تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818832796




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشكل اصلي ما تحريم نيست؛ بي‌تدبيري‌ است/ زينب كبري(س) اين پيام را داد كه نبايد صدقه‌گير دشمنان باشيم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: مشكل اصلي ما تحريم نيست؛ بي‌تدبيري‌ است/ زينب كبري(س) اين پيام را داد كه نبايد "صدقه‌گير" دشمنان باشيم
ابعاد مختلف نهضت عاشورا شب گذشته(يكشنبه) در گفتگوي ويژه خبري با حضور حشمت‌الله قنبري استاد دانشگاه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، درس‌ها و عبرت‌هاي نهضت عاشورا شب گذشته (يكم دي‌ماه) در گفتگوي ويژه خبري با حضور حشمت‌الله قنبري استاد دانشگاه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

وي در ابتدا در پاسخ به سوال مجري برنامه مبني بر اينكه بعد از شهادت حضرت امام حسين (ع) در محرم‌الحرام سال 61 چه اتفاقاتي رخ داده است، گفت:‌حادثه عاشورا در محرم‌الحرام نقطه شروع بود.

اين استاد دانشگاه با اشاره به اينكه حادثه عاشورا را نمي‌توان نقطه پاياني قلمداد كرد، تصريح كرد: كافران، سيدالشهدا(ع) را با يك برنامه حساب‌شده به كربلا هدايت كردند و خيال مي كردند كربلا نقطه پايان هدايت خداوندي از ناحيه عطرت طاهره پيامبر(ص) است اما محصول به دست آمده، غير از آن چيزي بود كه در برنامه‌هاي دشمن رقم خورده بود.

قنبري با اشاره به اينكه روز عاشورا واقعه‌اي بسيار مهم است، خاطرنشان ساخت: در روز عاشورا تمام حق و باطل با تمام بضاعت در تمام ميدان حاضر شدند.

وي ادامه داد: دست‌هاي پنهاني در حادثه عاشورا وجود داشت كه نفس وجود آنها مي‌توانست باعث ايجاد غفلت براي همه بشر باشد.

اين استاد دانشگاه با اشاره به وجود شخصيت‌هايي همچون عمربن سعد، شمربن‌ ذي‌الجوشن در واقعه عاشورا گفت: اين شخصيت‌ها در خلق فاجعه ممتاز بودند به طوري كه تاريخ نظير آنها را به خود نخواهد ديد.

قنبري با اشاره به اينكه در جبهه مقابل، اهل حماسه قرار داشتند، خاطرنشان ساخت: هر كدام از شخصيت‌هاي اهل حماسه عاشورا نسخه‌هاي بي‌تكراري بودند كه در نظام هستي نمي‌توان تشخيص داد كه كدام‌يك بر ديگري متمايز هستند.

وي اظهار داشت: هر كسي كه در كربلا حضور دارد "اكبر" است، به طوري كه طفلي همچون علي‌اصغر(ع) در حيات بشر وجود نخواهد داشت زيرا حضرت علي‌اصغر(ع) بسيار تاثيرگذار بود.

اين استاد دانشگاه با اشاره به اينكه حادثه عاشورا بسيار استثنا است، تصريح كرد: 72 الي 81 نفر در جنگ همه‌جانبه‌اي حضور داشتند به طوري كه توانستند در نيمروز اين واقعه را به خوبي مديريت كنند و خطبه بخوانند و هماورد بطلبند.

قنبري با بيان اينكه مبناي دين را اين افراد در جنگ عاشورا تبيين كردند، اظهار داشت: در آن دوران نسيم هدايت از زاويه حضور پيامبر اكرم(ص) وزش پيدا كرد.

وي با اشاره به اينكه جنگ سختي كه پر از نرمي‌هاي شگفت‌انگيز باشد غير از كربلا در جايي مسبوق به سابقه نيست، ادامه داد: مجموعه اتفاقاتي كه در اين حادثه رخ داده است را بايد در ميراث‌داران و ميراث‌بران عاشورا مورد مرور قرار داد.

اين استاد دانشگاه با اشاره به اينكه وقتي كار تمام شد، بني‌اميه احساس ظفر قطعي پيدا كرد، گفت: در اين واقعه حضرت زينب (س) با زحمت و مرارت فراوان كودكان را جمع‌ كردند چرا كه كافران با حمله به خيمه‌ها، بازماندگان اعم از زنان و بچه‌ها را در بيابان متواري كرده بودند.

وي در ادامه خاطرنشان ساخت:‌ پس از واقعه كربلا جبهه مقابل تحريم آب را برداشت البته برداشتن اين تحريم دليل بر شفقت و عاطفه آنها نبود بلكه اين عمل را در مقابل افزودن زخم مضاعف بر وجود بازماندگان انجام دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اين استاد دانشگاه با اشاره به اينكه از روز هفتم تا شب يازدهم در كربلا تحريم آب صورت گرفت، اظهار داشت: اشخاصي كه پس از حادثه كربلا باقي ماندند هر كدام از آنها يك جوهره حماسه به حساب مي‌آيند، اين اشخاص كمتر از كساني كه رفتند، نيستند.

اين استاد دانشگاه با اشاره به اينكه نوع رفتار دشمن همچون تكفيري‌هاي فعلي بوده است، ادامه داد: تكفيري‌ها اقليت ناچيز و بي‌انصافي هستند كه اقدام به قتل‌عام افراد بيگناه مي‌كنند.

قنبري با اشاره به اينكه دشمنان قبل از عاشورا هم به دنبال ترور حضرت سيدالشهدا (ع) بودند، تصريح كرد: حضرت زينب(س) با جبهه مخالف طرف حساب بود ضمن اينكه بايد از جان امام زمانش هم صيانت مي‌كرد.

اين استاد دانشگاه افزود: اشتباه برخي‌ها اين است كه فكر مي‌كنند حضرت زينب (س) سوگمند برادرش است در حالي كه او سوگمند امان زمان خود بود و ظلمي كه به او رفته بود.

وي با بيان اينكه در تمام طول واقعه آثار شكست را در كلام حضرت زينب كبري (س) نمي‌توان يافت، اظهار داشت: حضرت زينب(س) به بدن حضرت سيدالشهدا دست كشيد و فرمود؛ حسين(ع) تمام موجوديت زينب(س) است به طوري كه در سايه جلوه و جمال الهي نمود پيدا مي‌كند.

اين استاد دانشگاه با اشاره به اينكه حضرت ابا عبدالله(ع) براي خدا كم است نه اينكه براي زمين كم باشد، افزود: تمام زمين براي خداي حسين‌بن علي(ع) است، به طوري كه تمام موجوديت زمين به اعتبار حسين‌بن علي(ع) موجوديت پيدا مي‌كند.

قنبري با اشاره به اينكه نقطه آغازين اين جريان با دست‌هاي با كفايت و با تدبير حضرت زينب (س) رقم خورد، گفت:‌در آن زمان شرايط كوفه بسيار استثنايي بود زيرا مردم آماده جشن ملي بودند.

وي با بيان اينكه بني‌اميه براي اينكه پروژه تخريب كردن نهضت عاشورا را عملياتي كند، قتل عام مي‌كرد، اضافه كرد: يك ساعت از حضور آزادگان حسيني در كوفه مي‌گذشت كه سرنوشت شهر عوض شد به طوري كه مردم شروع به گريه كردند، زيرا حضرت زينب(س) خطبه مي‌خواند و مردم را مورد استيضاح خود قرار مي‌داد.

اين استاد دانشگاه با اشاره به اينكه وقتي مردم شروع به گريه كردند حضرت زين‌العابدين (ع) فرمودند عمه جان اينها براي چه مي‌گريند، گفت: اين فرمايش حضرت به اين معناست كه هر گريه‌اي مقدس نيست و نمي‌تواند تاثيرگذار باشد بنابراين در منطقه عطرت طاهره و اهل پيغمبر اكرم(ص) گريه‌اي خريدار دارد كه با معارف حسين‌بن‌ علي(ع) آميخته باشد.

قنبري با اشاره به اينكه مردم خرما، گردو و نان را براي بچه‌هاي شهداي كربلا آوردند و به حالت انفعال افتادند، گفت: اين افراد متوجه گرسنگي و تشنگي بچه‌ها شده بودند، يعني آثار تشنگي و عطش در اسراي عاشورا كاملا مشهود بود.

وي با بيان اينكه اهل بيت سيدالشهدا در شرايط تحريم بود، خاطرنشان ساخت: اين تحريم طاقت‌فرسا و كشنده بود.

اين استاد دانشگاه با اشاره به اينكه حضرت زينب(س) با اين اقدام مردم برافروخته شدند و فرمودند كه غذاها را پس بدهيد زيرا اين صدقه حرام است، خاطرنشان ساخت: حضرت زينب (ع) با رد صدقه مردم كوفه براي اهل بيت و اصحاب، اين پيام را داد كه نبايد صدقه گير دشمنان باشيم؛ تا دشمن يك بند از تحريم را برداشت فوري ذوق زده نشويم كه حالا مشك‌ها را پر آب كنيد.

قنبري تصريح كرد: امام شهيدان بر روي عزت اسلامي ايستادگي كرد، بنابراين عزت اسلامي را اگر از كاروان حسين‌بن علي(ع) مي‌گرفتند، ديگر كشته شدن حسين‌بن علي(ع) اين اثربخشي و جاودانگي را نداشت.

وي با اشاره به اينكه اسراي كاروان نبايد صدقه‌بگير دشمن مي‌شدند، افزود: نبايد با اولين چراغ سبزي كه دشمن نشان مي‌دهد حيثيت و اعتبارمان را عوض كنيم.

اين استاد دانشگاه با بيان اينكه امروزه ما در شرايط تحريم به سر مي‌بريم، اظهار داشت: مشكل اصلي كشور ما بي‌تدبيري‌ها است، خوب عمل نكردن به راه و روش شهدا است، تبعيت نكردن از سيره امام (ره) است.

اين استاد دانشگاه با اشاره به اينكه حضرت زينب (س) بدون اجازه حضرت زين‌العابدين(ع) حركت نمي‌كرد و سخني نمي‌گفت، خاطرنشان ساخت: وقتي حضرت زينب (س) از درب كناري عبيدالله وارد شدند عبيدالله در زاويه ديد حضرت زينب قرار نداشت و اين يعني عبيدالله دچار حقارت شده بود.

قنبري گفت: حضرت زينب(س) موجوديت دشمن را متلاشي كرد و تحقير ساخت چرا كه حضرت زينب(س) كربلايي تربيت شده بود.

وي با بيان اينكه در ميدان نبرد و ميدان مذاكره بايد مراقب بود، تصريح كرد: در ديپلماسي بايستي "بده بستان" وجود داشته باشد، به طوري كه حضرت زين‌العابدين(ع) در پايان فرمودند كه زماني كه دشمن وارد مذاكره شد مراقب باشيد كه داشته‌هاي خود را كم نبينيد.

اين استاد دانشگاه در پايان خاطرنشان كرد: دقت را بايد از حضرت زين‌العابدين(ع) ياد گرفت، بنابراين بايد گفت دقت را بايد از جريان گفتگو، مذاكره و ديپلماسي اسلامي انقلابي پيامبر(ص) آموخت.

انتهاي پيام/

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن