تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803832302




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهنمايان گردشگري دوره آزمايشي سازمان WFTGA را گذراندند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: راهنمايان گردشگري دوره آزمايشي سازمان WFTGA را گذراندند
دوره آموزشي راهنمايان گردشگري ايران با حضور نمايندگان رسمي سازمان جهاني راهنمايان گردشگري WFTGA برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، چندي پيش يكي از موسسات گردشگري خصوصي در ايران پشتيبان برگزاري اين دوره آموزشي شد و به تمامي راهنمايان گردشگري ايران فراخواني براي شركت در اين دوره آموزشي اعلام كرد. از ميان آنها حدود 150 نفر در آزمون اوليه شركت كردند اما برخي از آنها حتي زبان انگليسي نمي دانستند بنابراين از حضور در اين دوره منع شدند. در دوره بعد كه يك آزمون عملي بود نيز تعدادي ديگر از افراد نتوانستند به مرحله بعد راه پيدا كنند تا اينكه در نهايت 25 نفر از راهنمايان موفق به حضور در دوره آموزشي پيشرفته شدند.

براي برگزاري اين دوره آموزشي موسسه خصوصي گردشگري "ايوار" حدود 8 هزار يورو پرداخت كرد تا بتواند اين دوره را در ايران به صورت رايگان برگزار كند بنابراين هيچ يك از راهنمايان شركت كننده هزينه اي بابت يادگيري نپرداختند تا اينكه شب گذشته يكم ديماه در يك نشست خبري ايوانا چروويا دكتراي تربيت نيروي انساني در گردشگري و يكي از 12 مدرس برتر سازمان جهاني راهنمايان گردشگري به تشريح اين دوره آموزشي پرداخت و گفت: تمام شيوه هاي آموزشي دوره هاي راهنمايان به سيستم خاص همان كشور بستگي دارد به عنوان مثال اتحاديه اروپا استاندارد خاص خود را دارد اما در اروپا نيز تمام آن استانداردها را استفاده نمي كنند آنچه كه در اين كشورها آموزش داده مي شود اول از همه اطلاعات پايه اي راجع به جغرافيا و تاريخ است. دومين بخش مربوط به اطلاعات محلي و بومي مي شود و بعد از آن دوره هاي آموزشي كاربردي و علمي برگزار خواهد شد و مدت زمان دوره هاي آموزشي در كشورها متفاوت است. در يونان اين دوره دانشگاهي است كه 2.5 تا 3 سال طول مي كشد در اسكاتلند نيز اين دوره آموزشي 2 ساله با همكاري دانشگاه و انجمن صنفي راهنمايان گردشگري اجرا مي شود اما در كشوري مثل صربستان هيچ دوره آموزشي وجود ندارد.

چروويا ادامه داد: در برخي از كشورها بايد راهنماي گردشگري بايد تحصيلات دانشگاهي داشته باشد اما در برخي از كشورها اين الزام وجود ندارد در هر حال بايد يك راهنما روابط عمومي خوبي داشته باشد و همواره آماده يادگيري موارد جديد باشد. اين دو موضوع مهمترين ويژگي هاي راهنماهاست.

وي افزود: اگر هر راهنماي گردشگري كارت اين دوره آموزشي را داشته باشد به اين معناست كه استاندارد سازمان جهاني راهنماي گردشگري را مي داند.

مدرس برتر سازمان جهاني راهنمايان گردشگري همچنين در پاسخ به اينكه در مدت زمان حضورش در ايران از چه مكان هاي تاريخي ايران ديدن كرده است گفت: از آنجايي كه سه روز از 7 روز اين دوره آموزشي عملي بود توانستم از موزه ملي ايران كاخ گلستان، موزه جواهران ديدن كنم قرار است فردا نيز بخش هاي ديگري از تهران را ببينم.

وي درباره جشن راهنمايان گردشگري كه هر سال اسفندماه در ايران برگزار مي شود گفت: در كشورهاي ديگر جشن راهنمايان گردشگري بسيار كوچكتر از آنچه كه در ايران است، برگزار مي شود چون جشني كه هر سال راهنمايان گردشگري برگزار مي كنند داراي سمينار، كارگاه آموزشي بوده و تمام راهنمايان با هم به يك منطقه گردشگري سفر مي كنند اما در كشورهاي ديگر اين سمينار در ابعاد كوچكتري برگزار مي شود.

چروويا ادامه داد: من بسياري از افراد مي شناسم كه به ايران آمده و نكات مثبتي از ايران را ديده اند.

همچنين گفت: راهنمايان گردشگري ايران فاصله زيادي با استانداردهاي جهاني WFTGA ندارند. آنها همواره آماده يادگيري معلومات بيشتري هستند.

دوره آموزشي راهنمايان گردشگري 7 روز بود و نمايندگان WFTGA بر روي تكنيك هاي فني آموزش راهنمايان تاكيد داشتند. به عنوان مثال يك راهنماي گردشگري چطور بايد با مسافران رفتار كند و يا در طول مسير چه وظيفه اي دارد به همين علت راهنمايان از موزه ملي، كاخ گلستان، موزه جواهرات، موزه هنرهاي معاصر، موزه فرش، مسير بين موزه ملي و كاخ گلستان را به همراه نمايندگان سازمان جهاني WFTGA طي كرده اند تا به صورت عملي نيز با خصوصيت يك راهنماي گردشگري حرفه اي آشنا شوند از سوي ديگر افراد شركت كننده در اين دوره مي توانند دوره آموزشي پيشرفته تري را ببينند تا بتوانند به عنوان مدرس به نمايندگي از WFTGA در ايران سطح سواد، معلومات و حرفه اي بودن راهنمايان گردشگري را بالا ببرند اما اين موضوع بستگي به صرف هزينه اي ديگر و دعوت دوباره از نمايندگان سازمان و پشتيباني ديگري دارد.

كد خبر: 2200945

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۲ - ۱۱:۳۷

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن