تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805175502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران اسلامي در اربعين حسيني غرق در عزا و ماتم


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ايران اسلامي در اربعين حسيني غرق در عزا و ماتم
جاي جاي ايران اسلامي امروز در اربعين سرور وسالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) و ۷۲ تن از ياران باوفايش سيه پوش و عزادار است.


به گزارش واحد مركزي خبر،چهل روز از تلخ ترين و غمناك ترين واقعه تاريخ مي گذرد، واقعه اي كه زمين و زمان و حتي پيامبران و صالحان قبل از وقوع واقعه بر مصيبت هاي آن گريستند اما هنوز داغ اين مصيبت ها براي شيعه دلسوخته، كشتي نجات تازه است و تا دنيا دنيا است، اين داغ كهنه نخواهد شد.

شيفتگان و ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) با حضور در مساجد، زيارتگاهها و حسينيه ها و قرائت زيارت اربعين، گوش جان به سخنان واعظان و مرثيه سرايان و مداحان اهل بيت (ع) مي سپارند و مصائبي را كه پس از عاشورا بر اهل بيت حضرت سيد الشهدا (ع) وارد شد، با آه و ناله و چشماني اشكبار مرور مي كنند.

سخنرانان ديشب و امروز حوادث مسير كاروان اسرا از كوفه تا شام و اتفاقات روز اربعين نظير ابراز ارادت جابر بن عبدالله انصاري به حضرت سيدالشهداء را به عنوان فرازهايي از حوادث پس از روز عاشورا براي ارادتمندان آن حضرت بازگو مي كنند.

عزاداري اربعين حسيني در بيوت مراجع تقليد

مراسم عزاداري اربعين حسيني در بيوت مراجع تقليد در قم برگزار شد.

مراسم سوگواري اربعين امام حسين (ع) در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و بيوت مراجع تقليد حضرات آيات مكارم شيرازي، صافي گلپايگاني و علوي گرگاني برگزار شد.

در اين مراسم كه علما، فضلا و ارادتمندان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) حضور داشتند، سخنرانان به بيان مصائب اهل بيت وكاروان اسرا پرداختند و ذاكران در غم شهادت ابا عبدالله الحسين (ع) و شهداي كربلا مرثيه سرايي كردند.

مشهد الرضا، عزادار اربعين حسيني

همزمان با اربعين حسيني،مشهد الرضا سراسر غوغا و ماتم است.

بارگاه منور رضوي كه چهل روز سياهپوش عزاي سرور و سالار شهيدان است از سحرگاهان مملو از حضور بي شمار عزاداراني است كه از گوشه و كنار كشور، خود را به مشهد الرضا رسانده اند تا در اربعين امام مظلوم خود حضرت ابا عبدالحسين (ع) و ياران با وفايش در اين صحن و سرا، دل را رهسپار كربلا كنند و در اين مصيبت بزرگ اشك ماتم بريزند و عزاداري كنند.

به همين مناسبت صبح امروز ويژه برنامه اربعين حسيني در حرم رضوي برپاست، بر اساس اعلام معاونت ارتباطات و تبليغات اسلامي آستان قدس رضوي، امروز همزمان با روز اربعين حسيني، مراسم ويژه سخنراني و عزاداري و قرائت زيارت اربعين در رواق امام خميني حرم رضوي برگزار مي شود.

مراسم شب اربعين حسيني نيز ديشب در حرم مطهر رضوي برگزار شد و حرم مطهر ثامن الحجج حضرت علي ابن موسي الرضا (ع)، شاهد حضور انبوه عزاداراني بود كه در مصائب خاندان نبوي در دشت نينوا،اشك ماتم ريختند.

زائران خراسان رضوي ديشب در دسته هاي عزاداري، به صورت گروهي و انفرادي به حرم منور رضوي مشرف شدند و با تسليت اين مصيبت به محضر امام رضا (ع) با اجتماع در رواق امام خميني (ره) و سينه زني، زنجيز زني و عزاداري عشق و ارادت خود را به قافله سالار كربلا ابراز كردند.

در اين اجتماع با شكوه، چند تن از مداحان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) نيز در غم شهادت سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) و ياران با وفايش و مصائب و اسارت خاندان آن حضرت، مرثيه سرايي كردند.

حجت الاسلام محمد صالحي خوانساري سخنران اين مراسم بود و پيرامون فلسفه قيام امام حسين (ع) و شهادت آن حضرت و ياران با وفايش سخنراني كرد.

مراسم اربعين حسيني امشب همچنين در مساجد و تكاياي شهر مقدس مشهد و شهرها و بخشهاي استان خراسان رضوي برگزار شد و عاشقان بي شماري از پيروان خاندان عصمت و طهارت (ع) در رثاي شهادت مظلومانه سالار شهيدان و اسراي كربلا به عزاداري پرداختند.

قم، سراسرعزا و ماتم است

مردم قم در اربعين شهادت ابا عبداالله الحسين (ع)، عزا دار وسوگوارند.

زائران و مجاوران بارگاه ملكوتي حضرت معصومه(س) با شركت در مراسم عزاداري حرم مطهر در غم مظلوميت اهل بيت عصمت و طهارت، با كاروان اسراي كربلا همنوا شدند.

هيات هاي عزا، در دسته جات سينه زني و زنجير زني وارد حرم مطهر حضرت معصومه(س) مي شوند و در غم شهادت سالار شهيدان كربلا اشك ماتم مي ريزند.

مراسم سوگواري ابا عبداالله الحسين عليه السلام همچنين در مساجد، تكايا و اماكن مذهبي بويژه مسجد مقدس جمكران هم برپاست.

مراسم عزاداري سيد و سالار شهيدان كربلا همچنين در بيوت مراجع تقليدو دفتر رهبر معظم انقلاب در قم بر پاست و عاشقان سيدالشهداء عليه السلام به عزا داري مي پردازند.

حرم شاهچراغ(ع) در سوگ اربعين حسيني

سومين حرم اهل بيت (ع) در ايران در اربعين سرور و سالار شهيدان غرق عزا و ماتم است.

هياتهاي مذهبي شيراز با حركتي منسجم و يكپارچه از گوشه و كنار اين شهر به سوي بارگاه نوراني حضرت احمدابن موسي (ع) حركت و اجتماع بزرگي از عزاداران حسيني را در حرم تشكيل داده اند.

در اين اجتماع باشكوه گروههاي مختلف مردم، جوانان و نوجوانان،زائران و مجاوران احمدي و محمدي با برپايي مراسم سينه زني به عزاداري و سوگواري مي پردازند.

مراسم عزاداري اربعين سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) در صحن و سراي حرم احمدابن موسي و خيابانهاي اطراف، شكوه و عظمت معنوي خاصي به شهر شيراز بخشيده است.

با نوحه سرايي مداحان اهل بيت (ع) حدود 10 هزار زائر و عزادار اربعين حسيني را به سوگ نشسته اند.

حدود 100 ايستگاه صلواتي نيز فعال است و نذورات مردمي را توزيع مي كنند.

در شهرستانهاي مختلف فارس نيز مراسم اربعين اباعبدالله الحسين(ع) در بقاع و اماكن متبركه با حضور پر شور مردم در حال برگزاريست.

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن