تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819166141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو و شش دهم درصدكل صادرات كشور متعلق به استان مركزي است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: دو و شش دهم درصدكل صادرات كشور متعلق به استان مركزي است
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي گفت: ارزش صادراتي دو و شش دهم درصد كل صادرات كشور امسال متعلق به محموله هاي صادراتي اين استان است


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراك، زاوشي در كميته پايش توسعه صادرات استان مركزي افزود: بر اساس گزارش گمركات كشور در هشت ماهه امسال 682 هزار تن كالاي غيرنفتي به ارزش 519 ميليون دلار از استان مركزي به نقاط مختلف جهان صادر شده كه 67 درصد آن در حوزه صنعت، سه درصد معدن، چهار درصد كشاورزي و 26 درصد محصولات پتروشيمي بوده است.
وي گفت : سهم وزني صادرات استان مركزي از كل صادرات كشور در سال جاري يك و سه دهم درصد بوده است.
زاوشي افزود : صادرات استان مركزي در مدت مشابه پارسال 658 هزار تن به ارزش 553 ميليون دلار بوده كه در سال جاري از نظر وزني سه و نيم درصد افزايش و از نظر ارزش شش و دو دهم درصد كاهش داشته است.
وي گفت : 133ميليون دلار از صادرات انجام شده امسال در استان مركزي مربوط به صنايع و محصولات شيميايي بوده كه نسبت به رقم صادرات 217 ميليون دلاري مدت مشابه پارسال 39 درصد كاهش دارد.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي افزود : يكي از اولويتهاي صادراتي با توجه به مزيتهاي برتر استاني، تكيه بر افزايش سهم محصولات فراوري شده معدني و صنايع تبديلي كشاورزي است.
زاوشي گفت : 85 درصد از صادرات كشور متعلق به 10 استان كشور است كه سال گذشته استان مركزي رتبه نهم كشوري را داشته و امسال در جايگاه هفتم قرار دارد.
وي افزود : عمده كالاهاي صادراتي استان مركزي را هيدروكربورهاي حلقوي، پلي اتيلن، شمش آلومينيم، الياف سمپاتيك، مبدلهاي حرارتي ، كاشي و سراميك و سيما بوده كه به 40 كشور جهان صادر شده و تركيه با 35درصد، افغانستان 24 درصد و عراق با 17 درصد بيشترين صادرات استان را پذيرا بوده اند.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي گفت : در سال جاري همچنين 41 هزار تن انواع كالا به ارزش 108 ميليون دلار به استان مركزي وارد شده كه نسبت به مدت مشابه پارسال 47 درصد كاهش دارد.
زاوشي گفت: 37درصد واردات استان امسال از امارات، 18 درصد از چين و هشت درصد از تركيه و مابقي از ساير كشورها بوده است./س

يکشنبه 1 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن