تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819206676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش خزنده قيمت وگسترش كم‌فروشي فرآورده‌هاي لبني


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: افزايش خزنده قيمت وگسترش كم‌فروشي فرآورده‌هاي لبني


سازمان حمايت به توليدكنندگان لبنيات هشدار داد

به گزارش خبرنگار ما، مصوبه تير‌ماه امسال ستادتنظيم بازار مبني بر افزايش15.6درصدي قيمت شير خام و اعمال تدريجي رشد15درصدي نرخ 81قلم محصول لبني بهانه‌اي را به‌دست كارخانه‌هاي لبني داده و هنوز هم گرانفروشي و كم‌فروشي حرف نخست در بازار اين اقلام است.

شركت‌هاي لبني در حالي از مصوبه ستاد تنظيم بازار مبني بر پرداخت يارانه شير و تثبيت قيمت‌ها اظهار بي‌اطلاعي مي‌كنند كه قيمت برخي اقلام پرمصرف لبني مانند شير، پنير و ماست و ساير اقلام لوكس هر روز در حال تغيير بوده و مسئولان سازمان حمايت نيز نسبت به افزايش غيرقانوني قيمت‌ها و كم‌فروشي لبنيات هشدار مي‌دهند.

افزايش قيمت و تشديد گرانفروشي لبنيات در حالي است كه براساس نشست 18آذر‌ماه ستاد تنظيم بازار مقرر شده تا بيش از 600ميليارد تومان به‌عنوان مابه‌التفاوت هزينه‌هاي توليد شير خام و افزايش نرخ خريد اين فرآورده از 110به 1350تومان به كارخانه‌هاي لبني اختصاص يافته و توليد‌كنندگان لبنيات قيمت‌هاي خود را با توجه به يارانه‌اي كه دريافت مي‌كنند، ثابت نگه دارند؛ مصوبه‌اي كه توليد‌كنندگان لبنيات از آن اظهار بي‌اطلاعي مي‌كنند.

سردرگم شده‌ايم

دبير انجمن صنفي صنايع لبني از مصوبه ستاد تنظيم بازار براي پرداخت يارانه مابه‌التفاوت قيمت تمام‌شده شير خام براي تثبيت قيمت لبنيات اظهار بي‌اطلاعي مي‌كند. رضا باكري با پذيرش تغيير پي‌درپي قيمت اقلام لبني اين موضوع را ناشي از مصوبه تير‌ماه ستاد تنظيم بازار براي اعمال افزايش تدريجي 15درصدي قيمت‌ها تا پايان سال قلمداد كرده و به خبرنگار ما گفت: هنوز هيچ بخشنامه يا تفاهمنامه‌اي توسط وزارت صنعت براي پرداخت يارانه شير خام و تثبيت قيمت‌ها ابلاغ نشده و اخبار مطرح شده مبني بر دستور رئيس‌جمهور و مصوبه ستاد تنظيم بازار در حد حرف باقي مانده است.

وي با بيان اينكه اكنون كارخانه‌هاي لبني شير خام را به نرخ‌هاي متفاوت هزارتا هزارو 250تومان خريداري مي‌كنند در مورد رواج كم فروشي و تغيير روزانه قيمت لبنيات معتقد است، مصوبه قبلي ستاد تنظيم بازار براي اعمال تدريجي افزايش 15درصدي قيمت‌ها تا پايان امسال زمينه اين تخلفات را فراهم كرده و حتي اتحاديه نيز سردرگم شده و نمي‌داند كه كدام افزايش قيمت قانوني يا غيرقانوني است.

افزايش غيرقانوني قيمت‌ها

درهمين حال معاون بازرسي و رسيدگي به تخلفات سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان كه پيش از اين بارها نسبت به گرانفروشي و كم فروشي اقلام لبني هشدار داده بود روز گذشته اعلام كرد، با توجه به اينكه براساس تصميمات كارگروه ستاد تنظيم بازار قيمت لبنيات تا پايان امسال افزايش نخواهد يافت، هرگونه افزايش قيمت لبنيات غيرقانوني است.

به‌رغم اظهار بي‌اطلاعي كارخانه‌هاي لبني از نشست تثبيت قيمت‌ها، مجتبي فراهاني ضمن هشدار به كارخانه‌هايي كه قيمت لبنيات را بيش از سقف مجاز افزايش داده‌اند تصريح كرد، اين سازمان با انجمن صنايع لبني جلسه‌اي برگزار كرده و طي آن مقرر شد با توجه به اينكه هرگونه افزايش قيمت لبنيات غيرقانوني است با متخلفان برخورد شود.

به گفته وي علاوه بر افزايش قيمت بايد روي كيفيت و كم نبودن وزن صنايع لبني توزيع شده در بازار نيز نظارت ويژه‌اي انجام شود و با هر واحدي كه در اين زمينه‌ها تخلف يا كم‌فروشي كرده‌ است، طبق قانون برخورد مي‌شود چرا كه تا پايان امسال افزايش قيمت فرآورده‌هاي لبني در دستور كار ستاد تنظيم بازار نيست.

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن