تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818896786




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولين سالگرد درگذشت آيت الله مجتبي تهراني برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: اولين سالگرد درگذشت آيت الله مجتبي تهراني برگزار شد


به گزارش همشهري آنلاين، در اين آيين ، آيت الله حسيني بوشهري، حجج الاسلام دري نجف آبادي ، مصطفي پورمحمدي و كاظم صديقي ،تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و فرمانده نيروي انتظامي حضور داشتند.

رئيس مركز مديريت حوزه هاي علميه كشور دراين آيين گفت: آيت الله آقا مجتبي تهراني عارفي وارسته بود كه مانند ستاره اي مي درخشيد.

آيت الله ˈسيد هاشم حسيني بوشهريˈ با اشاره به جايگاه رفيع انسان در قرآن كريم افزود: عالمان دين خداترس همواره در دل مردم نفوذ دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه مرحوم آيت الله تهراني و اجداد وي از افراد تاثيرگذار در بين مردم بوده‌اند افزود‌: امام راحل بيشتر مباحث علمي‌اش را به آيت الله آقا مجتبي تهراني واگذار مي‌كرد.

وي افزود: وي در سن 25 سالگي به درجه اجتهاد رسيد و از محضر درس مراجع تقليد شيعه از جمله آيات عظام بروجردي (ره)، گلپايگاني (ره) و امام راحل بهره برده است.

آيت الله بوشهري گفت:زماني كه امام راحل را به نجف تبعيد كردند اين شخصيت وارسته امام را تنها نگذاشت و سه سال در نجف امام را همراهي كرد.

رئيس مركز مديريت حوزه هاي علميه كشور گفت:مرحوم آقا مجتبي تهراني با آن درجه رفيع علمي اش به مدت 40 سال

درس اخلاق و تفسير مي داد و مانند يك روضه خوان براي حضرت اباعبدالله الحسين (ع) اشك مي‌ريخت.

آيت الله حسيني بوشهري گفت :خيلي ها درس اخلاق مي گويند، اما به تعبير يكي از شاگردان برجسته وي، درس اخلاق اجتهادي آيت الله آقا مجتبي تهراني در سطح عموم مردم بود.

وزير دادگستري نيزدر اين آيين گفت: اكنون دولتمردان، علما و روحانيون و عامه مردم به رفتاري مانند رفتار و منش مرحوم آقا مجتبي تهراني نيازمندند.

پورمحمدي اظهار كرد: بحق مرحوم حضرت آيت الله آقا مجتبي تهراني از خوبان و نيكان و مخلصين روزگار بود .

وي اظهار كرد: مرحوم حضرت آيت الله آقا مجتبي تهراني از علماي عامل بود و به آنچه مي‌گفت ايمان داشت و قبل از آنكه ديگران را دعوت كند خود اهل عمل بود .

آيت الله مجتبي تهراني استاد اخلاق سال گذشته در آستانه اربعين حسيني دعوت حق را لبيك گفت و به ديدار معبود شتافت.

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن