تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803036306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز مراسم اولين سالگرد ارتحال آيت الله مجتبي تهراني


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آغاز مراسم اولين سالگرد ارتحال آيت الله مجتبي تهراني
مراسم اولين سالگرد ارتحال آيت الله مجتبي تهراني لحظاتي قبل با حضور مردم و شخصيت هاي سياسي و مذهبي در مسجد جامع بازار تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اولين سالگرد ارتحال آيت الله مجتبي تهراني دقايقي قبل با حضور گسترده مردم و شخصيت هايي سياسي و مذهبي آغاز شد. در اين مراسم شخصيت هايي همچون آيت الله حسيني بوشهري، مدير حوزه هاي علميه كشور، مصطفي پورمحمدي وزير دادگستري، دري نجف آبادي نماينده ولي فقيه در استان مركزي و برخي ديگر افراد حضور دارند. همچنين مجله اي با عنوان "نشان" در اين مراسم توزيع شده كه حاوي مصاحبه با شاگردان آيت الله مجتبي تهراني درباره وي است.

جلسه برادران در خيابان مصطفي خميني، خيابان پانزده خرداد، بازار آهنگران، مسجد جامع بازار تهران برگزار مي شود. همچنين اين مراسم براي خواهران در خيابان مجاهدين اسلام، ميدان بهارستان، روبروي ساختمان مجلس، خيابان شهيد رحماني پور، خيابان قائن، پلاك 43 برگزار مي شود.

آيت‌‌الله‌‌ حاج‌‌آقا مجتبي تهراني، از مراجع عظام تقليد و از شاگردان مبرز مكتب فقهي، اصولي، فلسفي، اخلاقي و عرفاني امام خميني(ره)، 13 دي ماه سال 1391 در سن 77 سالگي و با بيش از 30 سال كرسي دروس اسلامي در حوزه‌ علميه‌‌ تهران درگذشت.

آيت الله مجتبي تهراني در سال 1314 ه.ش در خانواده اي از اهل علم، معرفت و شهادت در تهران به دنيا آمد. پدر ايشان مرحوم آيت ‏الله ميرزا عبدالعلي تهراني، از شاگردان مرحوم حاج‌شيخ عبدالكريم حائري يزدي، فقيهي مجاهد و عارفي سترگ بود كه در زمان تاريك حكومت پهلوي اول، با همراهي و رفاقت مرحوم آيت‌الله شاه‌آبادي بزرگ، به اقامة جماعت در مسجد جامع بازار تهران مشغول بود و در امر تربيت نفوس مستعد و راهنمايي سالكان الي ‏الله ‏تعالي اهتمام ويژه داشت.

وي طبق رسم تمامي خاندان‌هاي علم و معرفت، تحصيل در علوم ديني و اشتغال به علوم حوزوي را از دوران كودكي آغاز نمود و در امر تحصيل علوم، جدّيت فوق‌العاده‌اي داشت. ايشان با هدايت و ارشاد والد بزرگوار خود، براي مدت چهار سال به مشهد مقدس مهاجرت كرد و در سايه الطاف حضرت علي‌ بن ‏موسي الرضا(ع) مشغول به گذراندن سطح گرديد و از محضر اساتيد برجسته‌اي چون اديب نيشابوري بهره برد. سپس به قم مهاجرت كرد تا در حوزه نوپاي آن ديار، كه به تازگي تمامي اهل علمِ جهان تشيع را به‌ سوي خود جذب مي‌كرد، حضور يابد و سطوح عالي دروس حوزوي را نيز به اتمام برساند.

اين عالم وارسته با جديت و پشتكار بسيار، دروس سطح را به‏ سرعت تمام كرد و در سنين نوجواني به محضر علمي بزرگاني چون امام خميني، مرحوم آيت‌الله ‏العظمي بروجردي، آيت‌الله‌العظمي گلپايگاني و مرحوم علامه طباطبايي راه يافت. در جديت و پشتكار معظم‌له همين نكته كافي است كه به فرموده خودشان، در زماني كه مشغول به دروس سطح بودند، دو مرتبه تمام وسائل‌الشيعه را مطالعه كردند تا براي شركت در درس خارج آماده شوند. ايشان با نبوغ و پشتكاري كه از خود نشان دادند، در جواني به درجه رفيع اجتهاد رسيده و به‌زودي توانستند از نزديكان و خصّيصين حضرت امام قرار گيرند. مقبوليت علمي ايشان نزد استاد خويش، به‌ اندازه‌اي بود كه حضرت امام به طلبه خوش‌ فكر و جوان خود اجازه داد تا تقريرات و نوشته جات درس بيع شان را جمع‌آوري كرده و به صورت يك اثر مستقل منتشر نمايد. ايشان در همين ايام، كتاب مكاسب محرمة حضرت امام، همچنين دو جلد رسائل اصولي ايشان را تنظيم و منتشر كردند.

كد خبر: 2200414

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۱۰/۱ - ۱۰:۴۶

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن