تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803955081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگترين شركت‌هاي الماس جهان


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: بزرگترين شركت‌هاي الماس جهان
الماس همواره از محبوب‌ترين و پرارزش‌ترين جواهرات جهان به‌شمار مي‌آيد.اين محبوبيت تا حدي بود كه بحران اقتصادي كشورها و مشكلات مالي نيز نتوانسته از محبوبيت الماس بكاهد و اين جواهرگران‌بها همواره هواداران زيادي در سراسر جهان دارد.

به گزارش تراز در سراسر جهان تنها ۳۸ منبع الماس شناخته‌شده وجود دارد كه بزرگترين اين منابع، در مالكيت و يا تحت مديريت پنج شركت بزرگ الماس جهان مي‌باشد. الماس‌ها بعد از استخراج از معادن بر اساس كيفيت دسته‌بندي مي‌شوند.

پس از دسته‌بندي الماس‌ها، اين جواهرات توسط شركت‌هاي بزرگ توليد‌كننده در حجم زياد به توليدكنندگان الماس و جواهرات سراسرجهان فروخته‌شده و يا از طريق ‌حراج به دست اين صنعت‌گران مي‌رسد. در ايالات متحده به تنهايي درآمد اين جواهر در سال ۲۰۱۲ حدود ۲۴ ميليارد دلار برآورد شده‌است.

براي بيش از يكصد سال شركت «دبيرز» انحصار استخراج از معادن و فروش الماس را در دست داشت.
قيمت الماس جهان نيز توسط اين شركت كنترل مي‌شد، اما اين انحصار در سال ۲۰۰۰ و زماني كه توليدكنندگاني از كانادا، روسيه و استراليا تصميم به فروش الماس استخراجي خود به طورمستقيم به صنعت‌گران گرفتند، شكسته‌شد. در ادامه بزرگترين شركت‌هاي الماس جهان براساس درآمد سال ۲۰۱۲ آن‌ها رتبه‌بندي شده‌اند:

۱.دبيرز: موسسه الماس ۱۲۵ ساله با ۶.۱ ميليارد دلار درآمد
اين شركت براي ۱۲۵ سال رهبر توليد و خرده‌فروشي الماس جهان بوده‌است. اين شركت توانسته با فعاليت در ۱۵ معدن در چهار كشور جهان؛ عنوان بزرگترين شركت الماس جهان را كسب كند. شركت دبيرز سرمايه‌گذاري ۵۰/۵۰ در معادن دولت بوتسوانا دارد.

اين شركت در كانادا و ناميبيا كه عمدتا معادن آن در زيرآب يا در شهرهاي ساحلي‌است، نيز سرمايه‌گذاري كرده‌است. همچنين نمايندگي‌هاي شركت دبيرز در جنوب آمريكا نيز واقع شده‌اند كه در اين مكان با سهم ۲۶/۷۴ مشاركت دارند. الماس‌هاي دسته‌بندي‌شده اين شركت ده‌بار در سال به لندن، كيمبرلي و آفريقاي جنوبي فروخته مي‌شود. اين شركت بزرگ اكنون بيش از ۵۰ نمايندگي در سراسر جهان دارد.

۲.الرورسا: رقيب روسي دبيرز با ۴.۴ ميليارددلار درآمد
اين شركت يكي از شركت‌هايي است كه پس از كشف ميدان الماس در سال ۲۰۰۷ به رقيبي قوي براي شركت دبيرز تبديل شد. اين منبع جديد الماس براساس تخمين‌ها ۳.۵ ميليارد دلار الماس در درون خود دارد كه به‌طور انحصاري توسط الرورسا استخراج مي‌شود. مقراين شركت در ياكوتسك سيبري واقع شده‌است. اين شركت الماس خود را از نه ميدان اصلي بعلاوه ۱۰ معدن آبرفتي تامين مي‌كند. الرورسا همچنين داراي سهم ۳۲درصدي از معدن كاتوكا در آنگولا مي‌باشد.

روسيه دومين توليد‌كننده بزرگ الماس جهان است و شركت الرورسا نيز ۹۴ درصد از كل الماس اين كشور را توليد مي‌كند. در سال ۲۰۱۲ اين شركت توانايي توليد ۳۴.۵ ميليون قيراط الماس را داشت كه اين رقم برابر با بيشترين ميزان توليد در سال ۲۰۱۲ بود.

۳.ريوتينتو: يك معدن چندمليتي با درآمد بيش از ۴ ميليارد دلار از فعاليت در بازار پنج قاره جهان
اين شركت چندمليتي انگليسي-‌استراليايي در سال ۱۸۷۳ تاسيس شد. قديمي‌ترين معدن اين شركت، معدن آرگيل در استرالياي غربي مي‌باشد كه يكي از اصلي‌ترين منابع الماس صورتي جهان به‌شمار مي‌رود. دومين معدن آن نيز دياويك است كه اين شركت صاحب ۶۰درصد آن مي‌باشد.اگرچه ذخاير سنگ اين معدن كم‌تر است اما الماس‌هاي باكيفيت‌تري از معدن دياويك استخراج مي‌شود، براي مثال سالانه از اين معدن تا بيش از ۹ ميليون قيراط الماس با كيفيت توليد مي‌شود.

سومين معدن اين شركت، معدن مورووا در زيمباوه با مالكيت ۷۸ درصد مي‌باشد.اين معدن توليد كمتري نسبت به ديگر معادن شركت دارد و تنها ۲۰۰۰۰۰ قيراط در سال توليد دارد. در مجموع الماس‌هاي توليدي سه معدن شركت ريوتينتو، سالانه ۲۰ درصد از الماس‌هاي بازار را تشكيل مي‌دهد.
نظر شما:
------------

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن