تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802351173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با حضور آيت الله سيد هاشم رسولي محلاتي عضو ارشد دفتر حضرت امام و مقام معظم رهبري و با پيام حضرت آيت الله العظمي مكارم شيرازي آئين پاياني مسابقات دارالقرآن امام علي ابن ابيطالب(ع) برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: با حضور آيت الله سيد هاشم رسولي محلاتي عضو ارشد دفتر حضرت امام و مقام معظم رهبري و با پيام حضرت آيت الله العظمي مكارم شيرازي آئين پاياني مسابقات دارالقرآن امام علي ابن ابيطالب(ع) برگزار شد
آئين پاياني هفتمين دوره مسابقات دارالقرآن امام علي ابن ابيطالب(ع) جمعه ‌گذشته، 22 آذرماه، با معرفي و تجليل از برترين‌ بانوان قاري و حافظ قرآن پايان يافت.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا)، آئين پاياني هفتمين دوره مسابقات دارالقرآن امام علي ابن ابيطالب(ع) جمعه گذشته، 22 آذرماه، با حضور جمعي از بانوان حافظ و قاري قرآن استان تهران، آيت‌الله سيدهاشم رسولي‌محلاتي، مترجم و پژوهشگر قرآني و مسجدجامعي، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، برگزار شد. اين مراسم با تلاوت آياتي از كلام الله مجيد توسط كريم منصوري، قاري بين‌المللي قرآن كريم آغاز شد. اجراي اين مراسم برعهده عباس سليمي، خادم القرآن و پيشكسوت قرآني بود.

قرائت پيام حضرت آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي توسط مرتضي نجفي‌قدسي، سرپرست دارالقرآن امام علي ابن ابيطالب(ع) و ارائه گزارشي از روند برگزاري سه روزه رقابت‌هاي هفتمين دوره اين مسابقات توسط محمد انصاري، مديرعامل اين دارالقرآن از بخش‌هاي اين آئين پاياني بود.

در بخشي از پيام آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي آمده است؛ قدرت‌نمايي خداوند در قرآن چنان است كه هر زمان درباره آن دانشمندان غور و مطالعه كنند به حقايق بيشتري مي‌رسند، گذشت زمان هرگز آن را كهنه نمي‌كند و تلاوت آن هميشه لذت‌بخش و مطالعه و دقت در آن هميشه پرفائده و نوراني است.

متن اين پيام بدين شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحيم

تشكيل اين جلسه باشكوه و قرآني را به همه شما عزيزان و همه دست اندركاران صميمانه تبريك مي‌گويم و يقين دارم از جلساتي است كه خداوند متعال آن را دوست دارد و سبب خشنودي خاطر ولي عصر(ارواحنا فداء) مي‌باشد و هر كار قرآني داراي همين ويژگي‌هاست؛ مخصوصاً كاري با وسعت برنامه اين جلسه باشكوه.

مي‌دانيم بزرگ‌ترين معجزه پيامبر اسلام(ص)، قرآن است و مهم‌ترين سند حقانيت اسلام و برترين برنامه زندگي سعادت‌بخش انسان‌ها مي‌باشد.

پيغمبر اكرم(ص) در گفتار حكيمانه‌اش مي‌فرمايد: «عليكم بالقرآن فاتخذوه اماماً و قائداً» بر شما باد كه چنگ به دامان قرآن بزنيد و آن را پيشوا و رهبر خود قرار دهيد.

اميرمؤمنان علي(ع) در يك كلام پرمعنا مي‌فرمايد: «ان الله سبحانه تجلي لهم في كتابه من غير ان يكونوا رأوه بما أراهم من قدرته» خداوند در قرآن مجيد از طريق نشان دادن قدرتش تجلي فرموده بي آن كه مردم او را ببينند.

قدرت‌نمايي خداوند در قرآن چنان است كه هر زمان درباره آن دانشمندان غور و مطالعه كنند به حقايق بيشتري مي‌رسند، گذشت زمان هرگز آن را كهنه نمي‌كند و تلاوت آن هميشه لذت‌بخش و مطالعه و دقت در آن هميشه پرفايده و نوراني است.

قرآن شجره طيبه‌اي است كه ريشه‌هاي آن در اعماق جهان اسلام فرو رفته و شاخه‌هاي آن برفراز آسمان‌هاست. تمام جهان بشريت مي‌توانند در سايه اين شجره طيبه قرار گيرند و از ميوه‌هاي آن هر زمان بهره‌مند شوند.

حفظ قرآن، دل و جان را نوراني مي‌كند و تلاوت آن به انسان نور و صفا مي‌بخشد و آهنگ ترتيل آن روح را در آسمان معنويت به پرواز درمي‌آورد و شادي مي‌آفريند.

بسيار خوشبختيم كه در پرتو نظام جمهوري اسلامي، قرآن در جامعه ما رونق بسيار بيشتري گرفته و در هر گوشه، حافظان و قاريان توانا به چشم مي‌خورد، حضور قرآن در جامعه نسبت به گذشته بسيار بيشتر شده ولي هنوز تا رسيدن به حدّ لازم راه بسياري در پيش داريم.

اما نبايد فراموش كرد كه قرآن مجيد قبل از همه اينها برنامه عمل است، اميرمؤمنان در آخرين وصاياي خود فرمودند: «الله الله في القرآن لا يسبقنكم بالعمل به غيركم»، مسلمانان خدا را خدا را درباره قرآن به شما مي‌گويم مبادا ديگران با عمل به قرآن بر شما پيشي گيرند و شما تنها به ظاهر قرآن مشغول باشيد.

اميدوارم تمام شما عزيزان اين كلام اميرمؤمنان را آويزه گوش كنيد و هر روز برنامه عملي خود را از قرآن بگيريد.

بحمد الله به وسيله باني خيّر، جوائز براي حافظان و قاريان و ترتيل‌خوانان در نظر گرفته شده است ولي بالاتر از اين جايزه‌ها، جوايز الهي است كه در دنيا بركت به زندگي شما مي‌بخشد و در قيامت به حاملان قرآن گفته مي‌شود: «بخوانيد و به درجات بالاتر و بالاتر عروج كنيد.» خداوند اين توفيق را براي شما عزيزان مستدام بدارد.

باز هم از شما عزيزان و از همه دست‌اندركاران، مخصوصا جناب آقاي انصاري و حاج آقا نجفي به خاطر تشكيل اين جلسات نوراني تشكر مي‌كنم.

والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته

در ادامه اين مراسم آقاي محمد انصاري، طي گزارشي بر برگزاري 21 دوره مسابقه استاني و كشوري در دو بخش آقايان و بانوان توسط دارالقرآن امام علي ابن ابيطالب(ع) اشاره كرد. وي به توجه اين دارالقرآن بر برگزاري كلاس‌هاي آموزش عمومي و تخصصي قرآن كريم در سراسر كشور تأكيد ورزيد.

در ادامه اين مراسم احمد مسجد‌جامعي، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران به سخنراني پرداخت. وي طي سخناني كوتاه به بيان تاريخچه شهر تهران و پيوند هميشگي قرآن و اهل بيت(ع) در اين شهر تاريخي پرداخت.

وي تهران را از گذشته تا حال، پايگاه عظيم و گسترده فعاليت‌هاي قرآني معرفي كرد. ساخت مهمترين بناهاي اين شهر ـ كه پيش از اين يك روستاي كوچك بوده است ـ در كنار بارگاه امامزادگان را نشانه علاقه مردم اين شهر به اهل بيت(ع) دانست؛ قلب روستاي تهران، امامزاده اسماعيل(ع) بوده است كه هم‌اكنون در اطراف آن همچنان آثاري با قدمت صد‌ها ساله قابل مشاهده است و حتي آثاري از دوران آق‌قويونلوها در آن كشف شده است.

مسجدجامعي تصريح كرد: هر محله تهران قديم در كنار بارگاه يك امامزاده شكل گرفته بود؛ به طور نمونه يكي از محله‌هاي مهم شهر تهران، محله عودلاجان است كه در اطراف بارگاه امامزاده يحيي(ع) شكل گرفت.

وي عنوان كرد: در اطراف تهران حصاري با 114 برج به نيت 114 سوره قرآن ساخته شده بود كه در هر برجي يكي از سوره‌هاي قرآن به نيت تبرك گذاشته شده بود. شايد بتوان گفت كه يكي از دلايلي كه روستاي تهران به شهري بزرگ مبدل شد همين پيوند قرآن و اهل بيت(ع) است كه مردم اين ديار هميشه به آن تمسك داشتند.

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران اظهار كرد: ايران بزرگ، هميشه وامدار مردان بزرگي بوده‌ است اما در تاريخ نام بانويي بنام سلطان خانم بيگم به ميان آمده است كه در شكل‌گيري اين شهر نقش كليدي داشته است. به خواست وي در اين روستا، مدرسه، حمام عمومي و تكيه‌اي بنا مي‌شود. علت اينكه اين بانو به جاي مسجد، تكيه، بنا مي‌كنند به خاطر وجود مسجد جامع تهران بود؛ چرا كه براي اين مسجد، قدمت هزارساله‌اي عنوان شده است. همان مسجدي كه امام جماعت آن آيت‌الله شاه‌‌آبادي، استاد امام راحل بود.

مسجد‌جامعي در جمع بانوان حافظ و قاري استان تهران كه در محل حسينيه فاطميون واقع در محله آبسردار حضور داشتند، گفت: اين محله نيز در گذشته و حال، محل مهمي در ترويج امور قرآني و ديني بوده است. آبسردار، نام قناتي است كه توسط دو سردار ايراني كه با روس‌ها دليرانه جنگيده‌ بودند و در برابر تهاجم آنها مقاومت كرده بودند، ساخته شده است. وي در بخش ديگري از سخنان خود حضورش در اين مراسم و بودن در جمع قله‌هاي قرآني استان تهران را توفيق الهي براي خود برشمرد و اظهار كرد: بيشترين آثار قرآني در شهر تهران توليد شده و مي‌شود و حتي با شهرهايي چون رياض، قاهره و ... نيز قابل مقايسه نيست. در اين ميان نقش بانوان در توليد اين آثار بسيار پررنگ است؛ تاكنون 10 هزارپايان‌نامه قرآني توسط بانوان پژوهشگر قرآني تدوين شده است كه اين باعث افتخار است.در ادامه آيت‌الله سيدهاشم رسولي محلاتي، عضو ارشد دفاتر امام راحل و مقام معظم رهبري طي سخناني به بيان احاديث متعدد از پيامبر و ائمه هدي(ع) درباره حفظ قرآن كريم و درجات اين افراد در دنيا و آخرت از منابع شيعه و سني پرداخت. وي حضور در آئين‌هاي اين رقابت‌ها را افتخار بزرگ و سعادتي براي خود برشمرد و بر برگزاري خودجوش و مردمي اين قبيل فعاليت‌ها تأكيد كرد.در اين آئين، جمع زيادي از بانوان قرآني شامل داوران و قاريان، برگزيدگان اين دوره از مسابقات، تعدادي از مسئولان كشوري و اساتيد حوزه‌هاي علميه حضور داشتند. پايان‌بخش اين مراسم تقدير از برگزيدگان بود.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا)، نتايج هفتمين دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتيل‌خواني دارالقرآن امام علي ابن ابيطالب(ع) اعلام شد.

در رشته حفظ كل قرآن بالاي 16سال نفرات اول تا سوم به ترتيب هاجر مهر‌عليان، اعظم محمدي و مجيده رضاپور در رشته حفظ 15 جز زهرا چراغچي، رضوانه باقري و سكينه صفري در رشته حفظ 5 جز بالاي 16 سال سعدا عزيزي، الهام بحرالعلوم و فائزه رشيدي‌نيا معرفي شدند.

در رشته قرائت ترتيل بالاي 16 سال فائزه سادات‌قريشي، فاطمه رحمدار و پرنيان عصابخش در رشته حفظ كل زير 16 سال آتنا علي‌نقي، فاطمه نيكويي و مهديه قزلباش در رشته حفظ 15 جزء زير 16 سال فاطمه سعيدي‌مقدم، فاطمه مؤمني و حنانه خلفي در رشته حفظ 5 جزء زير 16 سال فاطمه عباسپور، فاطمه حسيني و سارا دهقاني تجليل شدند.

در رشته قرائت ترتيل زير 16 سال نيز سحر سلطاني، راضيه پورغلام و غزاله سهيلي‌زاده تجليل و معرفي شدند.جوايز نقدي نفرات اول تا سوم حفظ كل قرآن به ترتيب مبالغ سه، دو و نيم و دو ميليون تومان، حفظ 15 جزء مبالغ يك و نيم ميليون، يك ميليون و 250 هزار تومان و يك ميليون تومان اعلام شد.حفظ پنج جز قرآن به ترتيب نفرات اول تا سوم مبالغ 500، 400 و 300 هزارتومان و رشته ترتيل قرآن مبالغ يك ميليون، 750 هزار و 500 هزار تومان دريافت مي‌كنند.

همچنين در اين دوره از مسابقات تمامي شركت‌كنندگان كه حد نصاب امتياز 80 به بالا را آورده‌اند، هداياي نقدي از 500 تا 100 هزارتومان دريافت كردند.آئين پاياني مسابقات بانوان دارالقرآن امام علي ابن ابيطالب(ع) در محل حسينيه فاطميون تهران واقع در ميدان بهارستان، خيابان مجاهدين اسلام برگزار شد.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن