تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804029452




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حلقه ارتباطي كه در كانون پرورش فكري قطع شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: حلقه ارتباطي كه در كانون پرورش فكري قطع شده است
احمد اكبرپور گفت: حلقه ارتباطي كه شايد قبل از انقلاب بين نويسندگان و هنرمندان در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان وجود داشت، قطع شده است.

او همچنين اظهار كرد: مديرعامل كانون بايد احياگر حلقه هنرمندان در تمامي رشته‌ها به منظور بازگشت دوباره به روزهاي پرافتخار اين مركز باشد و شايد بتوان يكي از مهم‌ترين قدم‌ها را پيوند بخش سينمايي و ادبي دانست.

اين نويسنده ادبيات كودك و نوجوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ادبيات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: ارتباط نويسندگان و خالقان ادبي با سينماگران هم مي‌تواند به اقتصاد ادبيات كمك كند و هم رونق‌بخش سينماي كودك و نوجوان مغموم ما باشد.

او افزود: در حال حاضر اگرچه جشنواره سينماي كودك به صورت سالانه برگزار مي‌شود، اما اين واقعيتي است كه ارتباط نويسندگان و فعالان سينمايي حتا در اين جشنواره نيز به شكل مملوس ديده نمي‌شود. شايد لازم باشد براي ايجاد ارتباط جايزه‌اي ويژه براي بهترين آثار اقتباسي قائل شد.

نويسنده كتاب «شب به‌خير فرمانده» تأكيد كرد: طرح رمان نوجوان امروز كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان بدون شك يكي از بهترين پروژه‌هاي كانون در ساليان اخير بوده و باعث شده است تا بحث نشر كتاب از حالت انحصاري خارج شود و در اختيار مجموعه وسيع‌تري از نويسندگان قرار گيرد.

او همچنين گفت: البته اين شكستن فضاي انحصاري خاص طرح رمان نوجوان امروز است و در حوزه‌هاي ديگر مثل رمان كودك و ديگر شاخه‌ها كم‌تر ديده مي‌شود، چرا كه بخش كارشناسان كانون گويي مجزا از ديگر بخش‌هاي اين مركز، سخت‌گيري‌هاي خاص خود را دارد و در محدوده ويژه‌اي رفتار مي‌كند.

اكبرپور اظهار كرد: انتظار مي‌رود با حضور شخص توانمندي همچون حميدرضا شاه‌آبادي، ساير بخش‌هاي كانون هم درهاي بسته‌شان را به روي عموم هنرمندان باز كنند و اين‌گونه نباشد كه كانون فقط منتشركننده آثار نويسندگان خاص قرار گيرد.

او همچنين گفت:‌ در حالت معمول هيچ كتابي در هيچ زماني از آثار من از سوي كارشناسان كانون مورد پذيرش و تأييد قرار نگرفت، در حالي‌كه دو كتاب من با عنوان‌هاي «من نوكر بابام نيستم» و «ردپاي نويسنده عقده‌اي» در جشنواره‌ كانون كانديداي بهترين رمان‌ شدند و اين در حالي است كه كارشناسان اين مركز اين كتاب‌ها را رد كرده بودند.

اين نويسنده افزود: وقتي من علت اين مسأله را جويا شدم، به من گفته شد كارشناسان نظر خود را دارند و نظر داوران مجزا از نظر آن‌هاست. در واقع به نظر مي‌رسد سخت‌گيري‌هاي غيراصولي كارشناسان ادبي در بخش‌هايي از كانون باعث عقب‌ رانده شدن برخي از آثار موفق شده و مي‌شود كه اين درست نيست.

اكبرپور گفت: البته طرح رمان نوجوان كانون پرورش كودكان و نوجوانان از اين قاعده مجزا بود و شرايطي را فراهم كرد تا همه نويسندگان با تمامي طيف‌هاي فكري بتوانند در دايره‌اي به كار خود مشغول شوند. اگر بشود اين تعامل را گسترش داد و به ديگر بخش‌هاي كانون كشاند، اتفاق بزرگي رخ خواهد داد.

او همچنين گفت: حلقه ارتباطي كه شايد قبل از انقلاب بين نويسندگان و هنرمندان در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان وجود داشت، قطع شده است، بنابراين فيلم‌سازان ما كم‌تر در جريان رمان‌هاي موفق هستند، كما اين‌كه نويسندگان ادبي ما اطلاعات زيادي درباره سينماي كودك و نوجوان ندارند، در حالي‌كه ارتباط تنگاتنگ اين دو مي‌تواند آينده درخشاني را هم براي سينماگران و هم نويسندگان رقم زند.

انتهاي پيام

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن