تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802697901




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محتواي تماس تلفني محمد جواد ظريف و جان كري


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: محتواي تماس تلفني محمد جواد ظريف و جان كري
مصاحبه جديد وزير خارجه ايران درباره اقدام جديد تحريمي آمريكا و گفت و گوي وي با همتاي آمريكايي خود در اين زمينه، درخواست چين براي پايبندي طرفين به موافقتامه ژنو، برنامه ديدار معاون وزير خارجه ايران و مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و تلاش دولت پاكستان براي ادامه پروژه ساخت خط لوله گاز از ايران، از جمله مهمترين مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ايران است.
مصاحبه جديد وزير خارجه ايران درباره اقدام جديد تحريمي آمريكا و گفت و گوي وي با همتاي آمريكايي خود در اين زمينه، درخواست چين براي پايبندي طرفين به موافقتامه ژنو، برنامه ديدار معاون وزير خارجه ايران و مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و تلاش دولت پاكستان براي ادامه پروژه ساخت خط لوله گاز از ايران، از جمله مهمترين مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ايران است.

محتواي تماس تلفني محمد جواد ظريف و جان كري

به گزارش «تابناك»، تحولات ديپلماتيك مربوط به مذاكرات هسته اي ايران، مهمترين بخش مطالب امروز مطبوعات جهان را درباره ايران به خود اختصاص داده است. در اين زمينه، سايت شبكه خبري «يورو نيوز» اقدام به انتشار متن مصاحبه خود با وزير خارجه ايران كرده و مي نويسد از ديد محمد جواد ظريف، اقدام وزرات خزانه داري آمريكا در گسترش ليست سياه خود عليه ايران، يك «عقب نشيني بزرگ» در روند توافق بوده است. ظريف با اشاره به اينكه برخي در غرب تصور مي كنند كه مي توانند با افزايش فشار بر ايران به نتيجه برسند، اين تصور را اشتباه خوانده و گفته همين فشارها سبب شد ايران به توليد 80 هزار سانتريفيوژ اقدام كند؛ بنابراين اگر آن ها مي خواهند همين مسير را ادامه بدهند، راه برايشان باز است.

محتواي تماس تلفني محمد جواد ظريف و جان كري

در خبر ديگري مربوط به اقدامات و سخنان وزير خارجه ايران، خبرگزاري فرانسه موضوع گفت و گوي تلفني ظريف با جان كري، وزير خارجه آمريكا را مورد توجه قرار داده است. اين خبرگزاري اشاره مي كند كه در جريان گفت و گوي مذكور، ظريف مراتب نارضايتي ايران را از اقدام دولت آمريكا در گسترش ليست سياه عليه ايران، به كري ابلاغ كرده است. افزون بر اين، يك مقام وزارت خارجه آمريكا گفته كه در اين تماس تلفني، دو طرف درباره اهميت پيشروي در زمينه اجراي موافقتنامه ژنو و همچنين ايجاد يك فضاي مثبت و سازنده در ادامه مذاكرات، با يكديگر گفت و گو كرده اند.

محتواي تماس تلفني محمد جواد ظريف و جان كري

در همين حال، دولت چين خواستار پايبندي طرفين توافقنامه ژنو به تعهدات خود شده است. «پيپل ديلي» مي نويسد پس از آنكه ايالات متحده اقدام به افزودن نام افراد و شركت هاي جديد به ليست تحريم هاي ايران كرد، دولت چين از همه طرف ها خواسته به راه حل ديپلماتي در موضوع هسته اي ايران پايبند بمانند. سخنگوي وزارت خارجه چين، توافقنامه ژنو را «يك گام مهم» در راستاي حل و فصل ديپلماتيك موضوع هسته اي ايران دانسته و خواستار پيگيري اصول احترام متقابل از سوي طرف ها شده است. وي همچنين ابراز اميدواري كرده كه بتوان در اولين زمان ممكن، گام هاي اوليه را براي حل موضوع هسته اي ايران برداشت.

محتواي تماس تلفني محمد جواد ظريف و جان كري

در مطلب ديگري در همين زمينه، خبرگزاري كويت به موضوع ديدار كاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و سيد عباس عراقچي، معاون وزارت خارجه ايران پرداخته كه قرار است امروز انجام گيرد. اين خبرگزاري اشاره مي كند كه قرار است در جريان اين ديدار كه در بروسل برگزار مي شود، دو طرف درباره اجراي توافقنامه مقدماتي هسته اي ايران به گفت و گو بپردازند. اشتون گفته كه اين ديدار به درخواست طرف ايراني انجام مي گيرد و قرار است عراقچي پيام ظريف را به وي انتقال دهد. اشتون همچنين با تأكيد بر اينكه بايد از اقداماتي كه ممكن است پروسه اجراي توافقنامه را به تأخير بيندازد اجتناب كرد، گفته گروه 1+5 متعهد شده كه در جريان مذاكرات، از اعمال تحريم هاي جديد بر ايران خودداري كند.

محتواي تماس تلفني محمد جواد ظريف و جان كري

در نهايت، در مطلبي اقتصادي، روزنامه «هندو» از تلاش دولت پاكستان براي يافتن حامي مالي جهت پيشبرد طرح خط لوله گاز ايران به پاكستان خبر داده است. به نوشته اين روزنامه، پس از آنكه ايران اعلام كرد براي تكميل بخش پاكستاني خط لوله مذكور، وامي را در اختيار دولت اسلام آباد نمي گذارد، اين دولت در جست و جوي ديگر گزينه هاي تأمين مالي برآمده است. به گفته وزير نفت پاكستان، اين كشور اكنون در جست و جوي شركت هاي از كشورهاي ثالث است كه وظيفه تأمين مالي اين پروژه را بر عهده بگيرند؛ با اين حال، با توجه به تحريم هاي آمريكا عليه ايران، گزينه هاي زيادي در اين زمينه وجود ندارد.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن