تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804243962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناگفته های سعید مرتضوی از تامین اجتماعی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
ناگفته های سعید مرتضوی از تامین اجتماعی




ماجراي حضور مرتضوي در سازمان تامين‌اجتماعي و پول‌هايي كه از سوي اين سازمان به افراد مختلف داده شد، سبب شده تا پرونده وي يكي از مهم‌ترين پرونده‌هاي تاريخي معاصر ايران شود. وي در گفت‌وگويي با مجله «پنجره»به بيان برخي ناگفته‌هاي خود از دوران مسئوليتش پرداخت.





روزنامه تهران امروز: ماجراي حضور مرتضوي در سازمان تامين‌اجتماعي و پول‌هايي كه از سوي اين سازمان به افراد مختلف داده شد، سبب شده تا پرونده وي يكي از مهم‌ترين پرونده‌هاي تاريخي معاصر ايران شود. وي در گفت‌وگويي با مجله «پنجره»به بيان برخي ناگفته‌هاي خود از دوران مسئوليتش پرداخت.


مرتضوي درباره حضور خود در سازمان تامين‌اجتماعي گفت: من حقوقدان هستم؛ دكتراي حقوق دارم؛ در صورتي كه مديران پيش از من مدارك نامرتبطي در اين زمينه داشتند و ديوان عدالت اداري ايرادي به آنها نمي‌گرفت. وي افزود: من علاوه بر سابقه دادستاني، دو سال و نيم نماينده ويژه رئيس‌جمهوري و رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز بودم كه هم يك تجربه مديريتي و هم يك مديريت مالي و اقتصادي تلقي مي‌شود.

 مرتضوي در ادامه درباره ماجراي قول شرفش به حدادعادل گفت: در ماجراي استيضاح اوليه وزير كار، آقاي زاكاني، سروري و نادران ما را دعوت كردند كه برويم براي حل و فصل مناسب اين داستان باهم صحبت كنيم. گفتند در اين شرايط بهتر است كه يك بزرگي بيايد و حد وسط را بگيرد تا حقي از طرفين ضايع نشود و من هم گفتم پيشنهاد ما حكميت آقاي حدادعادل است. من هم پذيرفتم بعدازظهر آن روز آقاي حداد را از جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام خارج كردند تا با هم جلسه بگذاريم.

قرار نبود كه اصل اين جلسه يا حتي حرف‌هاي رد و بدل شده در اين جلسه به بيرون درز پيدا كند. مرتضوي افزود: آقاي حداد هم گفت آقاي مرتضوي، شما سوابق بسيار درخشاني در انقلاب داشته‌ايد و خدمات زيادي در مقام دادستاني و قوه قضاييه ارائه داده‌ايد. ايشان به صورت مفصل مسائلي را كه احتمال مي‌دادند در مجلس اتفاق بيفتد توضيح دادند. چون ايشان را از صميم قلب دوست داشتم به ايشان قول داده بودم و نهايتا حرف‌هاي ايشان را پذيرفتم.

 نصايح آقاي حداد به حدي رسيد كه اگر آن لحظه درخواست مي‌كرد عمليات انتحاري هم انجام دهم دريغ نمي‌كردم! (مي‌خندد). مرتضوي افزود: ايشان گفت به مصلحت نظام است كه شما استعفا دهيد. من هم گفتم هر كاري مصلحت نظام باشد انجام مي‌دهم و كل زندگي و خانواده من فداي نظام. آقاي حداد همچنين گفت شما با ما همكاري كنيد تا عوامل استيضاح هم به قول معروف نبازند. مرتضوي در ادامه گفت: ايشان نگران دعواي احتمالي ميان مجلس و احمدي‌نژاد بودند كه حواشي ايجاد كند و به صلاح مملكت نباشد.

 بنابراين گفتند شما آمادگي خود را براي استعفا اعلام كنيد كه ما به نمايندگان بگوييم مرتضوي براي استعفا حرفي ندارد. من گفتم من از آمادگي پا را فراتر مي‌گذارم و اصلا استعفاي خودم را به آقاي احمدي‌نژاد مي‌دهم. آقاي حداد گفتند پيش احمدي‌نژاد نرويد. احمدي‌نژاد شما را منصرف مي‌كند و كار خراب مي‌شود. شما اين استعفا را به آقاي شيخ‌الاسلامي بدهيد كه ما مدعي شويم شما استعفا داديد. من به آقاي شيخ‌الاسلامي زنگ زدم.

 ايشان در وزارت‌خانه نبودند و آدرس منزلشان در شهرك محلاتي را گرفتم و شبانه رفتم خانه ايشان تا نامه استعفا را تحويل دهم. ايشان گفتند اصلا اين مسئله به من ارتباطي ندارد و من در اين كارها دخالت نمي‌كنم. شما هم هر حرفي داريد به رئيس‌جمهور بگوييد. بعد از اين كه از خانه آقاي شيخ‌الاسلامي بيرون آمدم با آقاي حداد تماس گرفتم و واقعه را برايشان توضيح دادم.

مرتضوي افزود: آقاي حداد گفتند من به صداقت شما ايمان آورده‌ام، فقط يك خواهش دارم و آن اين كه استعفا را به آقاي احمدي‌نژاد ارائه دهيد. ممكن است آقاي احمدي‌نژاد با شما برخورد بدي بكنند ولي شما براي رضاي خدا اين كار را انجام دهيد. من هم از همان شهرك محلاتي عازم پاستور شدم. وقتي پاستور رسيدم آقاي احمد نژاد خيلي گرم استقبال كرد و گفتند شما اصلا نگران نباشيد، من فردا از شما دفاع مي‌كنم، شما به جاي آمدن به اينجا بايد مي‌رفتيد سر كارتان و وقت خود را براي اين كارها هدر نمي‌داديد.

 ديدم آقاي احمدي‌نژاد اصلا در فضاي استعفاي من نيست. نامه را به ايشان نشان دادم و توضيح دادم كه آقاي حداد گفته‌اند مصلحت نظام است كه كناره‌گيري كنم. آقاي احمدي‌نژاد گفتند من كه فرد دوم مملكت هستم، مصالح نظام را من بهتر مي‌دانم يا نمايندگان تهران؟ الان لازم است كه شما براي خدمت به بيمه‌شدگان تامين‌اجتماعي آستين بالا بزنيد و شبانه روز كار كنيد، من هم حمايت مي‌كنم. شما در اين سنگر خدمت كنيد. اگر امروز بر سر شما كوتاه بياييم اين‌ها فردا در رابطه با افراد ديگر مدعي مي‌شوند. مرتضوي افزود: آقاي احمدي‌نژاد خيلي محكم برخورد كردند و من هم بعد از جلسه با آقاي احمدي‌نژاد همه وقايع را براي آقاي حداد بازگو كردم و صراحتا گفتم كه ايشان استعفاي مرا نپذيرفتند و فردا آماده پاسخگويي هستند.

 همان شب ايشان ساعت 12 شب نامه خود مبني بر آمادگي مرتضوي براي استعفا را براي خبرگزاري فارس ارسال كرد. ولي من هيچ حرفي مبني بر قول شرف و امثالهم نزدم. تنها قولي كه من دادم همان شب جلوي خود آقاي حداد عملي كردم و نتيجه را به ايشان گفتم. ادعاي قول شرف ساختگي و براي تخريب من از سوي افرادي كه در جلسه نبودند منتشر شد. وي افزود: حتي آقاي حداد بعدا من را دعوت كرد به فرهنگستان و گفتند فقط يك توصيه مي‌كنم كه در اين فضاي ملتهب جامعه در تامين‌اجتماعي چراغ خاموش كار كنيد و خيلي خودتان را رسانه‌اي نكنيد.







تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن