تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802747855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارزيابي استاد فدراسيون جهاني راهنمايان گردشگري از وضعيت راهنماهاي ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ارزيابي استاد فدراسيون جهاني راهنمايان گردشگري از وضعيت راهنماهاي ايراني
استاد راهبر فدراسيون جهاني تشكل‌هاي راهنمايان گردشگري با ارزيابي وضعيت راهنمايان تور ايراني، گفت: راهنمايان گردشگري در ايران با استانداردهاي جهاني فاصله‌ي زيادي ندارند و تمايل براي تغيير در آن‌ها زياد است.

به گزارش خبرنگار سرويس گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «ايوانا چروويا» يكي از 12 استاد راهبر و البته جوان‌ترين استاد فدراسيون جهاني تشكل‌هاي راهنمايان گردشگري است كه به دعوت يكي از شركت‌هاي گردشگري به ايران آمد تا يك دوره‌ي كوتاه‌مدت آموزشي را براي تعدادي از راهنمايان تور در ايران برگزار كند.

ارزيابي چروويا از وضعيت راهنمايان تورهاي گردشگري ايران پس از برگزاري يك دوره‌ي كوتاه‌مدت هفت روزه با حضور 25 نفر حاصل شده است.

دعوت از استاد راهبر اين فدراسيون جهاني توسط بخش خصوصي انجام شده كه هدف از اين اقدام، ارتقاي وضعيت آموزشي راهنمايان بوده است. هرچند اين شركت براي دعوت از تمام راهنمايان تور ايراني فراخواني داد، اما فقط جمعيت محدودي براي حضور در اين دوره‌ي كوتاه‌مدت رايگان اعلام آمادگي كرد. هزينه‌ي دعوت از اين استاد بين‌المللي هشت‌هزار يورو بود كه البته اين هزينه از راهنمايان تور گرفته نشد.

در اين دوره‌ي آموزشي هفت روزه، 25 راهنماي تور حضور داشتند؛ آن‌ها پس از گذراندن گزينش و حضور در آزمون‌هاي متعدد به اين مرحله رسيدند و در دوره‌ي هفت روزه شركت كردند. آنچه در اين دوره‌ي كوتاه‌مدت به راهنمايان تور آموزش داده شد كاملا متفاوت با استانداردها و سرفصل‌هاي دوره‌ها و موسسه‌هاي آموزشي راهنمايان تور در ايران بود. اين موضوع را اعضاي هيئت مديره‌ي ‌انجمن صنفي راهنمايان تور تأييد كردند.

استادان فدراسيون جهاني تشكل‌هاي راهنمايان گردشگري در اين دوره، بيشترين تمركز را روي اصول تكنيكي و فني كه يك راهنما بايد بداند گذاشتند، برخلاف مباحث نظري و تئوريكي كه در ايران آموزش داده مي‌شود و معمولا راهنماها را در ادامه‌ي كار و در تور با مشكل مواجه مي‌كند.

شاگردان دوره‌ي آموزشي hands on training course برنامه‌ي خارج از كلاس خود را در موزه‌ي ملي ‌ايران، اتوبوس‌ و مسير پياده‌روي موزه‌ي ملي تا كاخ گلستان همراه اين استادان بين‌المللي اجرا كردند؛ اما در هيچ‌يك از اين دوره‌هاي آموزشي، مديران و طراحان سرفصل‌هاي آموزشي موسسه‌هاي آموزشي راهنمايان تور حضور نداشتند تا اين استانداردهاي جهاني را به شاگردان كم‌تجربه منتقل كنند تا شايد به اين ترتيب، مشكلات بخش آموزش راهنمايان حل شود.

هرچند به اعتقاد ژاله ابراهيمي - نايب رييس انجمن صنفي راهنمايان تهران - راهنماياني كه در اين دوره شركت كردند هريك قابليت انتقال اين استانداردهاي آموزشي را دارند و اكنون از اين فرصت براي ادامه‌ي دوره‌ي آموزشي مربيان و اساتيد مي‌توان استفاده كرد تا به آنچه سال‌هاست مسوولان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در زمينه‌ي تغيير سرفصل‌هاي آموزشي و بهبود وضعيت استاندارد راهنمايان تور فكر مي‌كنند، دست يافت.

به گزارش ايسنا‌، ايوانا چروويا كه خود 15 سال سابقه‌ي راهنمايي تور را در كشور صربستان دارد‌، اكنون كه اين دوره را در ايران برگزار كرده است،‌ درباره‌ي استانداردهاي جهاني آموزشي راهنمايان تور گفت: شيوه‌هاي آموزشي راهنمايان كاملا به كشورشان بستگي دارد، به‌عنوان مثال اتحاديه‌ي اروپا استانداردهاي خاصي دارد؛ ولي حتي در همان اتحاديه نيز همه‌ي استانداردها رعايت نمي‌شود.

او ادامه داد: آنچه آموزش داده مي‌شود استانداردها و اطلاعات پايه‌اي درباره‌ي تاريخ‌، جغرافيا و دانش‌هاي عمومي است. علاوه بر اين، راهنما بايد اطلاعات محلي و بومي هم داشته باشد و بعد، آموزش‌هاي علمي و كاربردي مطرح مي‌شود.

وي همچنين اظهار كرد: طول مدت آموزش راهنمايان در نقاط مختلف جهان كاملا متفاوت است مثلا در كشور يونان دوونيم تا سه سال طول مي‌كشد، در جايي مانند اسكاتلند هم اين دوره‌ها دو ساله و با همكاري دانشگاه‌ها و موسسه‌هاي توريستي برگزار مي‌شود‌، كشورهاي ديگري هم مانند صربستان هستند كه با كمال تأسف، هيچ دوره‌ي آموزشي در آن‌ها برگزار نمي‌شود. بنابراين شرايط در هر كشوري متفاوت است.

او كه خودش مدرك دكتري در رشته‌ي آموزش نيروي انساني در گردشگري را دارد درباره‌ي شرايط تحصيلي لازم براي راهنمايان تور گفت: اين موضوع در هر كشوري متفاوت است مثلا در بعضي از كشورها بايد تحصيلات دانشگاهي يا حداقل دبيرستاني داشت، ولي در بعضي كشورها اصلا به اين تحصيلات نيازي نيست. رشته‌ي تحصيلي نيز چنين شرايطي دارد.

به اعتقاد اين استاد راهبر فدراسيون جهاني تشكل‌هاي راهنمايان گردشگري، مهم‌ترين معيار براي راهنمايان استاندارد داشتن ويژگي‌هاي شخصيتي خاص مانند روابط عمومي خوب و آمادگي براي يادگيري مسائل جديد است.

او در ادامه، درباره‌ي نگاهش نسبت به ايران پيش از اين سفر، اظهار كرد: يكي از اقوام نزديك من، تورگرداني است كه در كشور شما تور اجرا مي‌كند و بارها به ايران آمده است‌. هميشه حرف‌هاي خوبي از او درباره‌ي ايران شنيده‌ام و زماني كه فهميدم اين دوره‌ي آموزشي قرار است براي راهنمايان باتجربه برگزار شود، كمي استرس داشتم؛ اما وقتي راهنمايان را ديدم كه با روي گشاده در انتظار پذيرفتن و شنيدن نكته‌ها هستند احساس آرامش كردم. مهم‌ترين موضوع براي من اين بود كه در ايران، دوره‌ي آموزشي طبق برنامه‌ي از پيش تعيين‌شده پيش رود.

چروويا در پاسخ به اين پرسش كه توصيه‌اش براي پيشرفت صنعت گردشگري در ايران چيست؟ گفت: با وجود آن‌كه مشاور گردشگري هستم، اما نمي‌توانم نظر كاملي بدهم، چون فقط هفت روز در اين كشور بودم و فقط بخش‌هايي از تهران را ديدم و آن خدماتي را كه دريافت كردم از هتل‌، فرودگاه و اتوبوس خوب بود و چون همه‌چيز را نديده‌ام شايد نتوانم نظر كاملي بدهم.

انتهاي پيام

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن