تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819359015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش مي‌دهدروستاي ناصرالدين؛ «ناحيه منفصله» يا عروس هزار داماد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش مي‌دهدروستاي ناصرالدين؛ «ناحيه منفصله» يا عروس هزار داماد
يكي از مهمترين مشكلات روستاي ناصرالدين شهرستان دورود وجود چندين گروه به عنوان مسئول مستقيم اين روستا است.


به گزارش خبرگزاري فارس از دورود، ناصرالدين نام يكي از روستاهاي شهرستان دورود است، روستايي كه بزرگترين مشكل آن ميان روستا يا شهر بودن آن است، چراكه در هر مقطع زماني تصميمات جديدي توسط مسئولان جديد اتخاذ مي‌شود.

گاهي به « ناحيه منفصله ناصرالدين» و گاهي به عنوان «شهر» و يا دوباره به نام «روستاي ناصرالدين» نام‌گذاري مي‌شود.

البته اين تغيير نام‌ها باعث تغيير مسئول مستقيم خدمات‌رساني به مردم نيز مي‌شود، زيرا روستا بايد شوراي روستايي و دهياري داشته باشد و شهر بايد با شوراي شهر و شهرداري اداره شود، ولي ناحيه منفصله بايد شهرداري منفصله داشته باشد، اما با وجود اين همه تغييراتي وجود دارد، زماني كه به ميان اين مردم قدم مي‌گذاريم، چيزي كه تنها به چشم مي‌خورد، فقر و زندگي مردم در منطقه‌اي محروم و به دور از امكانات مناسب و برابر با شهر است.

روستاي ناصرالدين را مي‌توان يكي از پر جمعيت‌ترين روستاهاي لرستان دانست به نحوي كه بيش از 15 هزار نفر جمعيت داشته و اين روستا به نوعي چسبيده به منطقه شهري دورود بوده و تنها با حدفاصل يك رودخانه از يكديگر جدا مي‌شوند.

با نگاهي به تعداد جمعيت اين روستا كه به طور قطع مي‌توان گفت، قريب به اتفاق آنها از قشر ضعيف و كم بضاعت جامعه هستند، به اهميت موضوع پي‌برده و پيگيري حقوق از دست رفته را توسط اصحاب رسانه واجب مي‌دارد.

ماجرا از آنجا آغاز مي‌شود كه در تاريخ 5/2/88 مسئولان شهرستاني و استان تصميمي را مبني بر افزوده شدن روستاي ناصرالدين به شهرستان دورود اتخاذ مي‌كنند، اما با توجه به عدم وصول اعتبارات و عدم تاييد وزارت كشور از نظر تقسيمات كشوري اين امر محقق نشد و تنها حاصل اين موضوع احداث شهرداري منطقه منفصله در اين روستا بوده در حالي كه دهياري و شوراي روستا نيز همچنان به كار خود ادامه مي‌دادند، اما تداخل وظايف و تقسيم‌بندي در خدمات‌رساني به چه گونه‌اي بوده است، شايد مشاهده وضعيت‌كنوني اين روستا پاسخ مناسبي باشد.

در انتخابات شوراها در خرداد 92 پس از استعلام از مراجع ذي‌الصلاح مقررشد كه در اين روستا انتخابات شوراي اسلامي روستا برگزار شده و پنج نفر از منتخبين مردم صاحب كرسي در شورا شوند.

طبق آخرين نامه‌اي كه از شهرداري دورود به شوراي روستايي و دهياري ناصرالدين ابلاغ شده است، اين شورا و دهياري و حتي بخشداري حق هيچ‌گونه نامه‌نگاري و يا اقدام جهت انجام امورات اين روستا را ندارند و اين درحالي است كه 6 ماه پيش 5 نفر عضو شوراي روستايي به عنوان منتخب مردم برگزيده شده‌اند.

سئوال اينجاست كه چگونه در يك منطقه هم شوراي روستايي و دهياري تشكيل مي‌شود و هم شهرداري منطقه منفصله؟ اينجاست كه مصداق "عروس هزار داماد شايسته اين روستا بوده" چراكه چندين مسئول مستقيم براي اداره اين روستا وجود دارد، اما متأسفانه شاهد وضعيتي مي‌باشيم كه شايسته مردم نيست.

هدف اصلي نگارش اين گزارش انتقادي، عدم تعيين تكليف مسئولان داراي صلاحيت قانوني براي اداره اين روستا است و گرنه مشكلاتي از قبيل برق، گاز، فاضلاب، ساختار نامناسب بافت روستايي، كمبود فضاي آموزشي، ورزشي و بهداشتي و چندين مشكل ديگر اين روستا دارد كه هركدام مي‌تواند سوژه يك گزارش باشد، اما ابتدا بايد مسئوليت‌ها مشخص شود.

مسئوليتي كه بزرگان از آن به عنوان فرصتي براي خدمت ياد مي‌كنند نه فرصتي براي هميشه چهره بودن.

عضو شوراي روستاي ناصرالدين در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دورود با ابراز نارضايتي از وضعيت كنوني روستاي ناصرالدين اظهار داشت: طي جلسه‌اي كه در تاريخ 21/9/92 طي دعوت شهرداري ناصرالدين جهت مشخص شدن وضعيت شهرداري يا دهياري برگزار شد، نتيجه‌گيري اينگونه بود كه شهرداري در روستاي ناصرالدين چون از لحاظ قانوني و تقسيمات كشوري مجوز نداشته جمع‌آوري شده و از تاريخ مذكور به بعد تمام كارهاي اداري و خدماتي اين روستا توسط شورا و دهياري صورت پذيرد.

محمد پيشداد ادامه داد: اما متأسفانه پرسنل محترم شهرداري به مفاد قانوني آن توجه نكرده و در تاريخ 23/9/92 بدون هماهنگي با مردم و منتخبين آنها تصميماتي را مبني بر سلب اختيار هرگونه فعاليت و يا نامه‌نگاري براي رفع مشكلات مردم را از شوراي اسلامي، بخشداري و دهياري ناصرالدين را اتخاذ كرده است.

وي افزود: اين ابلاغ انجام شده از سوي شهرداري به هيچ‌گونه از لحاظ قانوني هم براي مردم و اعضاي شورا قابل قبول نبوده و به نوعي نقض قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران است، چراكه در بند 126 و 113 قانون اساسي صراحتا در مورد انحلال منتخبين مردم در شورا توضيح داده است كه متأسفانه اين آقايان بدون مراجعه به قوانين فوق تصميم‌گيري نموده‌اند.

عضو شوراي اسلامي روستاي ناصرالدين خاطرنشان كرد: لذا مطالبه مردم روستاي ناصرالدين روشن شدن وضعيت اين روستا در وضع كنوني است، چراكه يا بايد مستقل باشد، يا الحاق به شهر دورود كه اين موضع نيز از طريق مجاري قانوني يا همان تقسيمات كشوري مشخص مي‌شود نه تصميمات شخصي.

وي افزود: سئوال من اين است كه فلسفه شكل‌گيري شوراي اسلامي روستاي ناصرالدين چه بوده است كه برخي افراد كه صلاحيت تصميم‌گيري را ندارند، بايد اينگونه با مصوبات ضد و نقيض از جمله مطالب مطرح شده براي مردم اين روستا تصميم‌گيري كنند در حاليكه قانون اتخاذ تصميم را براي ريز و درشت مسائل روستايي را به شوراي اسلامي و منتخبين مردم محول كرده است.

اين مقام مسئول متذكر شد: در پايان قضاوت را به افكار عمومي مي‌سپارم چراكه مردم ناصرالدين از حرف زدن سير هستند و تشنه عمل هستند.

به گزارش خبرگزاري فارس، اميدواريم مسئولان مربوطه هرچه سريع‌تر با اتخاذ يك تصميم قانوني و درست، وضعيت نابسامان اين روستا را پايان دهند، چراكه مردم بيشترين آسيب تصميمات سليقه‌اي را خواهند ديد.

==============

گزارش از توحيد وانشاني

==============

انتهاي پيام/2304/ع40

پنجشنبه 28 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن