تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802253974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حسين شريعتمداري در يادداشتي مطرح كرددليل محرمانه بودن تماس تلفني كري و ظريف چيست/ «كري» كه كر نيست!


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حسين شريعتمداري در يادداشتي مطرح كرددليل محرمانه بودن تماس تلفني كري و ظريف چيست/ «كري» كه كر نيست!
شريعتمداري تاكيد كرد مردم به تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي و در رأس آنها آقايان ظريف و عراقچي اعتماد كامل دارند و آنان را فرزندان انقلاب مي‌دانند.


به گزارش سرويس فضاي مجازي خبرگزاري فارس، حسين شريعتمداري امروز چهارشنبه 27/09/92 طي يادداشتي در روزنامه كيهان نوشت: ديروز سركار خانم افخم، سخنگوي وزارت خارجه كشورمان در پاسخ به يكي از خبرنگاران كه درباره محتواي مذاكره تلفني اخير آقاي ظريف و جان‌كري سؤال كرده بود، گفت: «جزئيات مذاكرات ظريف و كري قابل انتشار نيست»!

سخنگوي وزارت خارجه همانگونه كه از عنوان مسئوليت ايشان برمي‌آيد، ديدگاه و سياست وزارت متبوع خود را بيان كرده است، از اين روي در اين وجيزه روي سخن با وزارت محترم امور خارجه است كه چرا و با كدام توضيح و توجيه منطقي، متن مذاكرات تلفني ميان ظريف و كري را غيرقابل انتشار و محرمانه مي‌داند؟ زيرا مفهوم محرمانه بودن مكالمه تلفني ياد شده آن است كه اين مذاكره حاوي نكات و مطالبي است كه افشاي آن مي‌تواند به منافع ملي كشورمان آسيب برساند! و مثلاً؛ در ادامه مذاكرات هسته‌اي با 5+1 خلل و خدشه‌اي ايجاد كند، آيا محرمانه بودن مكالمه مورد اشاره مي‌تواند علت و دليل ديگري داشته باشد؟ پاسخ اين سؤال به يقين منفي است، بنابراين بايد گفت؛

آيا وزارت محترم امور خارجه نگران است كه مبادا، علني كردن آنچه ميان ظريف و كري رد و بدل شده است به گوش افراد نامحرم برسد؟ اگر چنين تصوري در ميان است، اين افراد نامحرم چه كساني هستند؟! و در صورت اطلاع از متن مذاكره تلفني، قرار است مطالب - به قول وزارت خارجه- محرمانه آن را براي كدام كانون و مركز بيگانه و يا افراد و اشخاص نامحرم فاش كنند كه وزارت خارجه كشورمان براي پيشگيري از افشاي آن، تصميم گرفته است محتواي اين مكالمه، محرمانه و غيرقابل انتشار بماند! در اين‌باره فقط چند احتمال قابل تصور خواهد بود.

1- وزارت خارجه نگران است مبادا متن مذاكره به گوش جاسوسان حريف برسد! اين احتمال از پايه و اساس باطل است چرا كه مطابق اين فرضيه، جاسوسان حريف در نهايت تلاش خواهند كرد متن مذاكره را به گوش دشمن برسانند. و اين در حالي است كه بلندپايه‌ترين مقام حريف يعني وزير خارجه آمريكا از محتواي مذاكره با خبر است زيرا خود او طرف مذاكره تلفني بوده است!

2- ممكن است گفته شود آقاي ظريف در مكالمه تلفني با جان كري مطالبي را مطرح كرده است كه نمي‌خواهد به گوش برخي از همپيمانان آمريكا برسد و يا جان ‌كري به نكاتي اشاره داشته كه ترجيح مي‌دهد ساير همپيمانان كشور متبوعش از آن باخبر نباشند! اين احتمال نيز كمترين توجيه منطقي و پايه و اساس عقلايي ندارد. چرا كه يكي از اصلي‌ترين همپيمانان آمريكا، رژيم كودك‌كش و جعلي اسرائيل است و مقامات رسمي و بلندپايه آمريكا- از جمله جان‌كري- بارها به صراحت اعلام كرده و در عمل نشان داده‌اند كه هيچ نكته و مسئله مربوط به مذاكره هسته‌اي با ايران را نه فقط از دولتمردان رژيم صهيونيستي پنهان نمي‌كنند بلكه قبل از هر مذاكره درباره آنچه قرار است مطرح كنند با مقامات رژيم اشغالگر قدس رايزني كرده و رضايت آنان را جلب مي‌كنند و بعد از هر مذاكره نيز به تل‌آويو رفته و آنچه مطرح كرده‌اند را با دولتمردان رژيم جعلي اسرائيل در ميان مي‌گذارند. آيا غير از اين است؟! و آيا تأسف‌آور نيست، جناب آقاي ظريف وزير خارجه محترم كشورمان، از اين نكته بديهي كه ابتدايي‌ترين الفباي ديپلماسي است بي‌خبر باشند!

3- ممكن است منظور و مقصود وزارت خارجه كشورمان از محرمانه دانستن اين مكالمه، پنهان كردن متن مذاكره از ساير كشورهاي گروه 5+1 باشد! كه در اين صورت بايد پرسيد؛ آيا تصور مي‌كنيد، آمريكا در مذاكره و تعامل! با ايران، منافع ملي جمهوري اسلامي ايران را به منافع همپيمانان اروپايي خود، يعني انگليس و فرانسه و آلمان ترجيح مي‌دهد؟! اگر چنين نيست - كه هرگز نيست- محرمانه دانستن متن مذاكره تلفني ياد شده براي چيست؟!

4- شايد مقصود وزارت محترم امور خارجه، پنهان داشتن محتواي مذاكره تلفني از نگاه دو عضو ديگر گروه 5+1 يعني روسيه و چين باشد كه بايد گفت؛

الف: مگر موضوع مذاكره تلفني درباره چالش هسته‌اي و مذاكرات پيش روي با 5+1 نبوده است؟ اگر پاسخ مثبت است -كه‌نمي‌تواند و نبايد منفي باشد - هر نكته رد و بدل شده و يا قول و‌قرار احتمالي با وزير خارجه آمريكا نهايتا بايستي در مذاكرات ايران و 5+1 روي ميز مذاكره گذارده شود و دو كشور چين و روسيه به عنوان دو عضو اصلي گروه 5+1 از آن باخبر خواهند شد ضمن آن كه دشمني و كينه‌توزي آمريكا و متحدان اروپايي آن با جمهوري اسلامي ايران بارها به اثبات رسيده است ولي چين و روسيه اگرچه مانند هر كشور ديگري در جريان مذاكرات به منافع خود نظر دارند، اما، تاكنون و به دفعات، از تن دادن به باج‌خواهي آمريكا و اتحاديه اروپا عليه ايران خودداري ورزيده‌اند. بنابراين، در صورتي كه احتمال ياد شده در اين بند، مورد نظر وزارت خارجه كشورمان بوده باشد، نه تنها از پنهان داشتن متن مذاكرات طرفي نبسته است، بلكه كفه دشمني 5+1 عليه ايران اسلامي را سنگين‌تر كرده و فرصت بهره‌گيري از اختلاف‌نظر موجود ميان چين و روسيه با آمريكا و سه كشور اروپايي را با بي‌سياستي و بي‌تدبيري - كه از دولت موسوم به تدبير - پذيرفتني نيست، از دست داده است.

ب: آمريكا اصرار دارد كه خود را «عضو برتر»! و «تصميم‌گيرنده نهايي»! در گروه 5+1 بداند و اين توهم را به جهان اسلام و نهضت‌هاي اسلامي الگو گرفته از انقلاب اسلامي پمپاژ كند كه در عصر جديد، جانشين «ژوليوس سزار» امپراتور روم باستان است و بر اين باور كه «همه راه‌ها به روم ختم مي‌شود»!

اين در حالي است كه انقلاب اسلامي به رهبري امام راحل(ره) و خلف حاضر او، «تابو»ي كدخدايي آمريكا را شكسته و نه در تئوري بلكه در عمل نشان داده است كه آمريكا به قول حضرت امام(ره) هيچ غلطي نمي‌تواند بكند. از اين روي، مذاكره تلفني آقاي ظريف با جان كري وزير خارجه آمريكا و محرمانه دانستن آن، توهم فرو ريخته مورد اشاره را در نگاه جهانيان زنده مي‌كند و اين تلقي موهوم را دامن مي‌زند كه گويي، جمهوري اسلامي ايران نيز «كدخدايي آمريكا»! و مديريت آن در مذاكرات با 5+1 را پذيرفته است! و حال آن كه ايران اسلامي طي سي و چند سال گذشته با مقاومت جانانه و مثال‌زدني خود، بارها پوزه آمريكا را به خاك ماليده است، تا آنجا كه به نوشته نشريه آمريكايي ويكلي استاندارد «همه روساي جمهور آمريكا، از جيمي كارتر تا باراك اوباما در يك نقطه با امام خميني[ره] اشتراك‌نظر دارند و آن، اين كه آمريكا هيچ غلطي نمي‌تواند بكند».

5- مردم به تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي و در راس آنها آقايان ظريف و عراقچي اعتماد كامل دارند و آنان را فرزندان انقلاب مي‌دانند، بنابراين، احتمال آن كه آقاي ظريف در مذاكره تلفني با جان كري، مطالب و نكاتي را مطرح كرده باشد كه نمي‌خواهد مردم ايران از آن باخبر باشند، حتي در دورترين افق ذهن ملت شريف‌ايران نيز جايي ندارد. اما، اين پرسش جدي و منطقي نيز در ميان است كه ايشان با كدام توجيه و توضيح منطقي، متن مذاكره تلفني ياد شده را براي مردم ايران محرمانه مي‌داند و براي دشمنان مردم و نظام محرمانه نمي‌داند؟ «جان كري» كه «كر» نيست! هست؟! و دشمن هم كه هست، نيست؟! بنابراين چرا دشمنان مردم براي وزارت خارجه كشورمان محرمند و مردم نامحرم؟!

6- و بالاخره اگر موضوع مذاكره تلفني آقاي ظريف با جان‌كري، در محدوده چالش هسته‌اي بوده است كه مطابق آنچه گذشت نمي‌تواند از نگاه دشمن پنهان بماند و اگر مسائل ديگري غير‌از چالش هسته‌اي در ميان بوده كه آقاي ظريف چنين اجازه‌اي نداشته است و تيم مذاكره‌كننده به قول حضرت آقا، تنها براي مذاكره درباره برنامه هسته‌اي كشورمان ماموريت داشته‌‌اند و جناب ظريف نيز بارها به صراحت بر اين نكته تاكيد ورزيده‌اند. بنابراين، علت محرمانه بودن مذاكره‌اي كه براي دشمنان تابلودار مردم و نظام محرمانه نيست، چيست؟!

بازگشت به صفحه نخست گروه فضاي مجازي

انتهاي پيام/

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن