تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805270038




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديپلماسي شهري به دنبال تحكيم روابط كشورها


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: ديپلماسي شهري به دنبال تحكيم روابط كشورها


قرارداد خواهرخواندگي دو شهر تهران و آنكارا در مراسمي رسمي و در محل شهرداري آنكارا به امضاي دكتر محمد باقر قاليباف «شهردار تهران و» مليح گوكچك «شهردار آنكارا رسيد.»
مراسم امضاي قرارداد خواهرخواندگي دو شهر پس از ديدار رسمي شهرداران تهران و آنكارا و با حضور سفير جمهوري اسلامي ايران در تركيه و مديران شهري و محلي صورت گرفت.
در اين مراسم شهردار آنكارا با اظهار اميدواري نسبت به اينكه حضور محمد باقر قاليباف در اين شهر باعث افزايش ارتباطات شهري شود، گفت:شهرداري آنكارا از اينكه ميزبان شهردار تهران است، بسيار خرسند است وما مدت ها در انتظار اين ديدار بوديم.
قاليباف نيز در اين ديدار در پاسخ به خوش آمدگويي شهردار آنكارا تاكيد كرد:ما از گذشته با شهرداري استانبول ارتباطات خوبي داشتيم و اكنون نيز اين فرصت فراهم شده است تا با انعقاد پيمان خواهرخواندگي تعاملات و مناسبات افزايش پيدا كند.
در ادامه اين نشست شهردار آنكارا با اشاره به ويژگي هاي مشترك جغرافيايي و آب و هوايي تهران و آنكارا گفت:هر دو شهر تهران و آنكارا در كنار دريا قرار ندارند.
شهردار تهران نيز با تاييد اظهارنظر شهردار آنكارا تاكيد كرد:آنكارا از جهت بارندگي موقعيت مناسب تري از تهران دارد اما با اين حال ما در تهران ازهر ۴ فصل سال بهره مند هستيم.
در ادامه اين مراسم محمد باقر قاليباف اظهار اميدواري كرد كه اين پيمان باعث ارتباط بيشتر دو شهر در زمينه هاي فرهنگي شود.
شهردار آنكارا نيز با بيان اينكه اين تفاهم براي پايتخت هر دو كشور مهم است، تصريح كرد:تهران و آنكارا پايتخت دو كشورريشه دار هستند و از امروز شهرداري هاي اين دو شهر تصميم گرفته اند روابط شهري خود را آغاز كنند.
«مليح گوكچك» افزود: تهران و آنكارا دو شهر پيشرو در ديپلماسي شهري هستند. همانطور كه آنكارا اتحاديه شهرداران درياي سياه را راه اندازي كرده است و هم اكنون نيز طراحي امور شهرداري‌ها در تركيه را عهده دار است، دوست خوبم آقاي قاليباف نيز در سال ۲۰۰۸ مجموعه شهرداران آسيايي را تاسيس كرده است و بطور طبيعي برقراري روابط ميان اين دو شهر با اين سوابق سود زيادي خواهد داشت. وي ادامه داد: ديروز اين فرصت بدست آمده است تا ما ميزبان آقاي قاليباف و هيات همراه ايشان باشيم و از صميم قلب اميدوارم كه اين حضور به توسعه روابط دو كشور كمك كند و همچنين همكاري ها ميان شهرداري ها به الگويي براي همكاري بين كشورها تبديل شود.
قاليباف نيز از پذيرايي و ميزباني خوب آنكارا قدرداني كرد و گفت:مفتخرم كه توفيق پيدا كردم از پايتخت كشور دوست و همسايه بازديد داشته باشم. هر چند اين سفر كوتاه است ولي مطمئنا مي تواند در آينده نزديك و با ارتباطات خوب در عرصه اقتصادي و فني و فرهنگي جبران گذشته را انجام دهد.
شهردار تهران تاكيد كرد: شهرداري هاي تهران و آنكارا مي توانند در تشكل هاي موثر بين المللي در قالب مجموعه شهرداران كشورهاي اسلامي و مجمع شهرداران آسيايي نقش آفريني كنند ...
وي افزود: تهران و آنكارا مي توانند به عنوان دو پايتخت كشورهاي همسايه و مسلمان با يكديگر همكاري كنند و از طرف ديگر در تشكل‌هاي شهرداري‌ها در حوزه ديپلماسي شهري موثر واقع شوند.
قاليباف با بيان اينكه قلب هاي مردم تهران و آنكارا به يكديگر نزديك است، گفت:امروز ما اين دوستي ها را بر روي سند و كاغذ مي آوريم و به اميد خدا روابط را توسعه مي دهيم.
شهردار تهران همچنين بصورت رسمي از شهردار آنكارا براي حضور در تهران دعوت به عمل آورد.
شهردار آنكارا نيز با بيان اينكه امضاي توافقنامه سرفصل جديد در روابط دو كشور است، تاكيد كرد كه از همه ظرفيت ها براي اجراي اين تفاهمنامه استفاده خواهد كرد.
در پايان دو طرف توافق كردند كه در حوزه‌هاي محيط زيست، حمل و نقل عمومي، مترو، سرمايه‌گذاري و خدمات شهري با يكديگر همكاري كنند.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران با تاكيد بر نقش و جايگاه اجلاس بخش غرب آسيا و خاورميانه سازمان شهرهاي متحد و حكومت هاي محلي بر توسعه مدل هاي شهري، گفت: امضاي پيمان خواهرخواندگي ميان تهران و آنكارا در حاشيه اين اجلاس مي‌تواند به افزايش تعاملات و ارتباطات هر چه بيشتر براي حل مشكلات پيش رو كمك كند.
معصومه آباد با اشاره به امضاي پيام خواهرخواندگي ميان كلانشهر هاي تهران و آنكارا، ابراز داشت: پيوند خواهر خواندگي لفظي مشترك براي تعامل و ارتباط هر چه بيشتر و حل بسياري از مشكلاتي است كه در منطقه وجود دارد؛ از اين رو حتي مشكلات اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي را مي توان از اين طريق برطرف كرد.
وي با اشاره به وجوه مشترك فرهنگي و اجتماعي ميان دو كشور همسايه ايران و تركيه، تاكيد كرد كه دو كلانشهر تهران و آنكارا با امضاي اين پيمان خواهرخواندگي مي توانند در بخش روابط تجاري نيز ارتباطات خوبي با يكديگر داشته و باعث رونق فضاي تجاري و اقتصادي شوند.
آباد در ادامه به رياست محمد باقر قاليباف بر اجلاس بخش غرب آسيا و خاورميانه سازمان شهرهاي متحد و حكومت هاي محلي اشاره كرد: قطعا رياست شهردار تهران در اين اجلاس مي تواند تاثير مناسبي در توسعه و مدل هاي شهري ميان شهرها و كشورهاي همجوار داشته باشد چرا كه حتي در دوران دفاع مقدس كه كشور ما در شرايط تحريم قرار داشت، بيشترين ارتباط ميان جمهوري اسلامي ايران و تركيه وجود داشت و در موقعيت هاي مختلف، ارتباط مستمر و دائمي ايران و تركيه ادامه داشت؛ هم اكنون نيز اين اجلاس به توسعه روابط و ارايه مدل‌هاي مديريت شهري كمك مي كند.
آباد تاكيد كرد: اجلاس بخش غرب آسيا و خاورميانه سازمان شهرهاي متحد و حكومت‌هاي محلي قدرت و قوت بهتري براي شهر تهران ايجاد مي كند تا بتوانيم تعاملات بيشتري با ساير كلانشهر هاي منطقه داشته باشيم.
آنكارا به عنوان شهري جديد و مدرن پايتخت و پس از استانبول دومين شهر بزرگ كشور تركيه محسوب مي شود كه حدود ۵ ميليون نفر جمعيت دارد.
شايان ذكر است پيمان خواهر خواندگي بين شهرهايي امضا مي‌شود كه نوعي وجه تشابه و همساني از قبيل ويژگي‌هاي تاريخي، فرهنگي و ... مشترك با يكديگر داشته باشند تا از ظرفيت‌هاي يكديگر براي پيش برد اهدافشان استفاده كنند و با اعزام گروه هاي كارشناسي از تجربيات يكديگر بهره‌مند شوند.

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن