تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802754280




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري:واگذاري فعاليت‌ها به بخش خصوصي سياست سازمان ميراث فرهنگي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري:واگذاري فعاليت‌ها به بخش خصوصي سياست سازمان ميراث فرهنگي است
رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: واگذاري فعاليت‌ها به بخش خصوصي و مردم رويكرد و سياست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري است.


به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، محمدعلي نجفي امشب در ديدار با فعالان حوزه گردشگري، سرمايه‌گذاري و صنايع دستي استان كرمان، اظهار داشت: ميلاد حضرت مسيح پيامبر صلح و دوستي را تبريك مي‌گويم.

وي افزود: در سطح ملي و در استان كرمان امكانات و ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي زيادي است، اما در سال‌هاي گذشته نتوانسته‌ايم از اين ظرفيت‌ها براي توسعه استان يا كشور استفاده كنيم و در اين زمينه ترديدي نيست.

معاون رئيس جمهور و رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تصريح كرد: بر اساس معيارهاي مختلف از نظر ظرفيت ميراث فرهنگي و گردشگري از كشورهاي همسايه بسيار بالاتر و از نظر فعليت خيلي پايين‌تر هستيم.

نجفي اضافه كرد: در بهترين شرايط تعداد گردشگران خارجي در سال گذشته حدود 4 ميليون نفر بوده‌اند كه اين آمار در كرمان وضعيت بدتري دارد و در گردشگري داخلي هم كمتر از حد انتظار من بود.

وي اذعان داشت: 82 هزار نفر شمار گردشگران داخلي استان كرمان است كه رقم پاييني است و اين استان 4 هزار و 200 نفر گردشگر خارجي داشته كه اين آمار نشان مي‌دهد، نتوانسته‌ايم به درستي برنامه‌ريزي و مديريت كنيم.

نجفي بيان داشت: بايد با تمركز بيشتر بر برنامه‌هاي مديريتي و دقت بيشتر خود را از اين شرايط نامطلوب نجات دهيم و رويكرد و سياست سازمان ميراث فرهنگي واگذاري فعاليت‌ها به بخش خصوصي و مردم است.

وي عنوان كرد: تصميم‌سازي و بخشي از اختيارات بايد به بخش خصوصي واگذار شود و مدل‌هاي مختلفي داريم كه فعاليت‌هاي سازمان را به فعالان بخش خصوصي و گروه‌هاي مردمي واگذار كنيم.

اين مسئول عنوان كرد: فضاي عمومي كشور براي فعاليت‌هاي ما در دولت و مجلس خوب است و اقبالي به صنايع دستي و گردشگري وجود دارد و رئيس جمهور اميد دارد كه ما تحولي در اين حوزه ايجاد كنيم.

نجفي تأكيد كرد: در دولت مصوبه‌اي به تصويب رسيد كه بر اساس آن بخش گردشگري و صنايع دستي از تمام تسهيلات بخش صنعت برخوردار مي‌شود‌.

وي با اشاره به اينكه بانك‌ها مهم‌ترين مشكل سرمايه‌گذاري در كشور هستند، ابراز داشت: مجوزي دريافت كرديم كه در سال آينده در حوزه گردشگري از امكانات توسعه ارزي و امكانات ريالي استفاده كنيم كه هر دو وسيع است.

نجفي بيان داشت: دستگاه‌هاي اجرايي بايد مهمانسراهاي خود را جمع كنند، اما تاكنون هيچ فردي توان انجام اين كار را نداشته است.

وي با تأكيد بر اينكه مشكل ويزا به گردشگران خارجي به زودي رفع مي‌شود، افزود: كميته چهار نفري با اختيارات خوبي در اين زمينه فعال شده و كشورها را به سه گروه تقسيم كرده‌ايم.

نجفي يادآور شد: اين كشورها شامل كشورهايي هستند كه لغو رواديد مي‌شوند، كشورهايي كه گردشگران آنها با تور به ايران مي‌آيند و كشورهايي كه تسهيلات رواديد براي آنها در فرودگاه و ... قائل هستيم.

وي خاطرنشان كرد: كرمان از نظر امنيتي مشكلي ندارد و گردشگران بسياري براي بازديد از اين استان استقبال مي‌كنند.

رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اشاره به حيات 6 هزار ساله انساني در استان كرمان، افزود: نگران تغيير هويتي استان كرمان هستيم و اميدواريم استانداري و شهرداري هم در اين زمينه حساس شوند، زيرا مكاني مانند ارگ بم افتخار ايران و ايراني است و بايد براي حفظ و نگهداري آن تلاش كرد.

نجفي در پايان اذعان داشت: فرهنگ، كمربندي است كه سه حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري را به هم وصل مي‌كند.

انتهاي پيام/80019/ذ40

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن