تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802748583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عكس‌هاي كنار گذشته شده از اكسپو تهران مشكل سياسي نداشتند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: عكس‌هاي كنار گذشته شده از اكسپو تهران مشكل سياسي نداشتند
مدير گالري‌هاي خانه هنرمندان در نشست خبري دومين اكسپوي عكس تهران گفت: عكس‌هايي كه براي نمايش در اكسپو پذيرفته نشده‌اند، موارد سياسي نبودند و بيشتر مشكل اجتماعي داشتند كه ما براي حفاظت از روند برگزاري اكسپو، آن‌ها را كنار گذاشتيم.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ابتداي اين نشست علي جمشيدي مدير اكسپوي عكس تهران درباره برگزاري دومين دوره اين رويداد هنري گفت: آنچه كه براي ما در برگزاري دومين اكسپوي عكس تهران مهم بود، بدون حاشيه برگزار شدن آن است. اتفاقي كه امسال افتاده به دنبال حركتي است كه از سال گذشته شروع شد و امسال ما با استقبال خوب هنرمندان جوان مواجه شديم.

در اين اكسپو 450 هنرمند آثار خود را فرستادند كه بيش از دوهزار فريم عكس را شامل مي‌شد. پس از يك كار ستادي پنج ماهه، 238 عكس از 238 هنرمند به اين اكسپو راه پيدا كردند. تلاش ما اين بود كه هنرمندان جوان و ناشناخته در اين اكسپو فرصت نمايش عكس‌هاي خود را داشته باشند. موضوع عكس‌ها مثل سال گذشته آزاد و در ژانرهاي مختلف است. حساسيت خاصي روي تكنيك نداشتيم و كيفيت عكس‌ها مهم بود و موفق شديم همه گالري‌هاي خانه هنرمندان را براي نمايش آثار در اختيار داشته باشيم.

نشست خبري اكسپوي عكس تهران

او افزود: دليل اينكه برخي از عكس‌ها قيمت ندارند به توافق نرسيدن با قيمت پيشنهادي هنرمندان و سقف اكسپو بود. تلاش براي به فروش رساندن عكس‌ها مشكلي بود كه ما آن را پيش‌بيني كرديم. برخي از هنرمندان كه سابقه زيادي دارند و كارهايشان هم با كيفيت است، تصوراتي از قيمت در ذهن خود دارند كه با شرايط بازار و وضع موجود همخواني نداشت. سيستم قيمت‌گذاري اكسپو به اين صورت بود كه ما به هنرمندان گفتيم پيشنهاد خود را براي قيمت بگويند تا اكسپو با توجه به شرايط بازار، قيمت نهايي را اعلام كند كه دو مورد از عكس‌ها به دليل به توافق نرسيدن با هنرمند، بدون قيمت در اكسپو به نمايش گذاشته شدند.

جمشيدي همچنين عنوان كرد: بالاترين قيمت در اكسپوي امسال 10 ميليون تومان است. در مواردي كه با قيمت پيشنهادي هنرمند به توافق نرسيده‌ايم، تنها كاري كه توانستيم براي آن‌ها بكنيم، نمايش آثار آن‌ها در اكسپو بود. هنرمندي كه سال‌ها كار مي‌كند بايد متوجه باشد كه كاري را براي عرضه و فروش ارائه كند كه با گردش عرضه و تقاضا همخوان باشد. با توجه به اينكه تا به حال برنامه سازمان‌يافته‌اي براي قيمت‌گذاري آثار هنري وجود نداشته و اين مسئله جدي گرفته نشده است، ما هم در دومين اكسپوي عكس تهران با اين مشكل مواجه شديم.

مدير اكسپوي عكس تهران در ادامه اظهار كرد: وقتي يك هنرمند كارش را با قيمت 50 ميليون تومان پيشنهاد مي‌كند، ما نمي‌توانيم آن را بپذيريم. متأسفانه هنرهاي معاصر ما دچار مشكلات خاص ماركت‌زدگي شده‌اند. وقتي يك كار با قيمت بالا فروخته مي‌شود، پايه و اساسي ندارد و كار خوبي قلمداد مي‌شود. وضعيت كنوني ارائه آثار هنري تحت تأثير فضاي غلطي قرار گرفته و اين شبهه را براي هنرمند بوجود مي‌آورد كه قيمت بالايي روي عكس بگذارد. به جاي توجه به مسائل حاشيه‌اي بهتر است به نكات مثبت اكسپو توجه كنيم. تعداد هنرمندان شركت‌كننده در اين رويداد نسبت به سال گذشته بيش از يكصد نفر افزايش داشته است.

نشست خبري اكسپوي عكس تهران

او ادامه داد: سال گذشته هنرمندان زيادي در اكسپو بودند كه از هنرمندان معروف و بنام حوزه عكاسي بودند. به همين دليل برخي از قيمت‌ها بالا بود اما امسال با توجه به اينكه هسته اصلي برگزاري اكسپو جوان‌ها و هنرمندان ناشناخته هستند، سعي كرده‌ايم قيمت‌هاي مناسبي را براي آثار در نظر بگيريم. خيلي از كساني كه در اين اكسپو شركت‌ كرده‌اند، امكان نمايش آثارشان وجود ندارد. اميدوارم رفتارهاي غلط در حوزه خريد و فروش آثار هنري از بين برود و جريان‌هاي صحيح و حقيقي كار ارائه و فروش آثار را جلو ببرد. گالري شمس هم در حد توان خود و با رابطه‌هايي كه دارد تلاش خود را كرده است كه آثار به طور مناسب در ديد مخاطبان قرار بگيرد.

جمشيدي افزود: خريد و فروش آثار هنري در كشور ما نه تنها در حوزه عكس بلكه در تمام هنرهاي معاصر جوان است. تنها حدود پنج، شش سال است كه توجه دنيا به هنرهاي معاصر ما جلب شده است. ما براي هدايت اين جريان به سمت صحيح خود دو راه داريم. يكي اينكه با استفاده از تئوري، پژوهش، تحقيق و شناسايي بازارهاي بين‌المللي اين كار را انجام دهيم كه در شرايط كنوني امكان‌پذير نيست. راه دوم هم آزمون و خطا و اجراي پروژه‌هاي منطقي است كه در كنارش شناسايي بازار را هم داشته باشيم. اين مسئله به زمان نياز دارد. در تمام دنيا هيچ تئوري‌يي براي ماركت آثار هنري وجود ندارد و اين پروسه بايد روند خود را طي كند.

مدير اكسپوي عكس تهران در بخش ديگري از سخنانش درباره حضور هنرمندان حوزه‌هاي مختلف در اكسپوي سال گذشته گفت: حركت سال گذشته يك حركت تمام عيار نبود و طبيعي است كه مقدماتي براي آغاز يك رويداد درنظر گرفته شود و از چهره‌هاي مختلف دعوت كنيم اما شخصيت امروز اكسپو، شخصيت سال گذشته نيست و تلاش ما توجه به هنرمندان جوان بوده است. ما مي‌خواستيم چهره‌هاي جديد را به هنر عكاسي معرفي كنيم. حمايت از فعاليت‌هاي فرهنگي در بستر خود، وظيفه مديران فرهنگي و دولت است. در اكسپوهاي قبلي حداقل يك بودجه‌اي براي گاتالوگ، كارهاي ستادي و حتي خريد آثار وجود داشت اما آيا برگزاري اكسپوي امسال در اين حد هم به حمايت نياز نداشت؟

نشست خبري اكسپوي عكس تهران

در بخش ديگري از اين نشست جمشيد حقيقت‌شناس مدير نگارخانه هاي خانه هنرمندان درباره برگزاري دومين اكسپوي عكس تهران گفت: اميدواريم برگزاري اين رويداد، باني برگزاري بزرگترين نمايشگاه اكسپو عكس تهران باشد و هنر عكاسي را در ايران به جايگاه واقعي خود برساند. قيمت نداشتن برخي از عكس‌ها، اكسپو را زير سوال نمي‌برد. اكسپو مجموعه‌اي از گرايش‌هاي مختلف هنرمندان و خريداران است. اكسپوي مناسب اكسپويي است كه شرايط را در نظر بگيرد. بدترين كار ما بعد از انتخاب آثار اين بود كه آثار را حذف كنيم. ما با در نظر گرفتن سقف قيمت براي آثار مي‌خواستيم از روند رو به جلوي اين رويداد هنري مواظبت كنيم.

او در ادامه اظهار كرد : ارشاد براي برگزاري نمايشگاه‌هاي خانه هنرمندان يك مجوز كلي داده و ما زير نظر آن‌ها نيستيم. خيلي وقت‌ها خواستند كه نمايشگاه‌ها زير نظر آن‌ها برگزار شود تا به راحتي بر روي مميزها تسلط داشته باشند اما ما نپذيرفتيم. عكس هايي كه از اكسپو بيرون مانده‌اند مربوط به موارد خاص سياسي نيستند و بيشتر اجتماعي‌ هستند. دليل كنار گذاشته شدن آن‌ها هم محافظت از روند برگزاري اكسپو و بوجود آوردن شرايطي است كه به اين روند صدمه نزند.

حقيقت‌شناس همچنين درباره انتخاب آثار به نمايش درآمده در اكسپوي امسال گفت: قبلا در نمايشگاه‌ها و بين اصحاب هنر اگر ايده‌اي به ذهن هنرمند خطور مي‌كرد، خودبه‌خود حذف مي‌شد اما اكنون به نقطه‌اي رسيده‌ايم كه هنرمند فكر خود را به ايده، تصوير و عكس تبديل مي‌كند، آن را چاپ مي‌كند و به نمايشگاه مي‌فرستد كه ممكن است رد شود. من به هنرمندي كه عكسش در اكسپو مورد قبول واقع نشده بود، گفتم تا همين‌جا هم كه آمده‌اي خيلي خوب است. الان جا براي گفت‌وگو و اعتراض است. ترجيح من در كار اين است كه هيچ عكسي را حذف نكنم و جريان ديده شدن يا ديده نشدن يك اثر را به خود جامعه بسپارم.

نشست خبري اكسپوي عكس تهران

او افزود: روزي كه من وارد خانه هنرمندان شدم از فعاليت خانه 12 سال مي‌گذشت اما هيچ مكانيزيمي براي فروش آثار و دسترسي آسان مخاطبان وجود نداشت. سعي من در مدت حضورم در خانه راحت برگزار شدن نمايشگاه‌ها، جذب هنرمندان و حضور مؤثر آن‌ها بود. ما تلاش كرديم فضايي را ايجاد كنيم كه هنرمندان و خريداران به راحتي در نمايشگاه‌ها حضور داشته باشند. يكي از مشكلاتي كه نمايشگاه‌هاي آثار تجسمي با آن مواجه هستند اين است كه مردم بعد از تمام شدن نمايشگاه ديگر به آثار دسترسي ندارند. خانه هنرمندان قطعا از اكسپو كار مي‌خرد و هدفش اين است كه شرايط سالم و بهينه‌اي را براي گردش هنري آثار ايجاد كند تا آن‌ها به قيمت واقعي خود برسند.

حقيقت‌شناس همچنين گفت: معمولا قيمتي كه هنرمند روي كارش مي‌گذارد يك قيمت ذهني است. كار وقتي در گردش هنري قرار بگيرد به قيمت واقعي خود مي‌رسد، قيمتي كه در حضور حداقل 10 خريدار شكل بگيرد. مردم با اطمينان و امنيت كارها را خريداري كنند و اگر دوست نداشتند آن را پس بدهند.

انتهاي پيام

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن