تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803071284




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال پاكسازي قومي در سودان جنوبي


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: احتمال پاكسازي قومي در سودان جنوبي
گروه بين الملل: يك سخنگوي سازمان ملل متحد مي‌گويد اوضاع در ايالت جونقلي در سودان جنوبي رو به وخامت است و در ميان ناظران نيز اين نگراني به وجود آمده است كه تازه‌ترين دور خشونت‌ها در آن كشور به «پاك‌سازي قومي» منتهي شود.

دولت مركزي سودان جنوبي كنترل خود را بر شهر «بور» مركز ايالت جونقلي از دست داده است، همزمان گروهي از وزيران خارجه كشورهاي قاره آفريقا با مقام‌ها در جوبا، پايتخت، ديدار كرده‌اند تا براي تازه‌ترين دور تنش‌ها در آن كشور چاره‌اي بيانديشند.

در ميان صدها قرباني خشونت‌هاي روزهاي گذشته در آن كشور سه صلح‌بان ملل متحد نيز پس از حمله به يكي از مراكز اين سازمان جان خود را از دست دادند. خبرگزاري آسوشيتدپرس مي‌گويد اين نگراني وجود دارد كه مرحله بعدي از خشونت‌ها به يك «پاك‌سازي قومي» منتهي شود.

باراك اوباما، رئيس‌جمهوري آمريكا، 28 آذر ماه در حالي‌كه خواست درگيري‌ها هر چه زودتر متوقف شوند، دستور اعزام گروهي 45 نفره از ارتش ايالات متحده را براي حفاظت از كاركنان آن كشور در سودان جنوبي نيز صادر كرد.

باراك اوباما از همه طرف‌هاي درگير خواسته است تا خشونت‌ها را متوقف كرده و به «مشاوره خردمندانه همسايگان اهميت داده، به سوي گفت‌وگو گام برداشته و سريعا آرامش و آشتي را برقرار كنند».

رئيس‌جمهوري آمريكا مي‌گويد رهبران سودان جنوبي «بايد متوجه شودند كه كنار آمدن با دشمن عرصه سياسي كار سختي‌ست، اما نقاهت پس از خشونت‌هاي غير قابل كنترل كار به مراتب سخت‌تري‌ست». مقر موقتي سازمان ملل در ايالت جونقلي، از نقاط اصلي ناآرامي‌ها كه از كنترل دولت خارج شده، قرار است تحت حفاظت بيشتري قرار گيرد. فرهان حق، يكي از سخنگويان سازمان ملل، گفته است شصت تن از نيروهاي ارتش قرار است به اين مقر سازمان ملل اعزام شوند.

بنا به گفته فرهان حق، گروهي از جوانان قوم «نوير»، به 32 نفر از اعضاي قوم «دينكا» كه به پايگاه موقتي ملل متحد پناه آورده بودند، حمله كردند. به گفته اين سخنگوي ملل متحد اين 32 نفر مفقود شده‌اند.

حق در عين حال مي‌گويد اوضاع در ايالت جونقلي رو به وخامت بيشتر است.

تازه‌ترين دور درگيري‌ها كه ريشه در اختلافات قومي دارند، پنج روز است كه به‌طور فزاينده‌اي ادامه دارد و تا كنون دست‌كم 500 قرباني و 20 هزار زخمي برجاي گذاشته است.

اقوام ساكن سودان جنوبي كه تا سال 2011 ميلادي عمدتا با حكومت مركزي در خارطوم مبارزه مي‌كردند، از زمان استقلال آن كشور از سودان، رو به درگيري و خشونت عليه يكديگر آورده‌اند. روز دوشنبه گذشته گروهي از ارتش، به پايگاه گارد رياست جمهوري حمله كردند.

پس از اين حمله رئيس‌جمهوري سودان جنوبي، معاون بركنار شده خود را به تلاش براي كودتاي نظامي متهم كرد. هر دو چهره سياسي از دو گروه قومي رقيب در سودان جنوبي مي‌آيند و قبيله‌هايي كه به آنها تعلق دارند -رئيس‌جمهوري به قبيله دينكا و معاون او به قبيله نوير- پيشتر نيز بارها با يكديگر درگير شده بودند.

شنبه 30 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن