تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803107520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«شعراء اهل‌بیت الطاهرین فی مناقب آل ابیطالب»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



نگاهی به یک کتاب تازه منتشر شده؛
«شعراء اهل‌بیت الطاهرین فی مناقب آل ابیطالب» خبرگزاری رسا ـ کتاب «شعراء اهل‌بیت الطاهرین فی مناقب آل ابیطالب علیهم السلام» نوشته آیت‌الله سید عبداللطیف قریشی کوه‌کمره‌ای از سوی انتشارات شفتین منتشر و روانه بازار شده است.



 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب «شعراء اهل‌بیت الطاهرین فی مناقب آل ابیطالب علیهم السلام» نوشته آیت‌الله سید عبداللطیف قریشی کوه‌کمره‌ای از سوی انتشارات شفتین آبان‌ماه سال 92 چاپ و روانه بازار شده است.
 
مؤلف این اثر، دانشمند پرتلاش آیت‌الله سید عبداللطیف قریشی کوه‌کمره‌ای است، وی در طی بیش از نیم قرن تلاش و فعالیت علمی و تحقیقاتی، آثار ارزشمندی به وجود آورده‌ که این اثر یکی از آنها است، ایشان سال‌هاست در گوشه‌ای از کتابخانه آیت‌الله مرعشی به تحقیق و نگارش آثارشان مشغولند و به جهت تواضع و فروتنی هیچ اقدامی در معرفی و انتشار آثار خود نکرده است.
 
کتاب «شعراء اهل‌بیت الطاهرین فی مناقب آل ابیطالب»، کتابی است که به زبان عربی چاپ شده و دربردارنده اشعاری از شاعران عرب‌زبان است که در مدح و منقبت اهل‌بیت علیهم‌السلام سروده شده است.
 
در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «در میان عالمان پاکباخته و روشن‌ضمیر قرون میانه اسلام شیعی، کمتر کسانی یافت شده‌اند که در عرصه جهان فکری و قلمی، در برابر اکذوبه‌های بنیادفکن فرومایگان عصر حاکمیت جهل و جور، علیه حقانیت مظلوم‌ترین دودمان تاریخ بشر، چون علامه نحریر ابوجعفر محمد بن علی ابن شهر آشوب ساروی مازندرانی، توفیق تدوین و تبیین موسوعه‌ای عظیم‌القدر به لحاظ مضمون و محتوی، در دفاع از حریم ولایت اوصیای رسول‌الله صلی الله علیه و آله، همانند المناقب یافته باشد.
 
به اتفاق زعمای قوم حتی از میان عالمان اهل‌سنت نیز علامه ابن شهر آشوب بحق، گوی سبقت را از اقران خویش ربوده است، به ویژه در ادواری که حکومت و قدرت بر بلاد اسلامی بدست آنانی بوده که با نعل وارونه‌زدن و رندی پیشه‌کردن، درصدد بی‌اعتبار ساختن جایگاه رفیع خاندان رسالت بوده‌اند.کاربری شعر و زبان شاعرانه در ارسال پیام و برقراری ارتباط وثیق عاطفی و خیال‌انگیز، واقعیتی انکارناپذیر است.
 
از میان هنرهای هفت‌گانه، جهان شعر و شاعری نافذترین ابزار پیام‌رسانی است. شعر بازتاب افکار و عواطف شاعر در قالب‌هایی از الفاظ وزین و آهنگین برای تأثیر بیشتر بر ضمیر خیال مخاطبان است تا اندیشه‌ها و انگیزه‌های آنان را برتکاند و به سمت مطلوب بجهاند.»
 
کتاب «شعراء اهل‌بیت الطاهرین فی مناقب آل ابیطالب علیهم السلام» نوشته آیت‌الله سید عبداللطیف قریشی کوه‌کمره‌ای از سوی انتشارات شفتین آبان‌ماه سال 92 با شمارگان 1000 نسخه در 944 صفحه منتشر شده است./907/ن601/ق



۱۳۹۲/۹/۲۸






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن