تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819365024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دياليز صفاتي بيمارستان ۲۹ بهمن تأمين اجتماعي تبريز راه‌اندازي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: دياليز صفاتي بيمارستان ۲۹ بهمن تأمين اجتماعي تبريز راه‌اندازي شد
اين مركز با همكاري مديريت درمان تامين اجتماعي استان آذربايجان شرقي و با همفكري اساتيد نفرولوژي دانشگاه علوم پزشكي تبريز راه اندازي شده است./ مركز دياليز صفاقي در كنار بخش همودياليز بيمارستان ۲۹ بهمن راه اندازي و بدين وسيله گام موثري در جهت رفع مشكلات بيماران كليوي برداشته شد. دياليز صفاتي بيمارستان ۲۹ بهمن تأمين اجتماعي تبريز راه‌اندازي شد


ايلنا: بخش دياليز صفاتي بيمارستان ۲۹ بهمن تبريز با حضور سيدحسن سيدي مدير درمان تامين اجتماعي آذربايجان شرقي، نادر فضل‌زاده مديركل تامين اجتماعي استان و كريم صادقزاده دبير اجرايي خانه كارگر تبريز و عضو هيئت مديره كانونعالي كارگران بازنشسته كشور راه اندازي شد.
به گزارش خبرنگار ايلنا رئيس بيمارستان ۲۹ بهمن تبريز گفت: بخش دياليز صفاتي اين بيمارستان از اول دي ماه سال جاري آماده ارائه خدمات به بيماران نيازمند دياليز خواهد بود.
هوشنگ خبير با اشاره به افزايش روزافزون بيماران كليوي نياز به دياليز بدليل بيماري‌هاي قلبي عروقي، فشار خون، ديابت، چاقي، سنگ كليه و همچنين عدم رعايت رژيم غذايي سالم و كم تحركي گفت: متاسفانه در حال حاضر تعداد تخت‌هاي بخش‌هاي دياليز خوني سطح شهر جوابگوي اين تعداد از بيماران نيست.
وي با اشاره به اينكه دياليز صفاقي مشكلات قلبي و عروقي و محدوديت رژيم غذايي كمتري نسبت به دياليز خوني دارد و توسط خود فرد و هر روز بطور مداوم انجام مي‌شود و نيازي به مراجعه مكرر به بيمارستان هم ندارد افزود: بنابراين داير كردن بخش دياليزصفاقي بسيار ضروري به نظر رسيد.
خبير با بيان اينكه اين مركز با همكاري مديريت درمان تامين اجتماعي استان آذربايجان شرقي و با همفكري اساتيد نفرولوژي دانشگاه علوم پزشكي تبريز راه اندازي شده است گفت: مركز دياليز صفاقي در كنار بخش همودياليز بيمارستان ۲۹بهمن راه اندازي و بدين وسيله گام موثري در جهت رفع مشكلات بيماران كليوي برداشته شد.
وي با اشاره به اينكه دياليز صفاقي يكي از روش‌هاي درمان جايگزين نارسايي مزمن «از كارافتادگي دائم» كليه‌ها است گفت: در دياليز صفاقي با يك روش ساده لوله‌اي نرم و كوچك تحت عنوان كانتر در جدار شكم جهت دسترسي دائم به حفره صفاق، كار گذاشته مي‌شود و از طريق آن محصول دياليز وارد حفره صفاق مي‌شود تا اين محلول سموم و آب اضافي بدن بيمار را گرفته و سپس از‌‌ همان طريق محلول اشباع شده از سموم و آب بدن تخليه شده محلول جديد جايگزين شود و انجام اين عمل پس از آموزشهاي لازم در مركز دياليز صفاقي توسط خود فرد در منزل به راحتي امكان پذير است.

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن