر

زائران اتحاديه اروپا به فرودگاه بغداد 365 هزار نفر

زائران اتحاديه اروپا به فرودگاه نجف 231 هزار نفر

زائران كشورهاي اسكانديناوي به بغداد 68 هزار و 439 نفر

زائران كشورهاي اسكانديناوي به نجف 56 هزار و 345 نفر

زائران تركيه به فرودگاه بغداد 45 هزار و 356 نفر

زائران تركيه به فرودگاه نجف 34 هزار 876 نفر

زائران لبناني به فرودگاه نجف 23 هزار و 654 نفر

زائران لبناني به فرودگاه نجف 23 هزار و 654 نفر

زائران تاجيكستان به فرودگاه بغداد 185 هزار و 432 نفر

زائران تاجيكستان به فرودگاه نجف 165 هزار و 743 نفر

زائران آذربايجان به فرودگاه نجف و 139 هزار و 472 نفر

زائران آذربايجان به فرودگاه بغداد 132 هزار و 654 نفر

زائران مغرب عربي به فرودگاه نجف 5 هزار و 436 نفر

زائران مغرب عربي به فرودگاه بغداد 14 هزار و 239 نفر

زائران كشورهاي عربي امارات، عمان، كويت و قطر به فرودگاه بغداد 65 هزار و 745 نفر

زائران كشورهاي عربي امارات، عمان، كويت و قطر به فرودگاه نجف 34 هزار و 245 نفر

زائران بحرين به فرودگاه بغداد 35 هزار و 658 نفر

زائران بحرين به فرودگاه نجف 54 هزار و 673 نفر

زائران روسيه به فرودگاه بغداد 1 هزار و 239 نفر

زائران روسيه به فرودگاه نجف 873 نفر

ورود زائران از مرز سفوان به عراق 19 هزار و 396 نفر

زائران از كشورهاي اندونزي، مالزي و تايلند به فرودگاه بغداد 3 هزار و 426 نفر

زائران از ديگر كشورها به صورت متفرقه 246 هزار و 765 نفر

همچنين بنا بر اعلام اين گزارش تعداد زوار داخلي تا ساعت 24 روز گذشته (يكشنبه) 10 ميليون و 358 هزار و 213 نفر و آمار كلي زائرين نيز نزديك به 18 ميليون 453 هزار و 614 نفر مي‌باشد.

علاوه بر اين دفتر رسانه 2 حرم مقدس كربلا اعلام كرده است كه تا روز اربعين يعني سه‌شنبه در عراق آمار زائران به 20 ميليون و 700 هزار نفر برسد.

*سانسور اربعين در رسانه هاي صهيونيستي

عليرغم تحركات تروريستي جريان‌هاي تحت‌الحمايه آمريكا در روزهاي منتهي به اربعين حسيني، هم‌اكنون (بر اساس آمار رسمي اعلام شده از سوي نهادهاي عراقي) حدود 15 ميليون زائر در حال رسيدن به حرم امام حسين(ع) در كربلا هستند.

زائران حسيني كه بزرگترين راهپيمايي جهان را تشكيل مي‌دهند، بدون توجه به فعاليت‌هاي تروريستي جريان ضداسلامي و آمريكايي با شعار «يا ايها المسلمون اتحدوا اتحدوا» وارد شهر كربلا مي‌شوند.

عليرغم بي‌نظير بودن اين راهپيمايي به لحاظ كمي و كيفي، رسانه‌هاي آمريكايي و صهيونيستي و همچنين رسانه‌هاي دولتي وابسته به رژيم سعودي و بحرين اين راهپيمايي را به طور كامل سانسور كرده و اشاره‌‌اي به آن نمي‌كنند.

تا لحظه انتشار خبر، حتي يك حركت تروريستي نيز در مسير نجف-كربلا كه اصلي‌ترين مسير اين راهپيمايي است صورت نگرفته است و با تدابير شديد امنيتي كه دولت عراق صورت داده تروريست‌ها در اين مسير ناموفق بوده‌اند.

*تكفيري ها در كمين زائران حسين

در حالي كه اعلام شده است بيش از يك ميليون و 300 هزار زائر خارجي به منظور بزرگداشت مراسم اربعين حسيني (ع) وارد كربلاي معلي شده‌اند و وزارت كشور عراق نيز اين امر را تاييد كرده است، هنوز ميليون‌ها زائر عراقي در راه كربلا هستندو يك مقام مسئول محلي عراق اعلام كرد: پيش بيني مي‌شود كه 20 ميليون زائر اين مراسم را احيا كنند و دولت محلي نيز تمام توان خود را صرف تامين امنيت اين زائران و ارائه خدمات به آنها خواهد كرد.

«عبدالسلام المالكي» نماينده مجلس عراق از ائتلاف دولت قانون، تأكيد كرد كه موشك‌ها و خمپاره‌‌هايي كه به سمت عزاداران اربعين حسيني شليك شده ساخت عربستان سعودي بوده و از سوريه وارد عراق شده است.

او تأكيد كرد كه عربستان سعودي رسماً و به صراحت از تروريسم در عراق و سراسر دنيا حمايت مي‌كند و 175 زنداني عربستاني در عراق هستند كه همگي در جنايات تروريستي دست داشته‌اند.

در همين راستا، «محمد اللكاش» عضو فراكسيون شهروند در مجلس عراق، از سازمان ملل متحد خواست كه تحريم‌هايي را بر عربستان سعودي وضع كند.

ستاد فرماندهي عمليات بغداد از ضبط يك كاميون بمب‌گذاري شده كه براي هدف قراردادن زائران اربعين حسيني (ع) تهيه شده بود، خبر داد.

«قاسم عطية» مسئول روابط عمومي ستاد فرماندهي عمليات بغداد، اعلام كرد كه حجم بسيار بالايي از مواد منفجره در اين كاميون جاسازي شده بود و قرار بود در منطقه لطيفية در مسير زائران سالار شهيدان منفجر شود كه خوشبختانه نيروهاي امنيتي عراق توانستند آن را ضبط كنند.

*طرح دولت عراق براي حفاظت از زائران امام حسين (ع)

عثمان علي فرهود الغانمي فرمانده عمليات الفرات الاوسط در مصاحبه با شبكه المنار گفت كه طرح امنيتي براي حفاظت از زائران حسيني شامل سه مرحله مي‌شود كه اين نيروها اكنون در حال اجراي مرحله دوم آن هستند.

وي تصريح كرد كه مرحله اول اين طرح از 25 محرم تا 8 صفر به اجرا درآمده بود كه شامل عمليات شناسايي و فراخواني افراد اضافي به آمار نيروهاي امنيتي است.

الغانمي در ادامه گفت كه مرحله دوم اين طرح از 9 صفر تا 19 صفر ادامه داشت كه شامل انتشار گستره نيروهاي مختلف امنيتي و نظامي در دو بخش وزارت كشور و دفاع بود كه براي استقبال از ميليون‌ها زائر صورت مي‌گيرد و شامل همراهي آنها با پشتيباني هوايي و عمليات شناسايي است.

وي در مورد مرحله سوم اين طرح گفت كه كربلاي معلي در ساعت‌هاي آينده منتظر آن است كه اين مرحله كه سخترين و خطرناكترين و مرحله چالشي است به اجرا گذاشته شود.

الغانمي افزود كه تابلوها و اعلاميه هايي بين زائران حسيني پخش شده است كه شامل توصيه‌هايي براي تهيه غذا از اماكن ثابت و شناخته شده است.

وي همچنين به زائران توصيه كرد كه به شايعه‌ها توجه نكنند مگر زماني كه از آن مطمئن شوند و همچنين از راه‌هايي استفاده كنند كه در حيطه نيروهاي امنيتي است.

در همين رابطه علي المالكي معاون رئيس شوراي استان كربلا گفت از چند ماه پيش 10 تروريست بازداشت شده بودند كه باعث شد شيوه‌هاي جديد تروريست‌ها شناسايي شود.

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن