تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819601109




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كشورهاي عضو آ سه آن خواستار تحكيم صلح و حل مناقشات منطقه‌اي شدند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: كشورهاي عضو آ سه آن خواستار تحكيم صلح و حل مناقشات منطقه‌اي شدند
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/22
رهبران كشورهاي عضو اتحاديه كشورهاي جنوب شرق آسيا ( آ سه آن) امروز جمعه اعلام كردند اين اتحاديه بايد اطمينان پيدا كند كه منازعات منطقه اي به كشمكش تبديل نخواهد شد.
در اين بين در حالي كه نگراني ها درباره منطقه دفاع هوايي جديد چين افزايش يافته است، ژاپن و فيليپين بار ديگر بر پايبندي خود به آزادي رفت و آمد هوايي تاكيد كردند.
خبرگزاري رويترز در گزارشي از توكيو اعلام كرد، نفوذ نظامي فزاينده چين موجب نگراني در قاره آسيا شده است و اين نگراني ها ماه گذشته پس از آن كه چين منطقه دفاع هوايي جديدي را اعلام كرد كه شامل جزاير مورد اختلاف اين كشور با ژاپن مي شود، افزايش يافت. اعلام اين منطقه دفاع هوايي با اعتراض آمريكا و متحدانش ژاپن و كره جنوبي رو به رو شد.
چين همچنين درگير نزاع منطقه اي با ديگر كشورهاي آسيايي مانند فيليپين بر سر منطقه وسيعي از درياي چين جنوبي است و پكن اعلام كرده است احتمالا اين منطقه را نيز جزء مناطق دفاع هوايي خود اعلام خواهد كرد.
بنينو اكينو رئيس جمهور فيليپين پس از ديدار با شينزو آبه نخست وزير ژاپن به خبرنگاران در توكيو گفت: «بار ديگر بر پايبندي خود به تحكيم حاكميت قانون و حمايت از حل صلح آميز منازعات و آزادي رفت و آمد هوايي در حريم هوايي بين المللي تاكيد كرديم». اكينو كه به همراه آبه در جمع خبرنگاران حاضر شده بود نامي از چين نبرد.
آبه تحكيم روابط با ده كشور عضو آسه آن را اولويت خود قرار داده و در نخستين سال نخست وزيري اش از همه اين كشورها ديدن كرده است. موضع ژاپن در كمك هاي كلاني كه در سال هاي اخير به ديگر اعضاي آسه آن كرده است و افزايش سرمايه گذاري در اين كشورها، تجلي پيدا كرده است. ژاپن در اوج اين تلاش ها سران كشورهاي عضو آسه آن را براي برگزاري نشست سه روزه به توكيو دعوت كرد. پيش بيني مي شود در بيانيه پاياني اجلاس سران آسه آن در توكيو كه احتمالا فردا شنبه منتشر خواهد شد بر حمايت آسه آن از آزادي رفت و آمد هوايي و دريايي تاكيد شود ولي نامي از چين برده نخواهد شد.
رسانه هاي چيني امروز نيز به واكنش هاي گزنده خود به انتقادهاي ژاپن از ايجاد منطقه دفاع هوايي ادامه دادند و خبرگزاري شين‌هوا اعلام كرد آبه در اجلاس آسه آن بار ديگر براي مقصر معرفي كردن چين تلاش خواهد كرد. شين‌هوا در تفسيري به زبان انگليسي نوشت: «هر كس كه نيمه عقلي داشته باشد درك مي كند كه ژاپن اين آتش را در منطقه روشن كرد».
104/ 146

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن