تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802941701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رضاداد: نمي‌خواهيم بخش بين‌الملل زينت‌المجالس جشنواره‌ي فيلم فجر باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رضاداد: نمي‌خواهيم بخش بين‌الملل زينت‌المجالس جشنواره‌ي فيلم فجر باشد
دبير سي‌و دومين جشنواره فيلم فجر با حضور در جمع هيات انتخاب بخش بين‌الملل ضمن تشكر از تلاش آنها با اشاره به اينكه، برگزاركنندگان سي و دومين جشنواره فيلم فجر به نمايندگي از جامعه سينمايي ايران اين جشنواره بين‌المللي را برگزار مي‌كنند، گفت: تلاش مي‌كنيم نمايندگي خود را به بهترين شكل ممكن به سرانجام برسانيم.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، عليرضا رضا داد در ادامه مطرح كرد: احساس مثبتي كه پس از معرفي هيات‌هاي انتخاب به ما منعكس شد، حكايت از اين دارد كه ما راه را درست در پيش گرفته‌ايم و اين نشانه‌ها مي‌تواند نمايندگي ما را به جامعه سينما معرفي كند.

دبير سي و دومين جشنواره فيلم فجر با تاكيد بر اينكه امسال به دلايل گوناگون سطح انتظارات از جشنواره بيشتر شده است، گفت: اميدواريم با تلاش هيات‌هاي انتخاب تا حدودي به اين انتظارات پاسخ دهيم.

وي در ادامه يكي از دلايل مهم اين انتظارات را تغيير دولت خواند و گفت: با تغيير دولت و روي كارآمدن دولت جديد، فاصله ميان جامعه سينمايي و مديريت سينما، كمتر شده است و جامعه سينمايي باور دارد كه مديريت سينمايي كشور به دنبال تشديد اختلافات و كينه‌ها نيست. در حال حاضر مديريت سينمايي كشور بسياري از مشكلات را برخود هموار مي‌كند تا از مشكلات جامعه سينمايي كاسته شود.

وي در عين حال تصريح كرد: كمتر شدن فاصله ميان جامعه و مديريت سينمايي به خودي خود، اين انتظار را ايجاد مي‌كند كه در جشنواره فيلم فجر ، با يك افق منطقي و متفاوت نسبت به سالهاي قبل رو به رو شويم.

رضا داد در ادامه گفت: مديريت سينمايي در تلاش است كه آرام آرام بخش بين‌الملل جشنواره فيلم فجر هويت مستقلي پيدا كند و حتي با ايجاد امكانات و شرايط مناسب بتواند به صورت جشنواره مستقلي تعريف شود. در دوره جاري تلاش مي‌كنيم تا با ارزيابي از ويژگي‌ها، به فرصت‌ها و تهديدهاي جشنواره مستقل بين‌المللي فجر دست يابيم.

وي با اشاره به اينكه تفكيك بخش مسابقه بين الملل از بازار به ما كمك مي‌كند تا به دستاورد نسبتا منطقي‌تري دست يابيم و اين دستاورد را در سالهاي ديگر تعميم و يا نسبت به آن تصميم صحيح‌تري اتخاذ كنيم، گفت:با آنكه محدوديتهاي بخش بين الملل را خوب مي‌دانيم اما نمي‌خواهيم بخش بين الملل زينت المجالس جشنواره باشد و دنبال تقليد،تكرار و يا گرته‌برداري بي‌هدف از جشنواره‌هاي ديگر نيستيم.

او اذعان داشت: تلاش ما بر اين است كه حتي الامكان بخش بين‌ءالملل جشنواره فيلم فجر يك هويت مستقل داشته باشد و همان هويت را هم به نمايش بگذارد. آرزوي ما اين است كه اين بخش معرف فيلم‌هاي ارزشمندي باشد كه در جشنواره‌هاي ديگر كمتر مورد توجه قرار مي گيرند يا مورد توجه قرار نمي‌گيرد.

به گزارش ايسنا، دبير جشنواره‌ي فيلم فجر در بخش ديگري از سخنانش اذعان داشت:ما سينماي ايران را از ابعاد گوناگون سينمايي متفاوت مي‌دانيم و فكر مي‌كنيم اين سينما هم در تلاش است و هم مي‌تواند طعم و ذائقه‌اي متفاوت را در جهان به نمايش بگذارد و اين طعم و ذائقه را تعميم دهيم. امروز پژوهشگران از سينماي ايران به عنوان سينمايي متفاوت كه نه مولفه‌هاي هاليوود، نه ويژگي‌هاي سينماي اروپا يا بلوك شرق سابق و نه آسياي دور بلكه مولفه‌هاي مستقلي دارد، ياد مي‌كنند.

وي تصريح كرد: از اين جهت مهم است كه ما هم در سينماي جهان حضور جدي تري داشته باشيم و هم با سينماي جهان در جشنواره فجر ارتباط معنادار و ويژه برقرار كنيم. به همين جهت در بازار فيلم ايران ما تمامي ميهمانان را به تماشاي فيلم‌هاي ايراني دعوت مي‌كنيم، در انتخاب فيلم‌هاي بخش‌هاي بين‌الملل هم سه مولفه همسطحي، همگرايي و همجواري مورد توجه ما است . هدف ما در هم سطحي رقابت پذير بودن و رقابت پذيركردن سينماي ايران است و اين امر موجب رشد سينماي ايران شده و مي‌شود.

عليرضا رضاداد همچنين گفت: پس از دريافت جايزه اسكار توسط آقاي فرهادي بايد به رقباي جدي تر فكر كنيم. فتح هر قله، اين اعتماد به نفس را به ما مي‌دهد كه در سينماي جهان، قله‌هاي جديد را هدف قرار دهيم. ترديد نكنيم، عليرغم همه‌ي ناملايماتي كه سينماي ما با آن دست به گريبان است اين طعم و ذايقه متفاوت به جهان معرفي خواهد شد. سينماي ما سينماي خواستن‌ها و توانستن‌هاست.

دبير سي و دومين جشنواره فيلم فجر اظهار داشت: در مولفه هم سطحي برجسته‌سازي رقابت ميان جامعه سينمايي ايران و جهان هدف جدي ما است.در مولفه همجواري در بخش جام جهان‌نما و سينماي سعادت تمركز بر روي سينماي آسيا و جهان اسلام براي ما بسيار حائز اهميت است. اين منطقه فرصت‌هاي بسياري براي ما و ديگران به وجود مي‌آورد. بايد بتوانيم پايگاه فرصت‌هاي منطقه باشيم و سپس مي‌توانيم اين ذائقه متفاوت و دلپذير سينمايي را در دنيا به اشتراك بگذاريم.

وي خاطرنشان كرد: حذف بخش سينماي آسيا در دو سال گذشته، يكي از اشكالات بخش بين‌الملل جشنواره بود. در جشنواره سي و دوم بايد، از همان فرصت جايزه ويژه آسيا استفاده كنيم و برجسته‌ترين فيلم‌هاي سينماي آسيا كه قابل رقابت با سينماي ايران هستند را برگزينيم. به هر حال موضوع همجواري و اينكه سينماي بين‌الملل بهانه‌اي است براي نزديك شدن كشورهاي منطقه بايد در جشنواره فيلم فجر بروز و تجلي پيدا كند.

عليرضا رضا داد، عنوان كرد: نكته ديگر همسويي است. به هر حال سينماي ايران در دنيا حوزه معرفتي خاص خود را دارد. در كشورهاي دنيا سينماي ايران با توجه به ويژگيهايي مانند حذف خشونت و سكس و توجه به ويژگيهاي انساني و اخلاقي و معنوي و ديني و حتي سياسي مكتب معرفتي ويژه‌اي برخاسته از فرهنگ و تمدني ديرينه رابه نمايش مي‌گذارد. اين ويژگي باعث شده تا سينماي ايران علاقه‌مندان زيادي پيدا كند و با فيلم‌هاي كشورهاي ديگر دنيا كه با اين فضاي معرفتي سازگار هستند هم سويي يافته و به دنيا معرفي شود.

وي افزود:به همين جهت است كه مي‌گوييم ما به دنبال تكرار ديگران نيستيم. جشنواره‌هاي ديگر هم به شكلي اين همسويي را با خودشان تكرار مي‌كنند. اگر بتوانيم بر روي سه محور همسطحي، همگرايي و همجواري تمركز ويژه‌اي داشته باشيم مي‌توانيم روشي نو و خاص براي جشنواره ترسيم كنيم. البته طبيعي است و مي‌دانيم كه در دنيا هنوز براي ما فيلم نمي سازند ولي دست‌مان براي شروع چندان هم بسته نيست.

رضاداد در پايان خاطرنشان كرد: در سال جاري اگر هيأت انتخاب هم به اين سه محور توجه ويژه‌اي داشته باشد، مي‌توان بخش بين‌الملل را از آسيب‌هاي احتمالي مصون نگه داشت و هويت جدي‌تري در بخش بين‌الملل جشنواره‌ي فيلم فجر به وجود آورد.

انتهاي پيام

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن