تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803623873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيمارستانهاي همدان بدنبال جذب پزشك عمومي/ دياليزي ها با كمبود امكانات مواجهند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بيمارستانهاي همدان بدنبال جذب پزشك عمومي/ دياليزي ها با كمبود امكانات مواجهند
همدان - خبرگزاري مهر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي همدان با بيان اينكه تمام بيمارستانهاي استان همدان با كمبود پزشك عمومي روبرو هستند، گفت: غيبت پزشكان به وزارت بهداشت اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر پيش از ظهر چهارشنبه كارگروه سلامت و امنيت غذايي استان همدان با رياست معاون جديد سياسي و امنيتي استاندار همدان برگزار شد.

در اين كارگروه آخرين وضعيت حوزه درماني استان همدان توسط معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي مطرح شد كه مباحث عنوان شده نشان از وضعيت نامطلوب پايتخت تاريخ و تمدن ايران زمين در اين حوزه داشت.

حسن جلالوند در ارائه اين گزارش دو بازده زماني سال 91 و نيمه نخست سال 92 را لحاظ كرد و بر مبناي اين قياس و با بيان اينكه شهر همدان داراي پنج مركز آموزشي و درماني دانشگاهي است، اظهار داشت: براي اين پنج مركز آموزشي و درماني يك هزار و 600 تخت مصوب شده اما تخت هاي فعال در سال 91 در اين شهر يك هزار و 232 تخت و در نيمه نخست امسال نيز يك هزار و 240 تخت بيمارستاني بوده است.

360 تخت مصوب بيمارستاني در شهر همدان هنوز محقق نشده است

اين آمار نشان از آن داشت كه 360 تخت بيمارستاني مصوب شده در پنج مركز آموزشي درماني همدان هنوز محقق نشده است.

وي ضريب اشغال تخت در اين مراكز را در سال 91 معادل 73 و 88 صدم درصد اعلام كرد و افزود: اين رقم در شش ماه نخست امسال 71 و 78 صدم درصد بوده و تعداد بيماران بستري شده در سال 91 در اين مراكز نيز 95 هزار و 36 نفر و در نيمه نخست امسال 55 هزار و 706 نفر بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي استان همدان گريزي به وضعيت تخت هاي بيمارستاني در بيمارستان هاي مختلف شهر زد و در اين زمينه با اشاره به فعال بودن 121 تخت در بيمارستان فعلي اكباتان همدان گفت: اين در حالي است كه تعداد 300 تخت بيمارستاني براي اين مركز مصوب شده است.

جلالوند در توضيح دليل عدم تحقق تعداد تخت مصوب در بيمارستان اكباتان گفت: بخش عمده اي از اين بيمارستان تخريب شده و در حال بازسازي است و بيمارستان فعلي فضاي بيش از اين را اجازه نمي دهد و در حال حاضر 121 تخت فعال دارد در حاليكه در بيمارستان شهيد بهشتي علي رغم اينكه ظرفيت آن در حوزه سازمان بهزيستي به عنوان توانبخشي ديده شده و 60 تخت بستري براي آن پيش بيني شده اما در حال حاضر حدود 200 تخت فعال در اين مركز وجود دارد.

وي همچنين در تشريح وضعيت كنوني بيمارستان بهشتي همدان نيز عنوان كرد: تعدادي از بخش هاي اين بيمارستان در قالب بخش هاي ستاره دار هستند كه در آمار تخت هاي فعال محاسبه نمي شوند كه در اين راستا تخت هاي اورژانس، دياليز، اتاق عمل، زايمان جزو تخت هاي ستاره دار هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي استان همدان با تاكيد كرد: آماري كه در اين حوزه ارائه مي شود آمار تخت هايي است كه بيمار براي بيش از شش ساعت بر آن بستري مي شود و در بيمارستان اقامت دارد.

تخت هاي ستاره دار هر مركز درماني جزو تخت هاي مصوب آن نيست

حسن جلالوند با بيان اينكه تخت هاي ستاره دار هر مركز درماني جزو تخت هاي مصوب آن نيست، اضافه كرد: به دليل اينكه دانشگاه هاي علوم پزشكي اعلام كرده اند كه تخت هاي ستاره دار هم نيرو بر هستند و هم هزينه بر، در بهمن ماه سال گذشته در حوزه معاونت درمان وزارت بهداشت برنامه ريزي شد تا تخت هاي ستاره دار نيز وارد آمار تخت هاي فعال شوند و در آمار سال 93 به عنوان تخت هاي نيروبر و هزينه بر در نظر گرفته شوند و از اعتبارات نيز برخوردار باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي استان همدان با اشاره به فعاليت بيمارستان فاطميه نيز گفت: در حال حاضر يك بخش از اين بيمارستان بازسازي شده و با حداكثر ظرفيت مورد استفاده است كه متاسفانه فضاي فيزيكي اين بيمارستان نيز امكان اينكه بهره برداري از تمام تخت هاي مصوبش را بدهد، نيست.

به دليل استهلاك زياد امكان بستري بيمار در برخي بخش هاي بيمارستان فاطميه وجود ندارد

وي ادامه داد: برخي از بخش هاي قديمي بيمارستان فاطميه همدان كه فاقد استاندارد فعاليت بودند نيز به عنوان واحدهاي اداري مورد استفاده قرار گرفته اند و به دليل استهلاك زياد امكان بستري بيمار در اين بخش ها وجود ندارد.

جلالوند در بخش ديگري از سخنانش به بيمارستان هاي فعال در ساير شهرستان هاي استان همدان اشاره داشت و در اين زمينه بيان كرد: در 10 بيمارستان دانشگاهي فعال در شهرستان هاي استان همدان 982 تخت مصوب وجود دارد كه در سال 91 تعداد 854تخت فعال بوده و در نيمه نخست امسال نيز از اين تعداد 859 تخت فعال داشته ايم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي استان همدان در اين بحث ادامه داد: ضريب اشغال تخت در سال 91 به طور متوسط در 10 بيمارستان شهرستان هاي استان 61 و 25 صدم درصد و در نيمه اول امسال نيز 54 و 54 صدم درصد بوده و تعداد بيماران بستري شده در سال گذشته در اين بيمارستان ها 74 هزار و 954 نفر و در نيمه اول امسال 34 هزار و 569 نفر بوده است.

وي همچنين با اشاره به تعداد تخت هاي ويژه در پنج بيمارستان آموزشي درماني در شهر همدان نيز اظهار داشت: در سال 91 تعداد تخت هاي سي سي يو اين پنج مركز 26 تخت، آي سي يو 92 تخت، ان آي سي يو 10 تخت و در نيمه اول امسال سي سي يو 36 تخت، آي سي يو 78 تخت و ان آي سي يو 23 تخت فعال داشت.

جلالوند پس از اعلام گزارش در زمينه وضعيت بيمارستان ها در زمينه چالش ها و مشكلات حوزه درمان استان همدان سخن راند و گفت: يكي از مشكلات مهم كنوني حوزه درمان استان همدان كمبود تخت هاي ويژه است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي استان همدان همچنين به اعمال جراحي انجام شده در سال 91 و نيمه اول امسال در همدان اشاره داشت و در اين زمينه گفت: در سال گذشته در شهر همدان تعداد 42 هزار و 776 مورد جراحي سه هزار و 643 سزارين و در نيمه نخست امسال نيز 25 هزار و 75 مورد جراحي و دو هزار و يك مورد سزارين نجام شده است.

وي با اشاره به نيروهاي پرسنلي در زمينه مراكز درماني دانشگاه علوم پرشكي همدان نيز گفت: در حال حاضر به ازاي هر تخت بيمارستاني يك و 53 صدم نيروي درماني در همدان داريم.

به ازاي هر چهارو نيم بيمار دياليزي يك تخت وجود دارد

جلالوند افزود: در حال حاضر 410 بيمار دياليزي و 76 تخت فعال دياليز در همدان وجود دارد كه بر اين اساس مي توان گفت به ازاي هر چهارونيم بيمار دياليزي يك تخت وجود دارد.

وي كمبود تخت هاي دياليز در استان همدان را از ديگر چالش هاي مهم دانست و از نبود نيروي فعال در اين زمينه نيز گلايه داشت و گفت: يك بخش 12 تخت خوابي دياليزي در بيمارستان شهيد بهشتي با همه تجهيزات آماده شده كه به دليل نداشتن نيرو امكان فعال شدن آن ميسر نيست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي استان همدان عنوان داشت: بيمارستان فوق تخصصي قلب و عروق فرشچيان با 200 تخت مصوب، اكباتان با 220 تخت مصوب، شهيد حيدري نهاوند با 160 تخت مصوب، بيمارستان 96 تخت خوابي تويسركان، 64 تخت خوابي بهار و بخش سوختگي بيمارستان بعثت با 36 تخت فعال مي شوند.

760 تخت در بيمارستان هاي دانشگاهي همدان در حال احداث است

جلالوند با بيان اينكه 760 تخت در بيمارستان هاي دانشگاهي همدان در حال احداث است، گفت: موسسه دارالايتام مهديه موافقتنامه اصولي براي احداث بيمارستان 96 تخته اخذ كرده كه تا كنون براي آن اقدامي صورت نگرفته است.

وي همچنين ادامه داد: امسال 85 نفر پزشك متخصص جذب كرده ايم كه از اين تعداد 11 نفر تاكنون شروع بكار نكرده اند كه غيبت آنان به وزارت بهداشت اعلام شده و پيگير شروع به كار آنها هستيم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي استان همدان به ديگر چالش هاي حوزه درمان استان همدان اشاره كرد و با اشاره به كثرت اين چالش ها، ابراز داشت: منابع مالي از جمله اين مشكلات است كه علل مختلفي دارد.

وي گفت: طرح خودگرداني بيمارستان ها، پرداخت فوق العاده جذب پرسنل از درآمد اختصاصي، عدم تناسب تعرفه هاي دولتي با قيمت تمام شده خدمات، پوشش ناكافي بيماران توسط سازمان هاي بيمه گر پايه و پرداخت هاي با تاخير اين سازمان ها و عدم تناسب چارت سازماني بيمارستان ها با تعداد تخت هاي فعال از مشكلات است.

جلالوند به كمبود نيروي انساني در حوزه درمان استان همدان اشاره كرد و از محسوس بودن اين مشكل براي نيروي درماني مرد سخن راند و افزود: در حوزه اورژانس نيز كمبود نيروي انساني محسوس است و در حال حاضر تمام بيمارستان هاي همدان با كمبود پزشك عمومي مواجه هستند.

وي همچنين به كمبود نيروي متخصص در كادر درماني همدان اشاره كرد و ابراز داشت: اين كمبود در شهرستان ها و مركز استان مشكل ساز شده و رشته هايي چون جراحي عمومي، جراحي زنان و زايمان، متخصص مغز و اعصاب و متخصص چشم و گوش و حلق و بيني از جمله كمبودهاي حوزه تخصصي است.

اعتبارات ناكافي بيماران صعب العللاج و تصادفي مشكل ساز شده است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي استان همدان از اعتبارات ناكافي بيماران صعب العلاج و تصادفي گلايه كرد و با بيان اينكه اين اعتبارات ناكافي است، ابراز داشت: دستورالعملي كه در اين زمينه داده مي شود محدوديت دارد و امكان اينكه هر بيماري بتواند ميزان مورد نياز را استفاده كند، فراهم نيست.

كد خبر: 2198159

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۷ - ۱۴:۱۱

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن