تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818841774




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيت‌الله نوري همداني:مهمترين موضوع حوزه‌هاي علميه مسئله مهدويت است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آيت‌الله نوري همداني:مهمترين موضوع حوزه‌هاي علميه مسئله مهدويت است
يكي از مراجع تقليد مهمترين موضوع حوزه‌هاي علميه را مسئله مهدويت دانست و گفت: روحانيون بايد با آگاهي بخشي به اجتماع، مردم را آماده ظهور كنند.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله حسين نوري همداني ظهر امروز در جمع دست اندركاران دهمين همايش دكترين مهدويت، اين موضوع را دريايي عميق و ناب توصيف كرد و اظهار داشت: لازم است ابعاد مختلف مهدويت را به شكلي صحيح و با بياني شيوا براي مردم و جامعه تبيين كنيم.

وي افزود: با وجود ضرورت پرداختن به اين موضوع صدا و سيما همكاري و همراهي لازم را در اين زمينه ندارد.

اين مرجع تقليد با بيان اينكه مي‌توان ساعاتي از شبانه‌روز را به برنامه‌هاي مخصوص مهدويت در صدا و سيما اختصاص داد گفت: با اين وجود غربت مسائل ديني و مهدوي در برنامه‌‌سازي‌ها احساس مي‌شود.

وي ادامه داد: جامعه بايد مسائل مربوط به مهدويت را در خود احساس كند و اين موضوعات كه جزو اعتقاد تشيع هستند به خوبي براي مردم تبيين شوند؛ بعثت، غدير، عاشورا، امامت و مهدويت سلسله مسائلي در راستا و ادامه يكديگر هستند و بايد ارتباط ميان آنها و سرانجام نهايي يعني ظهور منجي موعود به خوبي و در همه ابعاد مورد بررسي و موشكافي قرار بگيرد.

آيت‌الله نوري همداني تصريح كرد: نمي‌توان مهدويت را موضوعي منحصر در چند كتاب و مجله يا درس‌هاي حوزوي و دانشگاهي دانست بلكه بايد اين مفهوم را وارد اجتماع كرد.

استاد برجسته حوزه علميه قم تلاش وهابي‌ها براي حذف اعتقادات شيعيان و وارونه جلوه دادن آنها را مورد توجه قرار داد و افزود: آنها از آيات قرآن تفاسيري به رأي و برداشت خود انجام مي‌دهند و مي‌گويند مسئله امامت واقعيت ندارد بنابراين لزوم مقابله علمي و منطقي با آنها بيش از گذشته احساس مي‌شود.

وي اضافه كرد: كشورهايي مانند عربستان سعودي و قطر پول نفت و گاز خود را براي مقابله با تشيع، جمهوري اسلامي و حكومت بشار اسد هزينه مي‌كنند و در اين راه سعي دارند با ساخت مساجد فراوان در كشورهاي مختلف جهان، بسياري از پيروان آيين اسلام را به وهابيت سوق دهند.

آيت‌الله نوري همداني بيان داشت: ما هم نيازمند وسايل و ابزارهايي براي تبليغ تشيع و اعتقادات خود هستيم هرچند مي‌بينيم مراجع تقليد مواردي همچون حرام بودن جريمه ديركرد يا ديگر مسائل را مطرح مي‌كنند ولي باز هم اين مسائل در جامعه وجود دارند.

اين مرجع تقليد در ادامه ضمن گلايه از صدا و سيما به دليل پخش نكردن همه مسائلي كه توسط مراجع تقليد عنوان مي‌شوند گفت: در بحث مهدويت بايد اين حقيقت را به مردم بگوييم كه امام راحل انقلاب اسلامي را زمينه‌ساز ظهور مي‌دانستند.

وي خاطرنشان كرد: مهدويت و مباحث اعتقادي شيعي را بايد از غربت بيرون آورد و در اين راستا مي‌توان از حضور چند ساعته كارشناسان مهدوي در برنامه‌هاي صدا و سيما بهره برد.

آيت‌الله نوري همداني ضمن پيشنهاد قرار دادن يك درس ويژه مهدويت در حوزه‌هاي علميه گفت: مهدويت داراي ابعاد گوناگوني است كه يكي از آنها توجه به سبك زندگي اسلامي است.

استاد خارج فقه حوزه علميه قم 25 سال خانه‌نشيني حضرت علي(ع) را مورد توجه قرار داد و افزود: مردم در همين مدت دچار انحرافاتي شدند به همين دليل بايد ميزان شناخت جامعه نسبت به امام عصر(عج) و آموزه‌هاي ديني را با توجه به شرايط غيبت ارتقا دهيم.

وي با اشاره به فتنه‌هايي كه در آخرالزمان رخ خواهند داد تصريح كرد: شناخت زمان و دشمن‌شناسي در راستاي تربيت معنوي و اخلاقي مردم براي آمادگي ويژه زمان ظهور اهميت فراواني دارد.

آيت‌الله نوري همداني مهمترين موضوع حوزه‌هاي علميه را مسئله مهدويت دانست و گفت: روحانيون بايد توجه داشته باشند كه در هر جامعه‌اي اصل بر حمايت مردمي است و وقتي مردم به ميدان بيايند رهبران نيز مي‌توانند پيروز شوند بنابراين آگاهي دادن به عموم مردم در اجتماع اهميت ويژه‌اي دارد.

استاد برجسته حوزه علميه قم در خاتمه افزود: در ديدارهايي كه با رهبر معظم انقلاب داشتم دو بار به ايشان عرض كردم صدا و سيما با ما نيست و حوزه‌هاي علميه، علما و روحانيون در برنامه‌هاي صدا و سيما بسيار كمرنگ هستند.

انتهاي پيام/78004/س40

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن