تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818891210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دسترسي به سالن هاي نمايشگاهي همدان دشوار است/ مهيا نبودن امكانات هنرمندان را كوچ مي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دسترسي به سالن هاي نمايشگاهي همدان دشوار است/ مهيا نبودن امكانات هنرمندان را كوچ مي دهد
همدان - خبرگزاري مهر: يك هنرمند همداني گفت: متاسفانه بيشتر ساختمان هاي اداره ارشاد همدان كه داراي سالن هاي نمايشگاهي هستند در حاشيه شهر قرار گرفته اند كه امكان تردد و دسترسي راحت مردم به آنها ميسر نيست در حاليكه بايد اين مراكز در داخل شهر بوده و مركزيت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، تاكيد بر برگزاري و حفظ جايگاه دائمي نمايشگاه هاي هنري ضرورتي است كه مي تواند با پيش بيني برنامه‌هاي مستمر و منظم براي اين حوزه توسط دست اندركاران حوزه فرهنگ و هنر به راحتي ميسر شود.

در همين زمينه برنامه‌ريزي مناسب و جدي براي فعاليت حوزه هنرهاي تجسمي در استان‌ همدان مي‌تواند فضاي مناسبي را براي هنرمندان و مردم استان همدان فراهم كند چراكه مركز وابسته از جمله اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز حمايت خود را در خصوص ارائه امكانات لازم در خصوص برپايي اين نمايشگاه ها اعلام كرده است.

از اينرو در حال حاضر مشاهده مي شود كه نمايشگاه هاي آثار هنرمندان استان همدان به كررات در مراكز و گالري هاي متعدد شهر در حال برپايي است اما گذشته از اهداف برپايي اين نمايشگاه كه به نظر مي رسد بيشتر براي پر كردن رزمه كاري و استفاده از مزاياي آن از جمله بيمه صندوق هنرمندان است بايد نيت عمل را به فال نيك گرفت زيرا با اندكي تأمل در خصوص نقش مهم برگزاري نمايشگاه ها در رشد و توسعه فرهنگي و اقتصادي به راحتي مي توان به اهميت لزوم برگزاري اين نمايشگاه پي برد.

مسئولان بايد با حضور در نمايشگاههاي هنرمندان به ارتقا سطح كيفي و كمي آثار كمك كنند

البته نبايد فراموش كرد كه براي رسيدن به اين اهداف نيازمند برنامه ريزي، اطلاع رساني و تبليغات گسترده هستيم تا در مرحله اول علاقمندان از وقوع چنين اتفاقاتي مطلع گشته و با حضور خود در محل نمايشگاه ها موجبات رشد و ارتقا سطح كيفي و كمي آثار را فراهم كنند.

يكي از هنرمندان همدان كه هفته پيش اولين نمايشگاه انفرادي خويش را به مدت يك هفته در مجتمع فرهنگي و سينمايي شهيد آوني برپا كرددر گفتگو با مهر ضمن ابراز ناراحتي از عدم حضور مسئولان در چنين نمايشگاه هايي اظهار داشت: به نظر مي رسد براي بزرگان شهر "هنر " اهميت ندارد زيرا مسئولان فرهنگي عليرغم اينكه براي اكثر آنها دعوت نامه ارسال شده بود تا در افتتاحيه نمايشگاه حضور داشته باشند، حتي مسئولان ارشاد كه در مجتمع فرهنگي آنها نمايشگاه داير بود، يك نفر نيز حضور نداشت و اين امر جاي تاسف دارد.

مهناز فتحي گفت: متاسفانه بيشتر ساختمان هاي اداره ارشاد همدان كه سالن هاي نمايشگاهي دارند و نمايشگاهها نيز در آنها داير مي شود در حاشيه شهر بوده كه امكان تردد و دسترسي راحت مردم به آنها ميسر نيست در حاليكه بايد اين مراكز در داخل شهر بوده و مركزيت داشته باشند تا همه اقشار جامعه بتوانند از آنها بازديد كنند، بعنوان مثال سالن شهرداري همدان كه در ميدان بوعلي قرار دارد جاي مناسبي داشته ولي مسئولان آن نه تنها هزينه زيادي دريافت مي كنند بلكه به علت كثرت متقاضيان فرصت و زمان مناسب نيز در اختيار هنرمندان قرار نمي دهند.

وي با تشكر از حضور برخي اعضاي انجمن هاي ادبي در نمايشگاه خويش افزود: اداره ارشاد مي تواند با رايزني و اطلاع رساني مناسب از ساير نهادها و ارگان هاي ديگر نيز دعوت بعمل آورده تا گذشته از بازديد بتوانند با خريد آثار هنرمندان حمايت هاي مالي آنها را نيز براي ادامه راه خويش در پي داشته باشند.

هنرمندان همداني خانه نشين شده اند

اين هنرمند 24 ساله كه سابقه فعاليت در ساير رشته هاي هنري از قبيل فيلم سازي، تئاتر و... را دارد افزود :با اينكه استعداد و ظرفت هاي خيلي خوبي در اين شهر وجود دارد اما همدان بخاطر عدم اطلاع رساني و تبليغات مناسب شهري، از هنر خاموش است از اينرو فضا و شرايط كاري لازم مهيا نيست بطوريكه هنرمندان يا خانه نشين شده و يا به تهران و ساير استان ها كوچ كرده اند.

وي افزود : متاسفانه مسئولان همدان از ابتدايي ترين امكانات و وسايل نيز در تبليغات و حمايت از هنر استفاده مناسب نمي كنند بعنوان مثال با اينكه شبكه استاني صدا و سيما در همدان راه اندازي شده حتي يك برنامه كه مختص فرهنگ و هنر باشد، ارائه نمي دهد و هيچ كجاي دنيا مثل همدان به برنامه هاي دم دستي و تكراري نمي پردازند در حاليكه مي توان برنامه هاي متنوع فرهنگي و هنري را براي مردم كه عموماَ نيز فرهنگ دوست هستند ساخت تا مخاطبان بجاي ديدن شبكه هاي ماهواره اي از سرمايه و استعداد هاي بومي همدان استفاده كنند.

فتحي با بيان اينكه نسبت به قبل شرايط كمي بهتر شده و فضاي كار تاحدودي مناسب تر است، گفت: با اين حال اميدوارم با همت و درايت دست اندركاران، فرهنگ و هنر استان از حالت سكون خارج شده و بتوانيم جشنواره ها و اكسپوهاي متعدد مهم و بزرگي در زمينه هاي مختلف هنري از جمله نقاشي داشته باشيم.

هنرمند هرجا رود قدر بيند و بر صدر نشيند

در همين رابطه رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان همدان نيز در گفتگويي كوتاه ضمن بيان اينكه هنر و هنرمندجايگاه ويژه و بسي بالا در جامعه دارند، اظهار داشت: همانطور كه از اين سخن معروف كه "هنرمند هرجا رود قدر بيند و بر صدر نشيند" برمي آيد هرچند حضور مسئولان در نگارخانه ها و گالري هاي نمايشگاهي براي بازديد از آثار هنرمندان يك حركت پسنديده و خوشايند است وليكن اين نياز مادي و معنوي واقعي هنرمند نيست.

علي مرادي نور گفت: از آنجا كه هنرمندان ما عاطفه و احساس لطيفي دارند حضور ساير مردم و هنردوستان مي تواند مسئولين را نيز شامل شود كه دلگرمي واقعي اين سرمايه هاي فرهنگي جامعه را در پي خواهد داشت.

بدون ترديد برپايي نمايشگاههاي هنري در سطوح استاني، ملي و بين المللي، برگزاري جلسات سخنراني و سمينارهاي تخصصي در ارتباط با رشته هاي مختلف هنري،گردآوري، حفظ، مرمت و نمايش آثار هنري نفيس،آشنا كردن مردم و هنرمندان با هنرهاي معاصر، برقراري ارتباط با موزه ها و مراكز فرهنگي، هنري داخلي و خارجي، تحقيق و پژوهش در زمينه هاي هنري و فراهم كردن محلي مناسب براي تجمع هنرمندان را بايد از عمده پيش بيني هايي دانست كه در راستاي تحقق جايگاه واقعي هنرهاي تجسمي نقشي اساسي خواهد داشت.

كد خبر: 2199744

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۳۰ - ۱۱:۰۸

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن