تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803068715




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يادداشت/ روزنامه كيهانهدف غرب از مطرح كردن «دين دولتي» چيست؟


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: يادداشت/ روزنامه كيهانهدف غرب از مطرح كردن «دين دولتي» چيست؟
غربزدگان به دروغ ادعا مي‌كنند دين دولتي در حريم خصوصي مردم دخالت مي‌كند، اين در حالي است كه حكومت اسلامي نه فقط حريم خصوصي افراد را محترم مي‌شمارد بلكه سخت‌ترين مجازات‌ها را براي دخالت‌كنندگان در حريم خصوصي مردم قائل است.


به گزارش سرويس فضاي مجازي خبرگزاري فارس، حسين شمسيان امروز پنج شنبه 28/9/92 طي يادداشتي در روزنامه كيهان نوشت: خيزش عظيم مردم ايران و نشاندن نسخه اسلام ناب محمدي(ص) بر كرسي حاكميت «حاكميت دين» در عصر يخبندان ايمان و عقيده و رواج عقيده‌هاي باطل ليبراليستي و اومانيستي، چنان براي غرب و غرب‌باوران ويرانگر و شكننده بود كه براي مقابله با آن به هر حربه‌اي از جنگ و شورش‌ تا توطئه‌هاي گوناگون متوسل شدند. اما يكي از راه‌هايي كه به نظر آنها بسيار موثر و تعيين‌كننده بود، به صف كردن بردگان فكري غرب و پياده‌نظام تهاجم فرهنگي عليه ايمان و عقيده مردم بود.

اين پياده‌نظام كه در پوستين علم و دانش سال‌ها پُز روشنفكري داده بود و نان آن را خورده بود، اكنون مي‌بايست خدمتي درخور به صاحبان اصلي انديشه‌هايش تقديم كند! آنها كه اغلب نشخواركننده انديشه‌هاي قرون 16 و 17 ميلادي و سال‌هاي سياه فرهنگي غرب بودند حمله به نظام اسلامي در پوشش موج‌سازي عليه «دين دولتي» را در دستور كار خود قرار دادند و ناگهان در يك فرايند هماهنگ، با روش‌هاي گوناگون به آن پرداختند.

آنها چنان در مورد دين دولتي سخن مي‌گفتند و براي جدايي دين از حاكميت سينه چاك مي‌كردند كه گويي به كشفي مهم و شناسايي معضلي عظيم در پيش روي بشريت دست يافته‌اند! اما اندكي بعد و وقتي كه غرب و رسانه‌هايش به صورت مستقيم وارد عرصه شدند و به صراحت از اين افراد با اسم و رسم به بزرگي ياد كردند و راه آنها را ستودند، ابرها كنار رفت و معلوم شد كه اين ماموريت از كجا به بردگان فكري داده شده و اين جماعت بي‌ريشه عامل چه كساني هستند؟

بي‌بي‌سي در كسوت اسلام‌شناس و متخصص جريان مرجعيت و فقاهت ظاهر شد و با نام بردن از علماي بزرگي كه در قيد حيات نيستند همچون مرحوم آيت‌الله مرعشي نجفي و مرحوم آيت‌الله گلپايگاني، آنها را مخالف حكومت ديني معرفي كرد! آنها حتي پا را فراتر نهادند و حوزه علميه نجف و مشخصا آيت‌الله سيستاني را در مقابل حوزه علميه قم و حاكميت ديني معرفي كردند! اما نقش بي‌بديل و غيرقابل انكار ايشان در قوام دولت و كشور عراق آب سردي بود بر آن همه دروغ و دروغپردازي. نمايندگان فكري آنها و برخي از افراد احزاب اصلاح‌طلب مانند حزب مشاركت و حزب كارگزاران هم مخالفت خود با حكومت ديني و لزوم جدايي دين از سياست و در پيش گرفتن مشي ليبراليستي را اعلام كردند! آنها به صراحت از ضرورت برپايي جمهوري خالص! در ايران دم زدند و باز هم بنگاه خبرپراكني دولت‌هاي انگليس و آمريكا و ماشين تبليغاتي رژيم اشغالگر قدس به تعريف و تمجيد از اين سخنان روي مي‌آورد.

اما وقتي مردم دين‌مدار كشورمان پاسخ اين سخنان را با قوت و قدرت و با به كار بستن تعاليم ديني در تمامي شئون اقتصادي، سياسي و اجتماعي خواستار شدند و براي رسيدن به اين مقصود، از بذل جان نيز دريغ نورزيدند، جماعت شبه‌روشنفكران غربزده و همان‌ها كه دين دولتي را مانع نشاط و آزادي و تحميل شده بر مردم مي‌دانستند سراسيمه به ميدان گسيل شدند و به دروغ در سوگ آزاد نبودن مردم اشك ‌ريختند و مردم را فاقد شعور و درك مباني اوليه سياسي دانستند و به ساحت مردم نجيب كشورمان توهين كردند! آنها به صراحت دين و پيروي از دين را مخالف عقل و برداشت عقلي معرفي كردند و دينداري را جبهه‌اي مقابل عقل‌مداري به تصوير كشيدند تا بدينوسيله به زعم خود توده‌هاي دين‌مدار جامعه را غيرعاقل معرفي كرده و تحقير نمايند! و اين چيزي نيست جز انتقام كور سيلي‌خوردگان و كوتوله‌هاي فكري از ملتي كه پاي دين خود با همه وجود ايستاده است.

اما اصل ماجرا چيست و آنها به دنبال چه مي‌گردند؟! آيا به راستي دغدغه آنها نبود آزادي و امنيت مردم است؟!

واقعيت اين است كه جامعه ايران، جامعه‌اي ديني و اعتقادي است و اين واقعيت بر هيچكس پوشيده نيست و از اين منظر سخنان اين مدعيان، توهين به باورها و ارزش‌هاي يك ملت بزرگ و فرهيخته است. رهبر معظم انقلاب در ديدار اخير اعضاء شوراي عالي انقلاب فرهنگي با ايشان در اين خصوص فرمودند: «مي‌بينم در بعضي از مطبوعات، نوشته‌ها و گفته‌ها، بعضي‌ها با عنوان كردن «دين دولتي» و «فرهنگ دولتي» مي‌خواهند نظارت دولت را محدود كنند و تخريب كنند و به اصطلاح يك انگ غلطي به آن بزنند كه آقا اينها مي‌خواهند دين را دولتي كنند، فرهنگ را دولتي كنند! اين حرف‌ها يعني چه؟! دولت ديني با دين دولتي هيچ فرقي ندارد. دولت جزو مردم است دين دولتي يعني دين مردمي، همان ديني كه مردم دارند، دولت هم همان دين را دارد.»

اين سخنان، جان كلام و پاسخ روشن به مدعيان دين دولتي است كه در خود نكته ظريف ديگري هم دارد و آن اين كه ايشان از تلاش مدعيان اين موضوع براي محدود كردن نظارت دولت پرده برمي‌دارند. واقعيت اين است كه غربزدگان به دروغ ادعا مي‌كنند كه دين دولتي در حريم خصوصي مردم دخالت مي‌كند و جامعه را محسوس و نامحسوس مديريت مي‌كند و اين در حالي است كه حكومت اسلامي با تكيه بر موازين ديني نه فقط حريم خصوصي افراد را محترم مي‌شمارد بلكه سخت‌ترين مجازات‌ها و موانع را براي دخالت‌كنندگان در حريم خصوصي مردم قائل است و بيشترين تساهل و تسامح را در مواردي كه پاي حريم خصوصي مردم در ميان است، روا مي‌دارد. اين نكته را به آساني مي‌توان با مراجعه‌اي گذرا به آموزه‌هاي اسلام عزيز مشاهده كرد.

اكنون به اين سخن يك مقام ارشد قضايي آمريكا در خصوص شنود مكالمات مردم آمريكا و جاسوسي از مردم جهان توجه كنيد كه گفته است: اين حجم شديد از شنود و دخالت در زندگي مردم، در تاريخ آمريكا بي‌سابقه بوده و با اين روش مي‌توان گفت كه هيچ حريم خصوصي باقي نمانده است. امروز روح واضعان قانون اساسي آمريكا از اين رفتارها آزرده و ناراحت است!

حال بايد از اين مدعيان پرسيد كه نظام سرمايه‌داري كه قبله آمال شماست ناقض آزادي‌هاي شهروندي است يا دولت برخاسته از دين مبين اسلام كه در باورهاي عميق و فطري مردم و بسترهاي عقلي و علمي جاي دارد؟

نكته ديگر آن كه آرزوي آنها از كوبيدن بر طبل «دين دولتي» ساقط شدن اين حاكميت است. يعني حاكميتي كه با 98/2 درصد رأي يك ملت حاكم شده، از ديد آنها حاكميتي تحميلي و مخالف خواست و عقيده مردم است! آيا اين عدد شما را به ياد موضوع خاصي نمي‌اندازد؟! حدود دو سال قبل در آمريكا، جنبشي موسوم به جنبش وال‌استريت يا جنبش 99 درصد برپا شد كه خروش اكثريت 99 درصدي آمريكا در مقابل اقليت يك درصدي سرمايه‌داري بود. آيا نسخه‌اي كه اين مدعيان براي جامعه ما مي‌پيچند، همان نسخه نيست؟ آنها دقيقا مي‌خواهند 99 درصد مردم ايران همانند مردم آمريكا برده يك درصد طبقه مرفه و سرمايه‌دار باشند و البته در تلاشي كودكانه اين آرزوي به گور بردني را در پوشش فريبنده دموكراسي و آزادي به خورد مردم مي‌دهند!

اما بايد به اينان گفت به رغم هياهو و دروغ‌پردازي‌هاي شما، مهمترين مسئله مردم دينشان است و دولت ديني افزون بر ابعاد ملكوتي و آسماني آن، مردمسالارترين دولت است كه نماينده اصلي‌ترين خواست مردم يعني دين است و به همين دليل است كه تكليف انكارناپذير و قطعي حاكميت، براساس خواست مردم، تحكيم و ترويج مباني و آموزه‌هاي ديني و پيشگيري از تخريب آن است همان تكليفي كه رهبر معظم انقلاب تحت عنوان باغباني و كندن علف‌هاي هرز از آن ياد مي‌كنند. به خصوص در حالي كه به فرموده امام راحل عظيم‌الشان، جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدي(ص) است اين تكليف مضاعف مي‌شود و البته همگان مي‌بينند كه اين هياهوها در مقابل نورافشاني خورشيد پرفروغ اسلام و انقلاب تاكنون نتيجه معكوس داده و شور و شعور مردم نسبت به اسلام عزيز گواه آن است. امانوئل والرشتاين جامعه‌شناس مشهور آمريكايي در اين باره گفته است:

«تمام دكترين‌ها در دنيا به مرور كهنه و بي‌جاذبه مي‌شوند و تنها دكترين ولايت فقيه امام خميني(ره) است كه نه تنها كهنه نشده، بلكه هر روز با طراوت‌تر و تازه‌تر شده و براي توده‌هاي مردم در جهان جذاب‌تر مي‌شود.»

بازگشت به صفحه نخست گروه فضاي مجازي

انتهاي پيام/

جمعه 29 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن