تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819407000




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرستانهاي استان تهران غرق در ماتم و عزاست/ نواي لبيك يا حسين در حاشيه پايتخت طنين انداز شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شهرستانهاي استان تهران غرق در ماتم و عزاست/ نواي لبيك يا حسين در حاشيه پايتخت طنين انداز شد
استان تهران - خبرگزاري مهر: همزمان با اربعين شهادت سيد و سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع)، شهرستانهاي استان تهران غرق در ماتم و عزاست و عزاداران در گوشه و كنار پايتخت نواي لبيك يا حسين را سر داده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز همزمان با چهلمين روز شهادت امام حسين(ع) مردم شهرستانهاي استان تهران با حضور در مساجد، حسينيه ها، تكايا و اماكن مذهبي در سوگ شهادت سومين امام شيعيان و ياران باوفايش اشك ماتم ريخته و به سر سينه زدند.

مومنان استان تهران كه در شب اربعين حسيني نيز خود را به اماكن مذهبي رسانده بودند، بار ديگر اوج دلدادگي و عشق مردم ايران اسلامي به اهل بيت عصمت و طهارت را به معرض نمايش گذاشتند.

حضور عزاداران تهراني در حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع)

برپايي مجالس روضه و اطعام عزاداران حسيني بسيار پرشورتر از سال هاي گذشته در نقاط مختلف استان تهران برگزار شده به نحوي كه در هر كوچه و خيابان شهرستانهاي تهران، مجالس عزاي سيد و سالار شهيدان برپا شده است.

اوج اين مراسم در حرم عبدالعظيم حسني(ع) برگزار شد و مردم سراسر استان تهران در سنتي مذهبي با پاي پياده خود را به حرم عبدالعظيم حسني(ع) رساندند تا علاوه بر تعظيم شعائر اسلامي، ثواب زيارت امام حسين(ع) را براي خود ثبت كنند.

اين مراسم معنوي رهروان حسيني تا حرم عبدالعظيم حسني(ع) نام داشت و دلسوختگان سيد و سالار شهيدان مسير 14 كيلومتري را از ميدان امام حسين با پاي پياده به ياد زائران حسيني در فاصله نجف تا كربلا آغاز كرده و با گذر از ايستگاه‌هاي ميدان شهدا، ميدان خراسان، ميدان شوش و سه‌راه ورامين (شهرري)، به حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) شرفياب شدند.

مردم شهر تهران از ساعت 7 صبح با پاي پياده به سوي شهرري حركت كرده و خود را به حرم حضرت عبدالعظيم حسني(ع) رساندند و كنار مضجع نوراني اين يار ديرين ائمه معصومين به عزاداري پرداختند.

در بين مسير عزاداران حسيني نيز ايستگاه هاي صلواتي به ياد لبهاي تشنه اهل بيت پيامبر (ص) راه اندازي شده بود كه با چاي، شربت و... از سوگواران اباعبدالله الحسين(ع) پذيرايي شد.

حضور مردم استان تهران در بقاع متبركه

در شهرستان ورامين نيز زيارت اربعين امام حسين(ع) در مصلي صاحب الزمان(عج) شهرستان با حضور خيل عظيم مشتاقان اهل بيت عصمت و طهارت قرائت شده و مردم ديار 15 خرداد نيز در سوگ شهداي كربلا اشك ماتم ريختند.

بقاع متبركه و امامزادگان واجب التعظيم شهرستانهاي استان تهران نيز در روز اربعين حسيني مملو از ارادتمندان اهل بيت(ع) بود كه مردم با حضور در اين مكان هاي مقدس، اين مصيب را به انوار الهي امامزادگان جليل القدر تسليت گفتند.

حجت الاسلام حسين قدوسي نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اربعين حسيني بزرگترين تجمع شيعيان جهان در طول سال است كه مشاهده مي كنيم كه بيش از 20 ميليون عاشق اهل بيت عصمت و طهارت خود را به كربلاي معلي رسانده تا در كنار بارگاه سيد و سالار شهيدان به اقامه عزا بپردازند.

رييس ستاد اقامه نماز ورامين افزود:‌ هر سال شاهد برگزاري باشكوهتر مراسم عزاداري در ماه محرم و صفر هستيم و همانطور كه نبي مكرم اسلام(ص) فرمودند، نور امام حسين(ع) در دلها خاموش شدني است و اين امام همام شور و حرارتي در دلهاي شيعيان روشن كرده كه هيچگاه سرد نخواهد شد.

وي ادامه داد: دشمن از حضور مسلمانان در مراسم عزاداري سيد و سالار شهيدان مي ترسد زيرا شيعيان با حضور در هيئات مذهبي با صدايي واحد ارزشهاي اسلامي را فرياد مي زنند و اعلام مي دارند كه هيچگاه زير بار ظلم نخواهند رفت.

قدوسي اضافه كرد: امروز دشمن سرمايه گذاري فراواني را انجام داده است كه ميزان انس مردم با مباني مكتب اهل بيت كاهش يابد اما به بركت عاشورا و عزاداري امام حسين(ع) تمامي اين توطئه ها نقش بر آب شده و هر سال شاهد حضور پررنگ تر مردم در مراسم هاي مذهبي هستيم.

اين كارشناس مذهبي عنوان كرد: امام حسين(ع) براي احياي اسلام و ارزشهاي ديني، از تمامي سرمايه هاي خود گذشت تا امروز اسلام حقيقي در اختيار ما قرار گيرد و بايد توجه داشت كه شيعيان امانتدار اسلام ناب محمدي هستند و بايد با تمام توان از آن پاسدار كنند.

وي بيان داشت: همه شيعيان خصوصا جوانان و نوجوانان وظيفه دارند تا با فلسفه و اهداف قيام كربلا آشنا شوند و با بهره گيري از الگوهاي اين قيام در زندگي اجتماعي خود، مسير درست را پيموده و به سعادت حقيقي دست پيدا كنند.

كد خبر: 2200912

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۲ - ۱۰:۰۰

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن