تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819093240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيت الله نوري همداني: در حوزه‌هاي علميه افراد متخصص تربيت نمي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:الف: آيت الله نوري همداني: در حوزه‌هاي علميه افراد متخصص تربيت نمي‌شوند
يكي از مراجع تقليد شعيان با انتقاد از وضعيت تربيت افراد متخصص در حوزه‌هاي علميه گفت:در حوزه‌هاي علميه همچون گذشته افراد برجسته با تبحر و متخصص تربيت نمي‌شوند.

به گزارش مهر، آيت الله العظمي حسين نوري همداني ظهر يكشنبه در ديدار معاون و كارشناسان پژوهش حوزه علميه اظهار داشت: در زمان حاضر با موضوعات متفاوتي مواجه هستيم و در حوزه‌هاي علميه همچون گذشته افراد برجسته با تبحر و متخصص تربيت نمي‌شوند و بزرگاني كه از دنيا مي‌روند جايگزيني براي آنها وجود ندارد و بايد علت اين امر را جستجو كنيم.

وي بيان داشت: امروز ۸۰ درصد طلبه‌ها اهل قلم نيستند، ما بايد وسعت علم خود را زياد كرده و قلم بر دست گرفته و در ادبيات فارسي غني باشيم. استاد برجسته حوزه با بيان اين كه اسلام پاسخگوي نيازهاي انسان در همه زمان است، عنوان كرد: علماي اسلام در طول دوره‌هاي مختلف گام هايي را براي پاسخگويي به نيازهاي مردم برداشته اند و در حال حاضر، نياز به اين عمل شدت بيشتري دارد و كار پژوهش از اهميت زيادي برخوردار است.

وي با بيان اين كه هركس براي كاري آفريده شده است، اظهار كرد: در حوزه همچون گذشته دقت و تلاش وجود ندارد؛ در حوزه بايد مراقب همه افراد باشيم و پس از شناسايي هر فردي استعدادها را بسنجيم و آنها را طبقه بندي كنيم. آيت الله نوري همداني ادامه داد: بايد در حوزه نظم و انضباط حاكم باشد و نسبت به گذشته توليد بيشتري در حوزه داشت.

لزوم ارائه پاسخ اسلامي به مشكلات در فضاي مجازي
وي با اشاره به بيداري اسلامي كه در دنيا به وجود آمده افزود: كشورهاي اسلامي مشكلات سياسي دارند اما اروپا و امريكا ۹۹ درصد مشكلاتشان مربوط به اقتصاد آنها است و ما بايد در برابر دنياي سرمايه دار كاپيتاليستي راهكارهاي اسلامي را در فضاي مجازي براي مشكلاتشان ارائه دهيم و دنياي امروز اين عمل را از ما مي‌خواهد. اين مرجع تقليد شيعيان عنوان كرد: دشمن از مركب استكبار بيرون نمي‌آيد و روز به روز براي كوبيدن شيعه كار مي‌كنند و همه هم و غمشان همين است و تكفيري‌ها تمام امكانات را براي كوبيدن ما به كار گرفته‌اند.

بايد در اقتصاد و فرهنگ قوي شويم
وي ادامه داد: دشمنان امروز ايران هراسي در كشورهاي اطراف، اسلام هراسي در كشورهاي بيگانه و شيعه هراسي در ميان اهل سنت ايجاد كرده‌اند، ما با دنياي استكبار و تكفيري‌ها و صهيونيست‌ها و دست نشاندگان آنها مواجه هستيم و بايد همچون قدرت نظامي كه داريم در اقتصاد و فرهنگ نيز قوي شويم و پاسخ آنها را بدهيم.

آيت الله نوري همداني با بيان اين كه اسلام ديني پويا است، عنوان كرد: در دنياي امروز انرژي هسته‌اي، تروريسم و امنيت بسيار مطرح است و بايد با همفكري، فقه جواهري را در اين مسائل اعمال كنيم. وي خطاب به مسئولان پژوهش تصريح كرد: كار شما بسيار مهم و باارزش و در عين حال مشكل است و شايد يكي از مهم ترين كار در حوزه، پژوهش باشد و تصدي اين عمل همت بلند و شايستگي شما را نشان مي‌دهد و اين توفيق خداوند است. وي ادامه داد: شما در عرصه بسيار مهمي قدم گذاشته‌ايد و بايد تلاش كنيد كه در فضاي مجازي به سخناني كه عليه شيعيان گفته مي‌شود پاسخ دهيد.

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن